Verkeersbesluit voorrangsregeling keerlus Zinkweg Oud-Beijerland

Burgemeester en wethouders van gemeente Hoeksche Waard;

 

gelet op de bepalingen in de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement Verkeersregels en verkeerstekens 1990, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW) en de Algemene wet bestuursrecht;

 

overwegende dat :

 

Vanaf 14 december een nieuwe dienstregeling voor het openbaar vervoer in de Hoeksche Waard van start gaat;

 

Met deze nieuwe dienstregeling voor diverse lijnbussen de halte Zinkweg de eindhalte is;

 

Gemeente Hoeksche Waard samen met de openbaarvervoermaatschappij Transdev vaststelde dat het hiervoor noodzakelijk is een nieuwe keerlus aan de Zinkweg in Oud-beijerland aan te leggen;

 

Wij daarom de locatie van de bestaande parkeerplaats aan de Zinkweg ter hoogte van nummers 129-135 inrichten als keerlus;

 

Om de bussen op een veilige wijze te kunnen laten keren, veilige en overzichtelijke in- en uitritten noodzakelijk zijn;

 

Dit besluit is genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, waarin wordt bepaald dat de wegbeheerder maatregelen kan nemen om de bruikbaarheid van de weg en de veiligheid op de weg te waarborgen;

 

De politie overeenkomstig artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW) is geïnformeerd;

 

Besluit :

 

Tot het instellen van een voorrangsregeling ter plaatse van de in- en uitritten aan

de Zinkweg ter hoogte van nummers 129 – 135 door het plaatsen van borden B6 en het aanbrengen van wegmarkeringen:

 

Maasdam, 2 december 2025

 

Namens burgemeester en wethouders van gemeente Hoeksche Waard,

 

 

Ming Wong

Teammanager Openbare Ruimte

 

Dit besluit is digitaal goedgekeurd en daarom niet persoonlijk ondertekend

 

 

 

Bezwaar

Is onze beslissing niet duidelijk of bent u het er niet mee eens? Of heeft u informatie waar wij geen rekening mee hebben gehouden? Bel dan met team Openbare Ruimte. U bereikt hen op 14 0186 en via info@gemeentehw.nl.

Bent u het nog niet eens met deze beslissing? Dan kunt u binnen zes weken een bezwaarschrift indienen. Dit doet u door een brief te sturen aan: Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoeksche Waard, Postbus 2003, 3260 EA Oud-Beijerland. In uw bezwaarschrift moet u in ieder geval de volgende gegevens vermelden: uw naam en adres; de datum waarop u de brief verzendt (de dagtekening); omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht; de reden van bezwaar; een ondertekening met naam en handtekening. Graag ontvangen wij naast bovengenoemde gegevens uw telefoonnummer en e-mailadres. Aan het behandelen van uw bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden.

Het indienen van een bezwaarschrift stelt het besluit niet uit. Een bezwaarschrift heeft namelijk geen schorsende werking. Dat betekent dat het besluit nu al geldt. Wilt u het besluit vanwege de spoedeisendheid laten uitstellen, dan kunt u een zogenaamde ‘voorlopige voorziening’ vragen. Het verzoek om voorlopige voorziening stuurt u naar:

De voorzieningenrechter van de rechtbank Rotterdam, sector bestuursrecht, postbus 50951, 3007 BM Rotterdam.

U kunt het verzoekschrift ook digitaal indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is ingediend. Voor de behandeling van het verzoek om voorlopige voorziening brengt de rechtbank kosten (griffierecht) in rekening.

 

 

Naar boven