Gemeente Sittard-Geleen – Besluit tot vaststellen van openbare ruimten (straatnaambesluit)

Burgemeester en wethouders van de gemeente Sittard-Geleen

 

  • -

    gelet op artikel 108 van de Gemeentewet j° artikel 2 van de Verordening naamgeving en nummering Sittard-Geleen 2019, vastgesteld bij besluit van de raad van de gemeente Sittard-Geleen van 7 februari 2019;

  • -

    gelet op de Wet Basisadministraties Adressen en Gebouwen (BAG) gepubliceerd in Staatsblad 2008, nummer 39 en gewijzigd per 10 februari 2017, gepubliceerd in Staatsblad 2017, 60;

  • -

    overwegende dat op 22 januari 2025 een omgevingsvergunning is verleend voor het realiseren van 6, respectievelijk 7 appartementen (2023-028199) en dat op 20 januari 2025 omgevingsvergunning is verleend voor het realiseren van 29 appartementen in het voormalige klooster Agnetenberg (2023-028582) aan Dobbelsteynporte te Sittard;

  • -

    gelet op de mandaatregeling van de gemeente Sittard-Geleen;

  • -

    overwegende dat de begrenzing van de weg Dobbelsteynporte afwijkt van het aanvankelijke naamgevingsbesluit van 29 juli 2002;

  • -

    dit besluit geen wijziging van naamgeving van de openbare ruimte met zich meebrengt en om die reden geen advies is ingewonnen van de commissie ‘naamgeving’.

 

Besluit:

 

  • 1.

    tot gewijzigde vaststelling van de openbare ruimte met de

    benaming:

    Dobbelsteynporte

    woonplaats:

    Sittard

    type:

    weg

    zoals vermeld op de bij dit besluit behorende situatietekening met aanduiding Geo-26410, waarbij de wijziging zichtbaar is, als het niet gearceerde en in oranje kleur weergegeven wegdeel;

  • 2.

    te bepalen dat het besluit in werking treedt na bekendmaking van dit besluit.

Sittard-Geleen, 27 januari 2025

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen

namens dezen,

Coördinator Vergunningen

Bijlage: plattegrond openbare ruimte Dobbelsteynporte

 

Rechtsbescherming

Belanghebbenden kunnen tegen bovengenoemd besluit een schriftelijk en gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen, postbus 18, 6130 AA Sittard. Verzend dit bezwaarschrift per post. Persoonlijk afgeven in het gemeentehuis mag ook. Een bezwaarschrift via e-mail is niet rechtsgeldig! Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en ten minste het volgende bevatten:

 

  • -

    de naam en het adres van de indiener

  • -

    de dagtekening

  • -

    een omschrijving van het besluit

  • -

    de gronden van het bezwaar

  • -

    uw handtekening

De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt zes weken na verzenddatum van het besluit.

 

Wilt u meer informatie over wat men kan doen als men het niet eens is met een beslissing van de gemeente? Lees dan de brochure ‘Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid’. Daarin staat óf en hoe men bezwaar kan maken of beroep kan instellen tegen een gemeentelijke beslissing. De brochure is te verkrijgen via Externe link: www.rijksoverheid.nl

 

Naar boven