Burgemeester en wethouders van de gemeente Etten-Leur;
Gelet op:
het bepaalde in het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990);
het bepaalde in de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994);
het bepaalde in het Besluit administratieve bepalingen inzage het wegverkeer (BABW);
Overwegende dat:
het centrale doel van het nationale Klimaatakkoord is het terugdringen van de uitstoot van broeikasgassen in Nederland met 49 % ten opzichte van 1990;
als onderdeel van het Klimaatakkoord de Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL) is vastgesteld waarin is opgenomen dat de ontwikkeling van laadinfrastructuur geen belemmering mag vormen voor de groei van het aantal elektrische auto’s;
de provincies Noord-Brabant en Limburg en de gemeenten samen de NAL regio Zuid vormen en met de collectieve concessie afspraken uit het Klimaatakkoord voor elektrisch vervoer vormgeven;
de provincies Noord-Brabant en Limburg namens de gemeente Etten-Leur een contract met Vattenfall hebben afgesloten voor “Plaatsing en exploitatie van slimme laadinfrastructuur”;
de gemeente via de provincie een concessieovereenkomst is aangegaan met Vattenfall voor het verlenen van openbare laaddiensten;
de provincies Noord-Brabant en Limburg met dit contract namens de deelnemende gemeenten invulling geven aan de doelstellingen en vereisten zoals opgenomen in de Nationaal Agenda Laadinfrastructuur (NAL);
een plankaart is opgesteld voor gemeente Etten-Leur waarin locaties zijn bepaald waar op basis van de voorspelde behoefte een laadpaal kan worden geplaatst;
bij het opstellen van de plankaart rekening is gehouden met de al bestaande laadpalen en de te verwachten groei van het elektrisch vervoer in Etten-Leur tot 2034;
begin 2025 is er een burgerparticipatie gehouden, de plankaart is gepubliceerd. Hierop zijn diverse reacties op gekomen. De ontvangen reacties hebben niet geleid tot aanpassingen van locaties.
we bij de keuze voor de locatie voor de nieuwe laadpaal op de parkeerplaatsen tegenover Vinkenbroek huisnummers 23 en 25, gelet hebben op het volgende: een goed vindbare locatie, de mogelijkheid zodat uitbreiding met extra laadpalen uitvoerbaar is, niet direct bij mensen voor het raam/ deur is, de mogelijkheid voor de aanleg van een stroomvoorziening en de aanwezigheid van bomen en ander waardevol groen;
de onderstaande verkeersmaatregelen, als bedoeld in artikel 2 WVW 1994, kan leiden tot het beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of nadelige gevolgen voor het milieu, zoals bedoeld in de Wet Milieubeheer;
het wenselijk is het waarborgen van de vrijheid van het verkeer om oplaadplaatsen voor elektrische auto’s te reserveren;
overeenkomstig artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer overleg is gepleegd over de handhaafbaarheid van de maatregelen met de verkeersadviseur Zeeland- West-Brabant, namens de korpschef;
de genoemde weg in het besluit in eigendom, beheer en onderhoud is van de gemeente Etten-Leur;
er geen aanwijzingen zijn dat er sprake is van belangen die strijdig zijn met de gewenste verkeersmaatregelen, in die mate dat gesproken kan worden van onevenredigheid als bedoeld in artikel 3:4, lid 2, van de Algemene wet bestuursrecht;