Tijdelijke verkeersmaatregelen herinrichting Generaal Maczekstraat te Breda.

 

Z2025-007364

 

Burgemeester en wethouders van Breda

 

Gelet op:

De bepalingen in de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW) en de Algemene wet bestuursrecht;

 

Het Algemeen Mandaatbesluit Breda 2019, vastgesteld door burgemeester en wethouders op 15 januari 2019, van kracht geworden op 24 januari 2019, inzake de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten.

 

Overwegende:

Dat op grond van het bepaalde in artikel 37 BABW een verkeersbesluit genomen moet worden voor het in artikel 34 van het BABW bedoelde tijdelijk plaatsen van verkeerstekens en het uitvoeren van tijdelijke verkeersmaatregelen, indien de omstandigheden die tot tijdelijke plaatsing of tijdelijke maatregelen leiden van langere duur zijn dan 4 maanden.

 

Uit het oogpunt van:

• Het verzekeren van de veiligheid op de wegen

• Het beschermen van de weggebruikers en passagiers

 

Is het gewenst om

In verband met de uitvoering van de werkzaamheden voor de herinrichting van de Generaal Maczekstraat in verschillende fasen tijdelijke verkeersmaatregelen te nemen. Een en ander zoals weergegeven op de bijgevoegde tekeningen ‘Breda Generaal Maczekstraat Fase:1’ t/m ‘Breda Generaal Maczekstraat Fase:3B’.

 

Motivering

De Generaal Maczekstraat wordt heringericht om de verkeersveiligheid, leefbaarheid en doorstroming te verbeteren. De werkzaamheden bestaan uit het vernieuwen van de weg en de herinrichting van de openbare ruimte. In dezelfde periode voeren ook de nutsbedrijven werkzaamheden uit. Door deze werkzaamheden op elkaar af te stemmen, kan de straat in één keer worden aangepakt en blijft de overlast voor de omgeving zoveel mogelijk beperkt. De werkzaamheden vinden plaats van 5 januari 2026 tot en met 30 november 2026. Voor het uitvoeren van deze werkzaamheden zijn tijdelijke verkeersmaatregelen nodig. Hiervoor wordt dit verkeersbesluit genomen.

Het project is gefaseerd opgezet om de omgeving zo goed mogelijk bereikbaar te houden en hinder voor bewoners, ondernemers, bezoekers en scholieren te beperken. De Generaal Maczekstraat wordt tussen de Paul Windhausenweg/Koninginnestraat en ter hoogte van het kruispunt met de Zandberglaan afgesloten, met uitzondering van bestemmingsverkeer. Gemotoriseerd verkeer en fietsers worden via aangewezen routes omgeleid. Voetgangers en bestemmingsverkeer kunnen de straat blijven gebruiken, behalve op de locaties waar daadwerkelijk wordt gewerkt. Per fase worden tijdelijke verkeerstekens en fysieke maatregelen geplaatst en conflicterende verkeerstekens tijdelijk buiten gebruik gesteld.

 

Openbaar vervoer

Met Arriva is afgestemd dat het openbaar vervoer tijdens de werkzaamheden beschikbaar blijft. Door de afsluiting van delen van de Generaal Maczekstraat komen de bestaande bushaltes ter hoogte van Generaal Maczekstraat 86, schuin tegenover die halte en de halte ter hoogte van de kruising met de Benedictinessenhof tijdelijk te vervallen. Om de busverbinding in de wijk te behouden worden hiervoor twee tijdelijke bushaltes in de Eggestraat ingericht. Eén halte ter hoogte van Eggestraat 10, waarvoor drie parkeerplaatsen tijdelijk worden afgezet, en één nabij Eggestraat 1. Hiermee kan de bus tijdens de werkzaamheden blijven halteren in de wijk.

 

Communicatie en participatie

Tijdens het voortraject zijn ondernemers, omwonenden, de wijkraad, Arriva, de nutsbedrijven en de nood- en hulpdiensten geinformeerd en betrokken bij de voorbereidingen. Hun aandachtspunten zijn meegenomen in de de fasering en de tijdelijke verkeersmaatregelen. In overleg met ondernemers en wijkraad is onder andere afgesproken dat de Generaal Maczekstraat tijdens de werkzaamheden bereikbaar blijft voor bestemmingsverkeer en dat de uitvoering niet plaatsvindt in de drukke decemberperiode van 2025.

Begin december wordt via het BredaBericht informatie verstrekt over de fasering en de gevolgen voor de bereikbaarheid. Daarnaast informeert de aannemer direct omwonenden bij de start van elke fase. Tijdens de uitvoering worden updates gedeeld via een Bouwcommunicatie App, de gemeentelijke website, brieven in de wijk, schoolkanalen, NUTS-communicatie en de socialmediakanalen van de gemeente. Voor ondernemers wordt aanvullend de campagne “Wij zijn bereikbaar” ingezet, waarmee zowel digitaal als fysieke communicatiemiddelen extra aandacht wordt gegeven aan de bereikbaarheid van winkels en bedrijven tijdens de werkzaamheden.

 

Verkeersmaatregelen

  • 1.

    Fase 1 A

  •  

In deze fase vinden werkzaamheden plaats aan het deel van de Generaal Maczekstraat tussen huisnummer 1 en 74. Het werkvak wordt rondom afgezet met rood-witte hekken. Daarbij worden geslotenverklaringen ingesteld voor wegverkeer (bord C01). Ter hoogte van Generaal Maczekstraat 100 wordt de rijbaan tijdelijk versmald met palen. Met bord D02-RO wordt aangegeven dat verkeer over de versmalde rijstrook aan de rechterzijde moet rijden. Rondom de Generaal Maczekstraat worden borden van 30 km/u geplaatst om weggebruikers te attenderen op de werkzaamheden en een rustiger verkeersbeeld te bevorderen.

 

Gemotoriseerd verkeer

Als gevolg van de afsluiting op de Generaal Maczekstraat is het voor gemotoriseerd verkeer niet mogelijk om vanuit de Fatimastraat deze straat in te rijden. Verkeer dat vanuit de Fatimastraat richting de Wilhelminasingel wil rijden, wordt omgeleid via de Korte Ploegstraat, Eggestraat, de la Reijweg en Claudius Prinsenlaan. Verkeer vanuit de Wilhelminasingel of Vierwindenstraat richting de Fatimastraat volgt dezelfde route in omgekeerde richting. De omleidingsroutes zijn met gele borden aangegeven.

 

Vanuit de Tennisstraat kan in deze fase niet meer op de Generaal Maczekstraat worden uitgereden. Daarnaast is het door de werkzaamheden niet mogelijk om vanaf beide rijrichtingen van de Generaal Maczekstraat de Olympiastraat in te rijden. Daarom wordt de bestaande eenrichtingssituatie op de Olympiastraat tijdelijk opgeheven. Hierdoor is het toegestaan om vanuit het Wagemakerspark linksaf de Olympiastraat in te rijden, zodat de straat bereikbaar blijft voor bestemmingsverkeer. Ter hoogte van Olympiastraat 36 wordt het bord C04-R, eenrichtingsweg rechts, met onderbord OB04, geldt alleen voor (brom)fietsers, tijdelijk afgeplakt. Ter hoogte van Olympiastraat 44 wordt het bord C02, eenrichtingsweg, in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, met onderbord OB04, geldt alleen voor (brom)fietsers, eveneens afgeplakt zodat verkeer hier tijdelijk mag inrijden. Op circa 100 meter na deze locatie wordt bij het afzethek een herhalingsbord geplaatst dat aangeeft dat verder rijden niet mogelijk is. Verder is het door de afsluiting niet mogelijk om vanaf de Generaal Maczekstraat richting het Wagemakerspark te rijden. Om de bereikbaarheid voor bestemmingsverkeer te behouden, worden de palen (die normaal autoverkeer weren) tijdelijk verwijderd ter hoogte van Wagemakerspark 14 en nabij huisnummer 7.

 

Vanaf twee weken voorafgaand aan de start van deze fase geldt een tijdelijk parkeerverbod in de Generaal Maczekstraat, vanaf de Paul Windhausenweg 1 tot en met huisnummer 72 (bord E04 met onderbord ‘Parkeren verboden van datum t/m datum tijd). Deze maatregel is nodig om voldoende ruimte te bieden voor de werkzaamheden en een veilige verkeersdoorstroming te waarborgen. Tijdelijk parkeren is elders in de omgeving mogelijk.

 

Fietsverkeer

Als gevolg van de werkzaamheden aan de Generaal Maczekstraat is ook voor fietsers een omleiding van kracht. Fietsverkeer vanuit de oostzijde wordt omgeleid via de Zandberglaan, Tulpstraat en Koninginnestraat, waar men weer kan aansluiten op het open deel van de Generaal Maczekstraat. Fietsers vanuit de westzijde volgen deze route in omgekeerde richting. De omleidingsroutes zijn met gele borden aangegeven.

 

  • 2.

    Fase 1 B

In deze fase loopt het werkvak uit fase 1A door en wordt een extra deel van de Generaal Maczekstraat aan de werkzaamheden toegevoegd, tussen huisnummer 69 en 179. Dit werkvak wordt afgezet met rood-witte hekken. In dit deel van de straat worden de twee rijstroken tijdelijk versmal tot één doorgang, zodat verkeer het werkgebied gecontroleerd kan passeren. Om de doorgang veilig te laten verlopen worden ter hoogte van de versmalling de borden F05, verbod voor bestuurders door te gaan bij nadering van verkeer uit tegengestelde richting, en F06, bestuurders uit tegengestelde richting moeten verkeer dat van deze richting nadert voor laten gaan, geplaatst. Ook wordt het bord D02-LO en D02-RO, gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft, geplaatst. Daarnaast zijn er verkeersregels aanwezig om het verkeer te begeleiden. De omleidingen voor gemotoriseerd verkeer en fietsverkeer blijven gelijk aan de maatregelen zoals beschreven in fase 1A.

 

  • 3.

    Fase 2

In deze fase vinden de werkzaamheden plaats aan het deel van de Generaal Maczekstraat tussen huisnummers 69-81 en 76. Dit wegvak wordt volledig afgesloten en rondom afgezet met rood-witte hekken. Daarbij worden geslotenverklaringen ingesteld voor wegverkeer (C01). Ter hoogte van Generaal Maczekstraat 100 blijft de tijdelijke versmalling van kracht, zoals ingericht in de voorgaande fases. De eerder geplaatste 30 km/u borden rondom de Generaal Maczekstraat blijven gelden.

De omleidingsroutes voor gemotoriseerd verkeer blijven in deze fase ongewijzigd en zijn identiek aan de routes uit fase 1. Omdat de afsluiting zich uitsluitend tussen huisnummers 69-81 en 76 bevindt, worden de Olympiastraat, Tennisstraat en het Wagemakerspark in deze fase weer volgens de oorspronkelijke verkeerssituatie opengesteld. De tijdelijke verkeersmaatregelen uit fase 1 komen daar te vallen.

 

Fietsverkeer

Door de afsluiting van het weggedeelte tussen Generaal Maczekstraat 69-81 en 76 wordt fietsverkeer omgeleid. Fietsers vanuit de Generaal Maczekstraat richting de Wilhelminasingel volgen de Korte Ploegstraat, Eggestraat en Piet Avontuurstraat, waarna zij via de Paul Windhausenweg opnieuw kunnen aansluiten op de Generaal Maczekstraat. Fietsers die deze route in tegenovergestelde richting afleggen, maken gebruik van dezelfde straten in omgekeerde volgorde. Fietsers vanuit de Zandberglaan worden omgeleid via Tulpstraat en Koninginnestraat om op het open deel van de Generaal Maczekstraat uit te komen. De omleiding is met gele bebording aangegeven.

  • 4.

    Fase 3A

In deze fase wordt gewerkt aan het deel van de Generaal Maczekstraat tussen huisnummer 69-81 en nabij 80-90. Dit werkvak wordt volledig afgesloten en rondom afgezet met rood-witte hekken. Daarbij worden geslotenverklaringen ingesteld voor wegverkeer (bord C01). De tijdelijke versmalling ter hoogte van Generaal Maczekstraat 100 blijft ook in deze fase gehandhaafd, evenals de eerder geplaatste 30 km/u borden rondom het werkgebied. Vanaf twee weken voorafgaand aan de start van deze fase geldt een tijdelijk parkeerverbod binnen het werkvak, om voldoende ruimte te creëren voor de uitvoering van de werkzaamheden. Deze maatregel is nodig om voldoende ruimte te bieden voor de werkzaamheden en een veilige verkeersdoorstroming te waarborgen.

Tijdelijk parkeren in de omgeving is mogelijk.

De omleidingsroutes voor gemotoriseerd verkeer blijven gelijn aan fase 2. Hierin verandert niets.

 

Fietsverkeer

Fietsverkeer vanuit de Zandberglaan wordt omgeleid via Tulpstraat en Koninginnestraat, waar kan worden aangesloten op het open deel van de Generaal Maczekstraat. Wanneer fietsers vanaf deze kant door willen rijden naar de andere zijde van de Generaal Maczekstraat, vervolgen zij hun route via de Paul Windhausenweg, Piet Avontuurstraat, Eggestraat en Korte Ploegstraat. Fietsers die vanuit de richting van de Wilhelminasingel komen en naar de andere zijde van de Generaal Maczekstraat moeten, volgen eveneens via de Paul Windhausenweg dezelfde omleidingsroute. Fietsers die zich al aan de oostzijde van de Generaal Maczekstraat bevinden en naar de westelijke zijde moeten, rijden via de Korte Ploegstraat, Eggestraat, Piet Avontuurstraat en Paul Windhausenweg terug naar het open deel van de Generaal Maczekstraat. De omleidingsroutes worden met gele bebording aangegeven.

 

  • 5.

    Fase 3B

In deze fase wordt gewerkt aan het deel van de Generaal Maczekstraat vanaf de kruising met de Benedictinessenhof tot en met Generaal Maczekstraat 92-A9. Dit werkvak wordt volledig afgesloten en rondom afgezet met rood-witte afzethekken. Daarbij worden geslotenverklaringen ingesteld voor wegverkeer (bord C01). De tijdelijke versmalling ter hoogte van Generaal Maczekstraat 100 blijft ook in deze fase gehandhaafd, evenals de eerder geplaatste 30 km/u borden rondom het werkgebied. Het fietspad langs dit werkvak wordt eveneens afgesloten. Fietsers worden ter hoogte van de Korte Ploegstraat omgeleid om op het open deel van de Generaal Maczekstraat aan te sluiten. De omleidingsroutes voor gemotoriseerd verkeer en fietsverkeer blijven verder gelijk aan fase 3A.

 

Belangenafweging

Bij het nemen van dit verkeersbesluit is uitgegaan van de geplande herinrichting van de Generaal Maczekstraat. De gemeente en de NUTS-partijen voeren in deze periode noodzakelijke werkzaamheden uit. Om deze veilig en ordelijk te kunnen uitvoeren zijn tijdelijke verkeersmaatregelen nodig. De werkzaamheden worden per deelgebied uitgevoerd, waarbij de werkvakken als een treintje van noord naar zuid door de straat bewegen. Hiermee blijft de duur van afsluitingen per locatie beperkt en wordt voorkomen dat de hele straat tegelijk wordt afgesloten. De NUTS-partijen werken vooruit, waarna de gemeente aansluit, zodat werkzaamheden zoveel mogelijk in één keer worden afgerond en dubbele hinder wordt voorkomen.

De werkzaamheden brengen tijdelijke hinder met zich mee, zoals omrijden en afsluitingen. Deze hinder is beperkt in tijd en noodzakelijk om de veiligheid te waarborgen. Alternatieven waarbij grotere delen van de straat tegelijk zouden worden afgesloten, zijn afgevallen vanwege de veel grotere gevolgen voor bereikbaarheid, ondernemers en hulpdiensten. Op verzoek van de ondernemers is ervoor gekozen niet in de drukke decemberperiode te starten, maar in januari. Voetgangers kunnen de straat, met uitzondering van de directe werkzones, blijven gebruiken. De maatregelen zijn gericht op het veilig uitvoeren van het werk en het behoud van een duidelijke en rustige verkeerssituatie.

In het voortraject zijn ondernemers, omwonenden, de wijkraad, Arriva, de nutsbedrijven en de nood-en hulpdiensten betrokken en geïnformeerd. Hierdoor zijn aandachtspunten vroegtijdig meegenomen in de fasering en tijdelijke verkeersmaatregelen. Tijdens de uitvoering worden bewoners en overige betrokkenen tijdig geïnformeerd via onder andere een Bouwcommunicatie App, de gemeentelijke webpagina, het Breda Bericht, brieven, schoolkanalen, NUTS-communicatie en social media. Voor ondernemers wordt daarnaast de campagne “Wij zijn bereikbaar” ingezet. De belangen die gemoeid zijn met de tijdelijke verkeersmaatregelen wegen zwaarder dan de tijdelijke hinder die als gevolg hiervan ontstaat voor weggebruikers en omwonenden. Niet is gebleken dat belanghebbenden onevenredig worden benadeeld dan wel dat door de te nemen maatregelen een onduidelijke verkeerssituatie zou ontstaan.

 

Gehoord

Overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer is overleg gepleegd met de politie Zeeland-West-Brabant.

 

Besluiten

  • I.

    In verband met de werkzaamheden voor de herinrichting van de Generaal Maczekstraat tijdelijke verkeersmaatregelen te nemen en in verband hiermee de volgende verkeerstekens te plaatsen en verwijderen:

  •  

  • Fase 1 A

  • 1.

    Het bord A01-30, maximumsnelheid 30 km/h, op de volgende locaties te plaatsen:

  • Op de Generaal Maczekstraat ter hoogte van de kruising met Fatimastraat;

  • Op de Generaal Maczekstraat;

  • Op de Wilhelminasingel ter hoogte van de kruising met Wilhelminapark;

  • Nabij Wilhelminasingel 18/A1 (twee keer).

  • 2.

    Het bord F08, einde van alle door verkeersborden aangegeven verboden, nabij Wilhelminasingel 18/A1 te plaatsen.

  • 3.

    Het bord C01, gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij of trekdier of vee, op de volgende locaties te plaatsen

  • Nabij Generaal Maczekstraat 1;

  • Tussen Generaal Maczekstraat 9 en 11;

  • Aan het einde van de brandgang dat begint bij Generaal Maczekstraat 18;

  • Tussen Generaal Maczekstraat 25 en 29;

  • Nabij Generaal Maczekstraat 63B;

  • Ter hoogte van Generaal Maczekstraat 67.

  • 4.

    Het bord D02-RO, gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft, op de Generaal Maczekstraat te plaatsen.

  • 5.

    Op de Generaal Maczekstraat, vanaf Paul Windhausenweg 1 tot en met Generaal Maczekstraat 72, parkeerverboden in te stellen en in verband hiermee het bord E04, parkeergelegenheid, met daaronder de tekst ‘Parkeren verboden van datum t/m datum tijd’ te plaatsen.

  •  

  • Fase 1 B

  • 1.

    De in fase 1A aangebrachte verkeerstekens blijven in deze fase ongewijzigd van kracht.

  • 2.

    Het bord C16, gesloten voor voetgangers, ter hoogte van Generaal Maczekstraat 69-81 en nabij Generaal Maczekstraat 113-179 te plaatsen.

  • 3.

    Het bord F06, bestuurders uit tegengestelde richting moeten verkeer dat van deze richting nadert voor laten gaan, ter hoogte van Generaal Maczekstraat 69-81 te plaatsen.

  • 4.

    Het bord F05, verbod voor bestuurders door te gaan bij nadering van verkeer uit tegengestelde richting, nabij Generaal Maczekstraat 113-179 te plaatsen.

  • 5.

    het bord D02-RO, gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft, ter hoogte van Generaal Maczekstraat 69-81 te plaatsen.

  • 6.

    Het bord D02-LO, gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft, nabij Generaal Maczekstraat 113-179 te plaatsen.

  •  

  • Fase 2

  • 1.

    Het bord A01-30, maximumsnelheid 30 km/h, op de volgende locaties te plaatsen:

  • Op de Generaal Maczekstraat ter hoogte van de kruising met Fatimastraat;

  • Op de Generaal Maczekstraat;

  • Op de Wilhelminasingel ter hoogte van de kruising met Wilhelminapark;

  • Nabij Wilhelminasingel 18/A1 (twee keer).

  • 2.

    Het bord F08, einde van alle door verkeersborden aangegeven verboden, nabij Wilhelminasingel 18/A1 te plaatsen.

  • 3.

    Het bord C01, gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij of trekdier of vee, op de volgende locaties te plaatsen:

  • Ter hoogte van Generaal Maczekstraat 76;

  • Ter hoogte van Generaal Maczekstraat 69-81;

  • Ter hoogte van Zandberglaan 76.

  • 4.

    Het bord D02-RO, gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft, op de Generaal Maczekstraat te plaatsen.

  •  

  • Fase 3A

  • 1.

    Het bord A01-30, maximumsnelheid 30 km/h, op de volgende locaties te plaatsen:

  • Op de Generaal Maczekstraat ter hoogte van de kruising met Fatimastraat;

  • Op de Generaal Maczekstraat;

  • Op de Wilhelminasingel ter hoogte van de kruising met Wilhelminapark;

  • Nabij Wilhelminasingel 18/A1 (twee keer).

  • 2.

    Het bord F08, einde van alle door verkeersborden aangegeven verboden, nabij Wilhelminasingel 18/A1 te plaatsen.

  • 3.

    Het bord C01, gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij of trekdier of vee, ter hoogte van Generaal Maczekstraat 69-81 en nabij 80-90 te plaatsen.

  • 4.

    Het bord D02-RO, gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft, op de Generaal Maczekstraat te plaatsen.

  • 5.

    Op de Generaal Maczekstraat, in het werkvak (paars op de tekening) parkeerverboden in te stellen en in verband hiermee het bord E04, parkeergelegenheid, met daaronder de tekst ‘Parkeren verboden van datum t/m datum tijd’ te plaatsen.

  •  

  • Fase 3 B

  • 1.

    De in fase 3A aangebrachte verkeerstekens blijven in deze fase ongewijzigd van kracht, met uitzondering van de geslotenverklaringen (bord C01). De locaties worden onder 2 weergeven.

  • 2.

    Het bord C01, gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij of trekdier of vee, op de Generaal Maczekstraat ter hoogte van de kruising met Benedictinessenhof en ter hoogte van de kruising met de Korte Ploegstraat.

  • 3.

    Het bord C14, gesloten voor fietsen en voor gehandicaptenvoertuigen zonder motor, op de Generaal Maczekstraat ter hoogte van de kruising met de Korte Ploegstraat.

  •  

  • II.

    Bij de uitvoering van de werkzaamheden wordt uitgegaan van de bovengenoemde faseringen. Indien zich echter onvoorziene omstandigheden voordoen waardoor van deze planning moet worden afgeweken, dan worden alle betrokkenen hierover tijdig en zo spoedig mogelijk geinformeerd.

  •  

  • III.

    Na afloop van een fase, worden de ten behoeve van de betreffende fase geplaatste verkeersborden en verkeersmaatregelen, voorzover op dat moment overbodig en niet noodzakelijk ten behoeve van de volgende fase, verwijderd en worden de verkeersborden welke ten behoeve van de betreffende fase zijn verwijderd weer teruggeplaatst in de oorspronkelijke situatie.

  •  

  • IV.

    Een en ander overeenkomstig tekeningen ‘Breda Generaal Maczekstraat Fase:1’ t/m ‘Breda Generaal Maczekstraat Fase:3B’, welke onderdeel uitmaakt van dit besluit.

  •  

  • V.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na openbaarmaking.

 

  • VI.

    De datum van openbaarmaking van dit verkeersbesluit te bepalen op 24 november 2025.

 

 

Breda, 20 november 2025.

 

 

Hoogachtend,

burgemeester en wethouders van Breda,

namens dezen,

 

T. Degirmenci,

Adviseur RTH

 

Ter inzage

Het verkeersbesluit is voor een ieder in te zien via www.officielebekendmakingen.nl en www.overheid.nl. Nadere informatie kan worden ingewonnen via telefoonnummer 14 076.

 

 

 

Bezwaar

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan iedereen wiens belang rechtstreeks bij dit besluit is betrokken, hiertegen binnen zes weken na de dag waarop dit besluit bekend is gemaakt, een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van Burgemeester en Wethouders van Breda, Postbus 90156, 4800 RH Breda. Het maken van bezwaar schorst niet de werking van dit besluit.

 

Het bezwaarschrift moet ten minste bevatten:

a. naam en adres;

b. de dagtekening;

c. omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift gericht is: Verkeersbesluit ‘Tijdelijke verkeersmaatregelen herinrichting Generaal Maczekstraat te Breda’;

d. de gronden van het bezwaar.

U wordt verzocht, indien mogelijk, een kopie van het besluit waartegen het bezwaar is gericht, mee te zenden.

Indien een bezwaarschrift is ingediend kan bij de voorzieningenrechter van de rechtbank binnen het rechtsgebied waar de indiener van het bezwaarschrift zijn woonplaats heeft, een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening (waaronder schorsing) indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Voor de behandeling van een verzoek om een voorlopige voorziening wordt een bedrag aan griffierecht geheven.

 

 

 

Bijlage n bij di t besluit

Tekeningen ‘Breda Generaal Maczekstraat Fase:1’ t/m ‘Breda Generaal Maczekstraat Fase:3B’.

Naar boven