Aanvulling op het verkeersbesluit Boterdijk te Tolkamer

Burgemeester en wethouders van de gemeente Zevenaar,

Wensen een verkeersmaatregel te nemen met het oog op:

a. het verzekeren van de veiligheid op de weg;

b. het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;

c. het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer.

Overwegende dat

Op 3 september 2025 reeds een verkeersbesluit is genomen en gepubliceerd betreffende de Boterdijk te Tolkamer;

Bij nader inzien voor de verkeersveiligheid tevens de plaatsing van bord B04 (“stop, verleen voorrang”) en bord B05 (“voorrangsweg”) noodzakelijk is;

Deze borden worden geplaatst conform de bij dit besluit behorende en gewaarmerkte tekening;

Op grond van artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) overleg heeft plaatsgevonden met de gemandateerde van de korpschef van politie, eenheid Oost-Nederland, en deze positief heeft geadviseerd.

 

Gelet op:

- Artikel 15, lid 1, Wegenverkeerswet 1994;

- Artikel 12 en 24 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer;

- Mandaatregeling Zevenaar 2024, vastgesteld op 7 mei 2024, ingaande 1 augustus 2024;

B E S LU I T E N :

1. Het verkeersbesluit van 3 september 2025 te wijzigen en aan te vullen met de volgende maatregel:

- Het plaatsen van bord B04 (“stop, verleen voorrang”) en bord B05 (“voorrangsweg”) van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, conform de bij dit besluit behorende en gewaarmerkte tekening.

2. Alle overige bepalingen van het verkeersbesluit van 3 september 2025 blijven onverkort van kracht.

Zevenaar, 20 november 2025

Namens deze,

Lisa Jansen

Juridisch adviseur openbare ruimte

Mededelingen

Bent u het niet eens met het besluit? Neem dan eerst telefonisch contact op met de persoon die in het besluit staat vermeld. Door er samen naar te kijken is het indienen van een bezwaarschrift misschien niet meer nodig.

Wilt u bezwaar maken, dan kunt u dit schriftelijk doen bij Burgemeester en wethouders van Zevenaar, Postbus 10, 6900 AA Zevenaar.

In het bezwaarschrift zet u:

* uw naam en adres;

* de dagtekening;

* het kenmerk van het besluit of een omschrijving van het besluit;

* de reden(en) waarom u bezwaar maakt.

Vergeet het bezwaarschrift niet te ondertekenen!

Tevens kunt u een bezwaar digitaal indienen via de website van de gemeente. U heeft daarvoor een DigiD inlogcode (particulieren) of eHerkenning (ondernemers) nodig.

Zorg ervoor dat u uw bezwaarschrift indient binnen 6 weken na de dag van publicatie in gemeenteblad. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaar niet meer in behandeling mogen nemen. Het is niet mogelijk via e-mail bezwaar te maken.

 

 

Naar boven