Gemeenteblad van Maasgouw
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Maasgouw | Gemeenteblad 2025, 480265 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Maasgouw | Gemeenteblad 2025, 480265 | ander besluit van algemene strekking |
Aanwijzingsbesluit functionarissen reisdocumenten en rijbewijzen
Gelet op artikel 78, 79 lid 1, 80b, 81 en 93 van de Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001 (PUN); Artikel 128, lid 1, sub a en b en lid 6 van het Reglement Rijbewijzen;
Artikel 1 van de Regeling bestelling, transport en beveiliging rijbewijzen;
Aanwijzingsbesluit functionarissen reisdocumenten en rijbewijzen
Artikel 1: Autorisatiebevoegde reisdocumentenstation (ABR) als ook autorisatiebevoegde aanvraagstation (ABA)
De volgende medewerkers van team burgerzaken worden aangewezen als autorisatiebevoegde reisdocumentenstation als ook autorisatiebevoegde aanvraagstation op alle uitgiftelocaties van de gemeente Maasgouw:
Artikel 2: Autorisatiebevoegde voor rijbewijzen (ABR) smartcard
De volgende medewerkers van team burgerzaken worden aangewezen als autorisatiebevoegde rijbewijzen (ABR) smartcard op alle uitgiftelocaties van de gemeente Maasgouw:
Artikel 3: Taken en verantwoordelijkheden
De taken en verantwoordelijkheden van de autorisatiebevoegde reisdocumenten en aanvraagstation zijn vastgelegd in de Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001 (PUN). Zie ook bijlage 1. De autorisatiebevoegde is met betrekking tot reisdocumenten rechtstreeks verantwoording schuldig aan de burgemeester zonder tussenkomst van de leidinggevenden in de lijn. De taken en verantwoordelijkheden van de autorisatiebevoegde voor rijbewijzen is vastgelegd in het Reglement Rijbewijzen (RR). Zie ook bijlage 2.
Artikel 4: Aanvraagmedewerker Mobiel Vingerafdrukopname-apparaat (MVA)
De volgende medewerkers van team burgerzaken worden aangewezen als aanvraagmedewerker MVA op alle uitgiftelocaties van de gemeente Maasgouw:
Artikel 5: Taken en verantwoordelijkheden
De taken en verantwoordelijkheden van de aanvraagmedewerker mobiel vingerafdrukopname-apparaat zijn vastgelegd in de Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001 (PUN).
Artikel 6: Aanvraagbevoegde medewerkers
Medewerker Dienstverlening B (allround medewerkers burgerzaken),
medewerkers Dienstverlening A (BRP-specialisten) en
van team Burgerzaken zijn bevoegd aanvragen reisdocumenten en rijbewijzen in behandeling te nemen. De handelingen bestaan uit het vaststellen van de identiteit en het aannemen van de aanvraag tot het beoordelen van de aanvraag en het doorzenden naar de producent.
Artikel 7: Ontvangstbevoegde medewerkers
Medewerkers Dienstverlening C (KCC-medewerker),
medewerkers Dienstverlening B (allround medewerkers burgerzaken)
van team Burgerzaken worden aangewezen als ontvangstbevoegden, belast met het in ontvangst nemen van de zending reisdocumenten en rijbewijzen van de distributeur. Op basis hiervan ontvangen zij een persoonlijke en gewaarmerkte postmachtiging.
Artikel 8: Uitreikbevoegde medewerkers
Medewerkers Dienstverlening C (KCC-medewerker),
medewerkers Dienstverlening B (allround medewerkers burgerzaken),
medewerkers Dienstverlening A (BRP-specialist) en
worden aangewezen als uitreikbevoegde medewerkers. Zij zijn bevoegd om een aangevraagd reisdocument of rijbewijs te mogen uitreiken.
Aldus besloten door de burgemeester van de gemeente Maasgouw op 23 september 2025.
De burgemeester D.W.J. Schneider
De Autorisatiebevoegde reisdocumenten is verantwoordelijk voor onderstaande taken:
Het regelmatig informeren van de Medewerkers Dienstverlening C (KCC-medewerker), Medewerkers Dienstverlening B (allround medewerkers burgerzaken) en de Kwaliteitsadviseur Dienstverlening over ontvreemdingsrisico's. Ten minste tweemaal per jaar moeten zij geïnstrueerd worden betreffende risico beperkende afspraken en maatregelen
Het direct na constatering van ontvreemding, vermissing of vernietiging van - of van bij reisdocumenten behorende materialen aangifte doen bij de politie. Zijn er geen sporen van inbraak dan maakt de uitgevende instantie zelf een proces verbaal op. Er wordt melding gedaan naar ReIS 2.1 (Basisregister Reisdocumenten) en/of Meldingregistratie (gebeurtenissen die invloed hebben op de status van het reisdocument). Direct de houder schriftelijk informeren.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-480265.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.