De gemeente heeft op 30 oktober 2025 besloten onderstaande verkeersmaatregelen voor de sinterklaasintocht op 16 november 2025 te Purmerend te nemen;
Op 16 November 2025:
I. Door plaatsing van omleidingsborden weggebruikers te attenderen op het feit dat het Centrum via de Neckerstraat/Sluisbrug/Neckerdijk tijdelijk niet bereikbaar is.
II. Door inzet van verkeersregelaars en plaatsing van de borden C1 ,D2 en E4 met de onderborden OB-304 , OB501 of OB-502 en een onderbord met de tekst “parkeren verboden Zondag 16 november 2025 00:00 – 17:00 uur intocht Sinterklaas”, van bijlage 1 van het RVV 1990 alsmede door middel van het plaatsen van verkeershekken, de toegang tot de volgende wegen gesloten te verklaren voor alle verkeer met uitzondering van voetgangers en calamiteitenverkeer op zondag 16 november 2025 voor de hieronder genoemde tijden, of zoveel korter/langer als de politie dit nodig acht:
• De Sluisbrug, de Neckerdijk, de gedempte Singelgracht en De Westerstraat (na 150 m1 vanaf zijde Nieuwstraat) gesloten te verklaren voor alle verkeer met uitzondering van voetgangers en calamiteitenverkeer van 11:00 tot 17:00 uur.
• voor de Kanaalkade en voor beide zijden van de Gedempte Singelgracht (waar aangegeven) een parkeerverbod in te stellen van 00:00-17:00 uur.
• De voorsorteerstroken rechtsaf en linksaf richting de gedempte singelgracht op de kruising gedempte Where/gedempte Singelgracht van 11:00-17:00 uur voor het verkeer af te zetten
Het besluit betreft de volgende onderdelen:
- •
Verkeersmaatregel tijdelijk
Heeft u nog vragen?
Heeft u nog vragen over het besluit, neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer 0299 – 452 452 en vraag naar het team Mobiliteit.
Bent u het niet eens met dit besluit?
Dan kunt u bezwaar maken. Dat moet u doen binnen zes weken na de datum van deze publicatie in het Gemeenteblad. Alleen dan kunnen we uw bezwaarschrift behandelen. U kunt digitaal bezwaar maken via onze website www.purmerend.nl/bezwaar. U heeft dan wel een DigiD nodig. Of schrijf een brief naar het team Juridische Zaken, Postbus 15, 1440 AA te Purmerend.
Dit zet u in elk geval in uw bezwaarschrift:
- •
uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en handtekening;
- •
de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft;
- •
tegen welk besluit u bezwaar maakt. Als u het adres noemt weten wij direct waar het over gaat;
- •
de reden waarom u bezwaar maakt, eventueel aangevuld met documenten om uw bezwaar te onderbouwen.
U kunt ook een voorlopig bezwaarschrift indienen. Dan hoeft u nog niet aan te geven waarom u het niet met ons besluit eens bent. U krijgt van ons een brief met een datum waarop de beschrijving van uw bezwaar uiterlijk bij ons binnen moet zijn.
Dient iemand anders namens u een bezwaarschrift in? Stuurt u dan een volmacht mee. Op www.purmerend.nl/bezwaar vindt u een voorbeeld.
Op onze website purmerend.nl/bezwaar leest u meer over de bezwaarprocedure. Mocht u daar nog vragen hebben, neemt u dan contact op met het team Juridische Zaken via 0299 – 452 872.
Kunt u de bezwaarprocedure niet afwachten?
Zolang wij uw bezwaarschrift behandelen, blijft het besluit gelden. Kunt u dit niet afwachten, bijvoorbeeld omdat het besluit meteen grote gevolgen voor u heeft? Dan kunt u de voorzieningenrechter verzoeken een voorlopige voorziening te treffen. Hier moet u voor betalen. Stuur uw verzoek voor een voorlopige voorziening naar: Rechtbank Noord-Holland, locatie Haarlem Postbus 1621, 2003 BR Haarlem. U kunt dit ook digitaal doen via mijn.rechtspraak.nl. Informatie over de kosten en voorwaarden staat op de website van de Rechtspraak.