Ontheffing geluidhinder op grond van het gestelde in artikel 4:6 van de Algemene Plaatselijke Verordening Hoeksche Waard

De gemeente heeft op 21 oktober 2025 een ontheffing geluidhinder verleend voor het uitvoeren van bouwwerkzaamheden in het in aanbouw zijnde pand Donkervoortlaan 1 in Oud-Beijerland.

De ontheffing wordt verleend op basis van artikel 4:6 van de Algemene Plaatselijke Verordening Hoeksche Waard 2025 en is geldig in de periode:

Genoemde bouwwerkzaamheden bestaan uit vlinderwerkzaamheden die plaats vinden op;

·donderdag 09-10-2025

.maandag 20-10-2025

·donderdag 23-10-2025

·week 45 (exacte datum nog op te geven)

.week 46 (exacte datum nog op te geven)

Deze doordeweekse werkzaamheden beginnen vanaf 's avonds 19:00 uur en lopen eventueel door tot 's morgens 07:00 uur in die weken. De tijdsduur bedraagt in dit geval dus maximaal 5 x 12 uur. Op zaterdag(en) en zondag(en) zal er niet gevlinderd worden. Bij het nemen van dit besluit is in overweging genomen dat de werkzaamheden ook kunnen worden verricht buiten de reguliere standaard werktijden.

U kunt bezwaar maken tegen dit besluit

Is onze beslissing niet duidelijk of bent u het er niet mee eens? Of heeft u informatie waar wij geen rekening mee hebben gehouden? Bel dan met Team VTH Ondersteuning via het telefoonnummer 088-647 36 47.

Bent u het nog niet eens met deze beslissing? Dan kunt u binnen zes weken na het verzenden van deze brief een bezwaarschrift indienen. Dit doet u door een brief te sturen aan: Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hoeksche Waard, Postbus 2003, 3260 EA Oud-Beijerland.

Het is ook mogelijk om digitaal uw bezwaarschrift in te dienen. Dat kan via het daarvoor bestemde webformulier. U vindt het webformulier op onze website onder regelen&informatie, klacht of melding, gemeentelijke organisatie. Hiervoor moet u inloggen met DigiD. Het indienen van een bezwaarschrift per email is niet mogelijk.

Zo schrijft u een bezwaarschrift

In uw bezwaarschrift moet u in ieder geval de volgende gegevens vermelden:

  •  

    uw naam en adres;

  •  

    de datum waarop u de brief verzendt (de dagtekening);

  •  

    omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

  •  

    de reden van bezwaar;

  •  

    een ondertekening met naam en handtekening.

Graag ontvangen wij naast bovengenoemde gegevens uw e-mailadres en telefoonnummer. Aan het behandelen van uw bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden.

Dit besluit blijft geldig als u bezwaar maakt

Het indienen van een bezwaarschrift stelt het besluit niet uit. Een bezwaarschrift heeft namelijk geen schorsende werking. Dat betekent dat het besluit nu al geldt. Wilt u het besluit vanwege de spoedeisendheid laten uitstellen, dan kunt u een zogenaamde ‘voorlopige voorziening’ vragen. Het verzoek om voorlopige voorziening stuurt u naar:

De voorzieningenrechter van de rechtbank Rotterdam

Sector bestuursrecht

Postbus 50951

3007 BM Rotterdam

U kunt het verzoekschrift ook digitaal indienen bij genoemde rechtbank via Externe link:http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is ingediend. Voor de behandeling van het verzoek om voorlopige voorziening brengt de rechtbank kosten (griffierecht) in rekening.

Naar boven