Gemeente Rhenen - Vergadering commissie Bestuur & Financiën

Datum: maandag 27 oktober 2025

Aanvang: 19:30 uur

Agenda:

  • 1.

    Opening, vaststellen van de agenda

  • 2.

    Mededelingen

  • 3.

    Raadsplanning

  • 4.

    Inspreekmoment

  • 5.

    Vast agendapunt VRU

 

Raadsvoorstellen

  • 6.

    Najaarsrapportage 2025

  • 7.

    De Najaarsrapportage is een tussentijdse rapportage waarin het college de raad informeert over de tussenstand van de uitvoering van de begroting 2025. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de Najaarsrapportage vast te stellen.

  • 8.

    Instellen bestemmingsreserve inhuur

  • 9.

    Het college stelt voor een bestemmingsreserve inhuur in te stellen.

  • 10.

    Meerjarenbegroting 2026-2029

  • 11.

    De begroting 2026-2029 ligt voor. Door middel van de begroting stelt de raad het beleid en de bijbehorende middelen vast.

  • 12.

    Inhuren van projectleider verbetering Planning & Control

  • 13.

    De raad wordt gevraagd in te stemmen met het inhuren van een tijdelijke projectleider

  • 14.

    verbetering Planning en Control. Hiermee wil men de verbeteringen ten aanzien van de Planning en Control realiseren.

  • 15.

    Inhuren van projectleider voorbereiding Kerntakendiscussie (KTD)

  • 16.

    De raad wordt gevraagd in te stemmen met het inhuren van een projectleider voorbereiding Kerntakendiscussie en hiervoor het benodigde budget ter beschikking te stellen. Met deze inzet wordt beoogd inzicht te krijgen in de wettelijke en niet-wettelijke taken van de gemeenten en de bijbehorende mogelijkheden om op basis daarvan keuzes te maken voor de toekomst van Rhenen.

 

  • 17.

    Sluiting van de vergadering

 

De vergaderdocumenten zijn te vinden op https://rhenen.raadsinformatie.nl. Klik daar op de agenda om de stukken van de site af te halen. Wilt u inspreken over een onderwerp? Meld dit dan vóór 12.00 uur op de dag van de vergadering bij de griffie via griffie@rhenen.nl of 06 40 73 00 34.

 

Naar boven