Kennisgeving beschikking instemmen met de uitgevoerde sanering, locatie Nieuwe Kerksplein 28 te Haarlem

Het college van burgemeester en wethouders neemt ambtshalve een beschikking ‘Instemming met de uitgevoerde sanering’ ter plaatse van de locatie Nieuwe Kerksplein 28 te Haarlem.

Ter plaatse van de Nieuwe Kerksplein 28 te Haarlem is in het verleden een bodemsanering uitgevoerd. Doormiddel van een aanbouw (betonvloer) is een deel van de verontreiniging afgedekt met een duurzame aaneengesloten afdeklaag. Uit informatie blijkt dat de evaluatie van de sanering in het verleden niet correct is afgehandeld. Daarom nemen we alsnog een besluit om de procedure correct af te handelen en stemmen wij in met de uitgevoerde sanering.

Op de voorbereiding van het besluit is titel 4.1 (de reguliere voorbereidingsprocedure) van de Algemene wet bestuursrecht van toepassing.

Informatie beschikking

Voor meer inhoudelijke informatie over de beschikking en de bijbehorende stukken kunt u contact opnemen met de afdeling Omgevingsbeleid via telefoonnummer 14 023.

Bezwaar

Belanghebbenden kunnen gedurende zes weken (tot 26 november 2025) bezwaar maken tegen deze beschikking in de vorm een bezwaarschrift.

Het bezwaarschrift kan worden ingediend bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlem, t.a.v. de Concernstaf, commissie bezwaar- en beroepschriften, postbus 511, 2003 PB Haarlem. De indiening is vrij van kosten. Het bezwaarschrift moet tenminste de volgende gegevens bevatten:

  • -

    uw naam en adres;

  • -

    de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft;

  • -

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt;

  • -

    de redenen van uw bezwaar;

  • -

    uw ondertekening.

De beschikking wordt van kracht na afloop van de bezwarentermijn, tenzij voor dit tijdstip een bezwaarschrift is ingediend en tevens een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan. Het besluit wordt in dat geval niet van kracht voordat op dat verzoek is beslist. Het verzoek om een voorlopige voorziening dient te worden gedaan bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’ s-Gravenhage. Voor het indienen van een voorlopige voorziening zijn griffiekosten verschuldigd. Informatie over betaling van griffiekosten wordt u verstrekt door de griffier van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Naar boven