Uiterlijk woensdag 15 oktober worden de stempassen bezorgd. Mocht u geen stempas hebben ontvangen of bent u uw stempas kwijt dan kunt u een vervangende stempas aanvragen bij de gemeente waar u op de dag van kandidaatstelling (15 september 2025) stond ingeschreven. Dit kan zowel mondeling als schriftelijk.
Mondeling aan de balie burgerzaken van de gemeente Staphorst kunt u dit doen tot uiterlijk dinsdag 28 oktober 12.00 uur. Dient u uw verzoek schriftelijk in dan moet dit verzoek uiterlijk vrijdag 24 oktober 17.00 uur bij de gemeente Staphorst, team verkiezingen, binnen zijn. U kunt het ook digitaal regelen tot uiterlijk 5 dagen voor de verkiezingsdag dus tot 24 oktober 2025 17.00 uur. Voor informatie zie onze website: www.staphorst.nl/verkiezingen.
Vindt u alsnog uw 'oude' stempas terug, dan kunt u daarmee niet mee stemmen. Dat kan alleen met de nieuwe vervangende stempas.
Als u iemand voor u wilt laten stemmen in een andere gemeente vraagt u een schriftelijke volmacht aan. Hiervoor moeten zowel u als degene die voor u gaat stemmen een formulier invullen. (L8) Dit formulier moet uiterlijk vrijdag 24 oktober voor 17.00 ontvangen zijn door de gemeente Staphorst, team verkiezingen.
Als u zelf wilt stemmen in een andere gemeente vraagt u een kiezerspas aan. Dit kan zowel mondeling als schriftelijk. De aanvraag kunt u mondeling bij de balie burgerzaken doen tot uiterlijk dinsdag 28 oktober 12.00 uur. Dient u uw verzoek schriftelijk in dan moet dit verzoek uiterlijk vrijdag 24 oktober 17.00 uur bij de gemeente Staphorst, team verkiezingen, binnen zijn.
Nadere inlichtingen worden verstrekt door :
Bureau verkiezingen
Binnenweg 26
7951 DE Staphorst
T: (0522) 46 75 59
E: verkiezingsteam@staphorst.nl
W: www.staphorst.nl/verkiezingen
Plaats: Staphorst
Datum: Dinsdag 14 oktober 2025
De burgemeester voornoemd,
J. ten Kate