Besluit tot wijziging van de Mandaatregeling gemeente Nieuwegein 2019

Het college van burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester van Nieuwegein;

 

gelet op de afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, artikel 160 en artikel 171 van de Gemeentewet;

 

besluit:

vast te stellen

 

Besluit tot wijziging van de Mandaatregeling gemeente Nieuwegein 2019;

 

De Mandaatregeling gemeente Nieuwegein 2019 wordt als volgt gewijzigd:

Artikel I  

Het mandaatregister wordt als volgt gewijzigd:

Mandaatnummer 219A te vervangen door een nieuw mandaat, een nieuwe volmacht en een nieuwe machtiging, die als volgt luiden:

 

Volmacht, mandaat, machtiging

Nr.

Bevoegdheid

Wettelijke grondslag

Door

Aan

Bijzondere voorwaarden/toelichting

Mandaat, machtiging, volmacht

219A

Het besluiten tot en het verrichten van de volgende (rechts)handelingen in het kader van de aanbestedingsprocedure voor de inkoop Jeugdbescherming, Jeugdreclassering en Veilig Thuis 2026-2030:

  • a.

    het publiceren van aanbestedingsdocumenten;

  • b.

    het opstellen en publiceren van één of meerdere nota’s van inlichtingen, inclusief de definitieve inhoud van de (concept) overeenkomst;

  • c.

    het in ontvangst nemen van inschrijvingen en deze te openen en te beoordelen;

  • d.

    het opstellen en publiceren van de gunningsbeslissing en gunning;

  • e.

    het behandelen van klachten conform de klachtenregeling klachtafhandeling bij aanbesteden gemeente Utrecht;

  • f.

    het contract te sluiten met de vanuit de aanbesteding geselecteerde aanbieder(s);

  • g.

    het beheren en managen van de gesloten contract(en), waaronder evaluatie, aanpassing binnen de kaders van de aanbesteding(en) en besluiten tot verlenging en beëindiging;

  • h.

    het verrichten van alle voor vorenstaande punten benodigde handelingen.

Algemene wet bestuursrecht, Gemeentewet, Jeugdwet, Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, Verwervingsstrategie jeugdbescherming, jeugdreclassering en Veilig Thuis 2026-2023 (met optiejaren)

College van burgemeester en wethouders

 

Burgemeester

College van burgemeester en wethouders gemeente Utrecht

 

Burgemeester gemeente Utrecht

  • 1.

    De uitoefening van het mandaat, de volmacht en de machtiging vindt in goed overleg plaats, binnen de bovenregionale ambtelijke werkgroep JB/JR en VT.

  • 2.

    De gemeenten die mandaat, volmacht en machtiging verlenen, leveren een actieve bijdrage en geven inzicht in de gegevens die de gemeente Utrecht nodig heeft bij de onder artikel 1 genoemde bevoegdheden en werkzaamheden. Hiertoe dragen de gemeenten in de regio Lekstroom in onderling overleg zorg voor een eigen bevoegde vertegenwoordiging in de bovenregionale ambtelijke werkgroep JB/JR en VT.

  • 3.

    De gemeente Utrecht draagt zorg voor een adequaat beheer van alle relevante documenten en andersoortige informatie en verstrekt informatie op eerste verzoek daartoe. Daarbij wordt voldaan aan de daarbij van toepassing zijnde wet- en regelgeving.

  • 4.

    De gemeente Utrecht voert de aanbestedingsprocedure uit via het elektronische platform TenderNed en draagt zorg voor overdracht van een kopie van het elektronische aanbestedingsdossier aan de gemeente na afronding van de aanbestedingsprocedure.

  • 5.

    Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrecht mag ondermandaat en de burgemeester van de gemeente Utrecht mag ondervolmacht verlenen. Op ondermandaat en ondervolmacht zijn bovenstaande bijzondere voorwaarden van overeenkomstige toepassing.

Artikel II Datum inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na die van de bekendmaking.

Aldus vastgesteld in de collegevergadering van 21 januari 2025.

Ellie Liebregts

secretaris

Marijke van Beukering-Huijbregts

burgemeester

Naar boven