O P E N B A R E K E N N I S G E V I N G : HET NEMEN VAN EEN DEFINITIEF VERKEERSBESLUIT inzake het instellen van het verkeersbord C-04 L tegenover de ingang van het MFC, Prinses Irenestraat 12 te Schoondijke ter verduidelijking van het eenrichtingsverkeer in deze straat.

Burgemeester en wethouders van de gemeente Sluis maken bekend dat zij de volgende verkeersmaatregel nemen bestaande uit het plaatsen van het verkeersbord C-04 L volgens Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (R.V.V.-1990) in het plantsoentje tegenover de ingang van het MFC, Prinses Irenestraat 12 te Schoondijke. Gebleken is dat geparkeerde voertuigen bij het verlaten van het pleintje nabij de ingang van het MFC in tegengestelde richting afslaan. Ook is gebleken dat auto’s van bezoekers, onderhoudsdiensten en bezorgdiensten regelmatig dat pleintje gebruiken om te keren en vervolgens tegen de verplichte rijrichting terug rijden. (Brom-)fietsers, voetgangers en autoverkeer komende vanuit de Korte Steeg verwachten daar geen autoverkeer van rechts. Hierdoor ontstaat een onveilige verkeerssituatie. Temeer omdat in dat deel van de straat ook in-uitgangen zijn van een kinderdagverblijf en een kinderopvang. De ligging van de parkeervakken in de Prinses Irenestraat bij de gymzaal en de school zijn op het eenrichtingsverkeer ingericht. Bij het verlaten van de parkeervakken wordt het verkeer geleid richting de Koningin Julianastraat alwaar de verkeersafwikkeling gespreid plaatsheeft via de Prins Bernhardstraat of de Dorpsstraat. Het plaatsen van het bord C-04 L draagt ons inziens bij aan het verhogen van de verkeersveiligheid.

De belangen van het verzekeren van de veiligheid op de weg; het belang van het beschermen van weggebruikers en passagiers en het waarborgen van de bruikbaarheid van de weg liggen ten grondslag aan dit verkeersbesluit. Het krachtens artikel 24 B.A.B.W. vereiste advies van de politie is positief inzake dit besluit.

Deze bekendmaking inclusief de situatietekening liggen met ingang van 1 oktober 2025 zes weken ter inzage tijdens de openingsuren van het Klanten Contact Centrum (KCC), Nieuwstraat 22 te Oostburg. Tijdens de periode van ter inzage legging kunnen door belanghebbenden schriftelijk bezwaren worden ingediend. De termijn van zes weken vangt aan op de dag na de datum van publicatie van dit besluit.

Bezwaarschriften moeten worden gericht aan ons college en worden verzonden aan Burgemeester en Wethouders van Sluis, Postbus 27, 4500 AA Oostburg. Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en dient tenminste te bevatten: de naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar. Het bezwaar moet binnen de hiervoor gestelde termijn door ons zijn ontvangen.

Tevens kan door belanghebbenden bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te Breda een voorlopige voorziening worden gevraagd, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Voor een dergelijk verzoek gelden dezelfde vereisten als ten aanzien van een bezwaarschrift. Bovendien dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. Ook is er griffierecht verschuldigd.

 

Oostburg, 1 oktober 2025

Hoogachtend,

Burgemeester en Wethouders van Sluis

Naar boven