Gemeenteblad van Steenbergen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Steenbergen | Gemeenteblad 2025, 40608 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Steenbergen | Gemeenteblad 2025, 40608 | ander besluit van algemene strekking |
Organisatieregeling gemeente Steenbergen
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Steenbergen;
gelet op de artikelen 103 en 160 van de Gemeentewet;
overwegende dat het college heeft besloten tot een organisatiewijziging zoals verwoord in het ‘Inrichtingsplan gemeente Steenbergen’, vastgesteld door het college in november 2022;
Artikel 1.1. - Begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
College: het college van burgemeester en wethouders zoals bedoeld in artikel 5, onderdeel c van de Gemeentewet.
Griffie: de ambtelijke organisatie-eenheid voor de ondersteuning van de gemeenteraad, zoals bedoeld in de Wet Dualisering Gemeentebestuur.
Gemeentesecretaris/algemeen directeur: de hoogst aangestelde ambtenaar die benoemd is door het college en belast is met de ondersteuning van het college en de zorg voor de ambtelijke organisatie.
Concernmanager: de ambtenaar die integraal leiding geeft aan coördinatoren A, coördinatoren B en medewerkers en stuurt op resultaat en de organisatiebrede inzet van capaciteit en middelen. De concernmanager legt verantwoording af aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur.
Coördinator A: de ambtenaar die leiding geeft aan een organisatorische eenheid en daarmee verantwoordelijk is voor het resultaat en de inzet van middelen. De coördinator A legt verantwoording af aan de concernmanager.
Coördinator B: de ambtenaar die binnen een organisatorische eenheid de werkzaamheden plant en verdeelt en zorgt voor onderlinge afstemming. De coördinator B legt verantwoording af aan de concernmanager.
Programmamanager: de ambtenaar die als gedelegeerd ambtelijke opdrachtgever verantwoordelijk is voor het resultaat en de inzet van middelen binnen het vastgestelde programma. De programmamanager legt verantwoording af aan de ambtelijk opdrachtgever. De rol van ambtelijk opdrachtgever wordt belegd bij de gemeentesecretaris / algemeen directeur of één van de concernmanagers.
Projectmanager: de ambtenaar die als ambtelijke opdrachtnemer verantwoordelijk is voor het resultaat en de inzet van middelen binnen het vastgestelde project. De projectmanager legt verantwoording af aan de ambtelijk opdrachtgever of gedelegeerd ambtelijk opdrachtgever. De rol van ambtelijk opdrachtgever wordt belegd bij de gemeentesecretaris / algemeen directeur of één van de concernmanagers. De rol van gedelegeerd opdrachtgever wordt belegd bij de programmamanager.
Concerncontroller: de ambtenaar die als onafhankelijk adviseur is belast met het gevraagd en ongevraagd geven van advies aan het college, de burgemeester, en het management. De concerncontroller legt verantwoording af aan de gemeentesecretaris / algemeen directeur.
Hoofdstuk 2 De ambtelijke organisatie
Het college stelt de structuur van de ambtelijke organisatie -met uitzondering van de griffie- vast.
De structuur van de ambtelijke organisatie van de gemeente Steenbergen bestaat uit organisatorische eenheden en wordt bij dit besluit als volgt vastgesteld:
Het organogram van de ambtelijke organisatie maakt als bijlage onderdeel uit van dit besluit.
Hoofdstuk 4 Bijzondere bevoegdheden functies
Artikel 4.1. - Concerncontroller
Indien de concerncontroller bij de uitoefening van de hierboven genoemde werkzaamheden een ten opzichte van de gemeentesecretaris/algemeen directeur afwijkend standpunt inneemt, doet de concerncontroller hiervan -na voorafgaande melding aan de gemeentesecretaris/ algemeen directeur mededeling aan het college, dan wel - na voorafgaande melding aan het college- aan de gemeenteraad.
Voor zaken die te maken hebben met het aangaan van risico’s en de integriteit van het bestuur en de organisatie heeft de concerncontroller, met vooraf een meldingsplicht aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur, de mogelijkheid zich rechtstreeks tot de burgemeester/de voorzitter van het college te wenden en te verlangen dat de door de concerncontroller verstrekte informatie ter kennisname gebracht wordt aan het college of de gemeenteraad.
Hoofdstuk 6 Uitoefening van bestuursbevoegdheid
Het college kan de uitoefening van een of meer bevoegdheden of de ondertekening van stukken mandateren aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur, de concernmanagers, coördinatoren A en medewerkers (inclusief externen). Dit geldt alleen voor zover de Algemene wet bestuursrecht of een andere regeling zich daartegen niet verzet. De gemandateerde bevoegdheden zijn neergelegd in een mandaatregeling. Hiertoe behoren ook budgetbevoegdheden.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-40608.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.