De burgemeester van gemeente Doetinchem maakt het volgende bekend:
Bij de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer kunnen kiezers in de gemeente een aanvraag doen om in een andere gemeente in Nederland te stemmen. U vraagt daarvoor een kiezerspas aan.
Als u een kiezerspas heeft gekregen, dan wordt de originele stempas ongeldig verklaard. U kunt dan alleen nog met deze kiezerspas stemmen. Bij het stembureau geeft u uw kiezerspas en laat u uw identiteitsbewijs zien.
U vraagt een kiezerspas aan op de volgende manieren:
Persoonlijke aanvraag
U kunt een persoonlijk op het gemeentehuis een aanvraag doen om te stemmen in een andere gemeente. Dit kan vanaf het moment dat de stempassen zijn bezorgd tot uiterlijk 28 oktober 2025, 12.00 uur. Als uw verzoek wordt goedgekeurd, ontvangt u uw kiezerspas meteen. Neem bij uw aanvraag uw identiteitsdocument mee.
Schriftelijke aanvraag
U kunt een schriftelijke aanvraag doen om te gaan stemmen in een andere gemeente. Het formulier vindt u op www.doetinchem.nl/verkiezingen. Stuur het formulier met een kopie van uw identiteitsdocument naar: Gemeente Doetinchem, Postbus 9020, 7000 HA Doetinchem. Uw aanvraag moet uiterlijk vrijdag 24 oktober 2025 ontvangen zijn door de gemeente. Als uw aanvraag wordt goedgekeurd, ontvangt u per post een kiezerspas. Houdt er rekening mee dat de post er lang over kan doen.
Digitale aanvraag
U kunt vanaf begin oktober een digitale aanvraag doen om te stemmen in een andere gemeente via www.doetinchem.nl/verkiezingen. De digitale aanvraag kan tot en met 24 oktober 2025. Als uw aanvraag wordt goedgekeurd, ontvangt u per post een kiezerspas. Houdt er rekening mee dat de post er lang over kan doen.
Gemeente Doetinchem, 15 september 2025
De burgemeester,