Overwegende,
dat zich in de wijk Hazenkamp in de woonplaats Nijmegen de St. Hubertusstraat bevindt;
dat er bij verkeersbesluit van 14 december 1993 nr. 93465308 aan beide zijden van de St. Hubertusweg vanaf Wezenlaan tot punt 30 meter ten oosten van Wezenlaan een parkeerverbod is ingesteld;
dat er aan de St. Hubertusstraat een bouwproject (Hazenpark) wordt gerealiseerd;
dat dit met zich meebrengt dat er bouwverkeer rijdt naar de locatie waar gebouwd wordt en vice versa;
dat het in verband met de doorgang van het bouwverkeer gedurende de bouwperiode gewenst het parkeerverbod in de St. Hubertusstraat tijdelijk uit te breiden tot aan de Wolfstraat;
dat het volstaat om dit parkeerverbod in te stellen op tijden dat er gewerkt wordt van maandag tot en met vrijdag tussen 06.30 en 16.00 uur;
dat met de instelling van het parkeerverbod wordt beoogd voldoende ruimte vrij te houden voor het in- en uitrijden van de uitrit van de bouwplaats;
dat hiermee tevens mogelijk wordt gemaakt om de bouwplaats op een veilige manier richting de openbare weg te kunnen verlaten
dat verder schade aan geparkeerde voertuigen kan worden voorkomen en er voor bouwverkeer ruimte ontstaat om goed te kunnen manoeuvreren;
dat er hiermee aan wordt bijgedragen dat de bouwwerkzaamheden op een veilige en adequate manier uitgevoerd kunnen worden;
dat bewoners en bedrijven in de nabije omgeving zijn geïnformeerd over de bouwwerkzaamheden in de buurt;
dat er over de bouw ook via een app van de aannemer met de buurt wordt gecommuniceerd;
dat de bovenvermelde maatregelen worden genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren en om weggebruikers en passagiers te beschermen;
dat in het onderhavige geval een groter belang wordt toegekend aan een veilige en efficiënte uitvoering van de bouwwerkzaamheden en aan een veilige afwikkeling van het verkeer, dan aan het achterwege laten van de tijdelijke verkeersmaatregelen in de St. Hubertusstraat;
dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;
dat terzake overleg met de verkeersadviseur en tevens de gemachtigde van de korpschef van de politie-eenheid Oost-Nederland heeft plaatsgevonden;
dat, gelet op het bepaalde in het Mandaatbesluit gemeente Nijmegen 2019, onderdeel mandaatregister Stadsbeheer, aan de concernmanager afdeling Stadsbeheer en aan de manager bureau Dienstverlening, (onder voorwaarden) mandaat is verleend tot het nemen van tijdelijke en definitieve verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet 1994;
gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 37 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;