Verkeersbesluit voor het instellen van een tijdelijk parkeerverbod in verband met bouwwerkzaamheden aan St. Hubertusstraat te Nijmegen

D252600088

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN NIJMEGEN;

Overwegende,

dat zich in de wijk Hazenkamp in de woonplaats Nijmegen de St. Hubertusstraat bevindt;

dat er bij verkeersbesluit van 14 december 1993 nr. 93465308 aan beide zijden van de St. Hubertusweg vanaf Wezenlaan tot punt 30 meter ten oosten van Wezenlaan een parkeerverbod is ingesteld;

dat er aan de St. Hubertusstraat een bouwproject (Hazenpark) wordt gerealiseerd;

dat dit met zich meebrengt dat er bouwverkeer rijdt naar de locatie waar gebouwd wordt en vice versa;

dat het in verband met de doorgang van het bouwverkeer gedurende de bouwperiode gewenst het parkeerverbod in de St. Hubertusstraat tijdelijk uit te breiden tot aan de Wolfstraat;

dat het volstaat om dit parkeerverbod in te stellen op tijden dat er gewerkt wordt van maandag tot en met vrijdag tussen 06.30 en 16.00 uur;

dat met de instelling van het parkeerverbod wordt beoogd voldoende ruimte vrij te houden voor het in- en uitrijden van de uitrit van de bouwplaats;

dat hiermee tevens mogelijk wordt gemaakt om de bouwplaats op een veilige manier richting de openbare weg te kunnen verlaten

dat verder schade aan geparkeerde voertuigen kan worden voorkomen en er voor bouwverkeer ruimte ontstaat om goed te kunnen manoeuvreren;

dat er hiermee aan wordt bijgedragen dat de bouwwerkzaamheden op een veilige en adequate manier uitgevoerd kunnen worden;

dat bewoners en bedrijven in de nabije omgeving zijn geïnformeerd over de bouwwerkzaamheden in de buurt;

dat er over de bouw ook via een app van de aannemer met de buurt wordt gecommuniceerd;

dat de bovenvermelde maatregelen worden genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren en om weggebruikers en passagiers te beschermen;

dat in het onderhavige geval een groter belang wordt toegekend aan een veilige en efficiënte uitvoering van de bouwwerkzaamheden en aan een veilige afwikkeling van het verkeer, dan aan het achterwege laten van de tijdelijke verkeersmaatregelen in de St. Hubertusstraat;

dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;

dat terzake overleg met de verkeersadviseur en tevens de gemachtigde van de korpschef van de politie-eenheid Oost-Nederland heeft plaatsgevonden;

dat, gelet op het bepaalde in het Mandaatbesluit gemeente Nijmegen 2019, onderdeel mandaatregister Stadsbeheer, aan de concernmanager afdeling Stadsbeheer en aan de manager bureau Dienstverlening, (onder voorwaarden) mandaat is verleend tot het nemen van tijdelijke en definitieve verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet 1994;

gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 37 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;

besluiten:

  • I.

    gedurende de bouwperiode tot 31 oktober 2026, of zoveel langer of korter dan noodzakelijk is voor uitvoering van de bouwwerkzaamheden

  • op maandag tot en met vrijdag van 06.30 tot 16.00 uur;

    • a.

      door het plaatsen van borden E1 als bedoeld in bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) en onderborden met daarop de tekst “ma t/m vrij 6.30-16h” een parkeerverbod in te stellen aan beide zijden van de St. Hubertusstraat vanaf het bestaande parkeerverbod vanaf de Wezenlaan tot de aansluiting Wolfstraat, maandag t/m vrijdag van 6.30 tot 16.00 uur;

Een en ander zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatietekening d.d. 23-07-2025

Namens burgemeester en wethouders van Gemeente Nijmegen,

Afdeling Stadsbeheer, Bureauhoofd Dienstverlening,

Carline Westen

Bezwaar en Beroep

Dit besluit ligt gedurende zes weken na heden voor eenieder ter inzage bij de Informatiebalie in de Stadswinkel, Mariënburg 75 Nijmegen (maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur en op donderdag van 09.00-20.00 uur).

Gedurende deze termijn kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht door belanghebbenden tegen dit besluit een bezwaarschrift worden ingediend bij Burgemeester en Wethouders van Nijmegen, postbus 9105, 6500 HG Nijmegen.

Het is mogelijk om uw bezwaarschrift digitaal in te dienen via een webformulier in de digitale balie van de gemeente Nijmegen (www.nijmegen.nl). Voor het indienen van een digitaal bezwaarschrift dient u in het bezit te zijn van een DigiD.

Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Degenen die een bezwaarschrift hebben ingediend kunnen, indien er sprake is van spoedeisend belang, tevens op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, bij de president van de Arrondissementsrechtbank Arnhem, sector bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem vragen een voorlopige voorziening te treffen. Voor het behandelen van een dergelijk verzoek wordt griffierecht geheven.

Naar boven