Overwegende,
dat het concept Autodate in het landelijk beleid ten aanzien van verkeer en vervoer wordt gezien als een instrument om de groei van het autogebruik te temperen en toch in een noodzakelijke mobiliteits-behoefte te voorzien;
dat volgend op dit beleid gemeente Nijmegen meewerkt aan de invoering van Autodate;
dat autodelen het autobezit terug kan dringen en automobiliteit mogelijk maakt voor hen die zich geen eigen auto kunnen of willen permitteren;
dat autodelen op termijn een positief effect op de parkeerdruk kan hebben omdat meerdere huishoudens dezelfde auto kunnen gebruiken en gebruikers van deelauto’s vaak bewuster om met hun reisgedrag;
dat autodelen bovendien bijdraagt aan het beperken van door het autoverkeer veroorzaakte overlast en de nadelige gevolgen hiervan voor het milieu;
dat bij besluit Aanwijzing parkeerplaatsen deelauto (Greenwheels) van 29 juli 2021 nr. D211101703 onder Lid I. sub c. een parkeerplaats is gereserveerd voor deelauto’s van het bedrijf Greenwheels aan de zuidzijde van de Weurtseweg ter hoogte van huisnummer 159-161;
dat deze plek in verband met de herinrichting van dit gebied tijdelijk is verplaatst naar de noordzijde van de Weurtseweg ter hoogte van het pand met huisnummers 154-158;
dat de herinrichtingsplannen intussen zodanig zijn gewijzigd dat het de bedoeling is dat de deelautoplek permanent op deze locatie wordt aangewezen;
dat middels dit verkeersbesluit wordt geformaliseerd dat de deelautoplek permanent ter hoogte van Weurtseweg 154-158 komt te liggen;
dat in dit geval een groter belang wordt toegekend aan het bieden van de mogelijkheid tot autodelen dan aan het laten vervallen van deze mogelijkheid in dit gebied;
dat de bovenvermelde maatregelen worden genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 om een doelmatig of zuinig energiegebruik te bevorderen en om bij te dragen aan het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;
dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;
dat terzake overleg met de verkeersadviseur en tevens de gemachtigde van de korpschef van de politie-eenheid Oost-Nederland heeft plaatsgevonden;
dat, gelet op het bepaalde in het Mandaatbesluit gemeente Nijmegen 2019, onderdeel mandaatregister Stadsbeheer, aan de concernmanager afdeling Stadsbeheer en aan de manager bureau Dienstverlening, (onder voorwaarden) mandaat is verleend tot het nemen van tijdelijke en definitieve verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet 1994
gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;