Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat het met toepassing van artikel 2.12, lid 1, onder a, sub 3° van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht de omgevingsvergunning ‘Kruuthuuske ongenummerd te Tolkamer’ heeft vastgesteld.
Inhoud van de omgevingsvergunning
De omgevingsvergunning is bedoeld voor de activiteit ‘handelen in strijd met de ruimtelijke regels’ voor het realiseren van 12 appartementen. De aanvraag gaat over Kruuthuuske ongenummerd te Tolkamer. Onderdeel van de omgevingsvergunning is het afgeven door de raad van een Verklaring van geen bedenkingen. Om medewerking te kunnen verlenen moet worden afgeweken van het bestemmingsplan ‘Tolkamer’. Uit de beoordeling van de aanvraag blijkt dat wordt voldaan aan een goede ruimtelijke ordening.
Besluit hogere grenswaarde
Uit onderzoek is gebleken dat de voorkeurswaarde van 48dB als gevolg van de Batavenweg wordt overschreden. Vanwege het wegverkeer op de Batavenweg wordt een geluidsbelasting ondervonden van ten hoogste 53dB. Om de 12 appartementen te kunnen realiseren is tevens een hogere toelaatbare geluidsbelasting van 53dB vastgesteld ingevolge de Wet geluidhinder.
Inzage
De vastgestelde omgevingsvergunning (hierna: ‘besluit’) met de daarop betrekking hebbende stukken (waaronder de verklaring van geen bedenkingen van de gemeenteraad en het besluit hogere grenswaarde Wet geluidhinder) ligt vanaf 6september 2025 tot en met 17 oktober 2025 ter inzage in het gemeentehuis aan de Kerkstraat 27 in Zevenaar. De stukken kunnen daar tijdens openingstijden op afspraak door iedereen worden ingezien. Het besluit met ruimtelijke onderbouwing is digitaal te raadplegen via de landelijke website: https://omgevingswet.overheid.nl/regels-op-de-kaart/ met documentnummer NL.IMRO.0299.PV14KRTHUUSKE-VA01.
Beroep
Vanaf 7 september 2025 tot en met 18 oktober 2025 kan tegen het besluit beroep worden ingesteld. Dat kan door een gemotiveerd en ondertekend beroepschrift te sturen naar Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. In een beroepschrift moet u in ieder geval vermelden: uw naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van het (onderdeel van het) besluit waartegen u beroep aantekent, zo mogelijk een kopie van het besluit en de redenen waarom u beroep instelt.
In werking treden besluit
Het besluit treedt in werking één dag na afloop van de beroepstermijn. Het indienen van een beroepschrift schorst de werking van een besluit niet. Als een beroepschrift is ingediend en de zaak spoedeisend is, kan bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank een voorlopige voorziening (schorsing) worden gevraagd.