Op 20 augustus 2025 heeft de Omgevingsdienst Midden-Holland (ODMH) namens gemeente Alphen aan den Rijn een besluit genomen op de aanvraag met kenmerk 2025-00014226. Het gaat over de aanvraag om andere geluidsvoorschriften toe te mogen passen, in verband met werkzaamheden op de locatie e N209 tussen 18,5 tot 19,1. Van de rotonde Bentwoudlaan/N209 tot de kruising N209/Heerewegh te Benthuizen. De werkzaamheden vinden plaats vanaf 20:00 uur op 24 oktober 2025 tot 06:00 uur op 27 oktober 2025. Bij slecht weer in het genoemde weekend zijn de werkzaamheden tevens op het reserveweekend van 31 oktober 2025 vanaf 20:00 uur tot en met 3 november 2025 tot 06:00 uur toegestaan.
Waar kunt u terecht voor informatie over het besluit?
Voor informatie over het besluit kunt u bellen met het team Geluid en Lucht van de ODMH via telefoonnummer 088 - 54 50 000. U kunt uw vragen ook per e-mail naar de ODMH sturen. Dat kan via info@odmh.nl.
Wilt u het besluit en de documenten die daarbij horen op het gemeentehuis inzien? Maak dan een afspraak met de gemeente. U vindt de contactgegevens op de website van de gemeente Alphen aan den Rijn.
Bent u het niet eens met het besluit?
U kunt de gemeente laten weten dat u het niet eens bent met het besluit. Dit heet bezwaar maken. U kunt bezwaar maken als het besluit tegen uw belangen ingaat. De termijn voor het indienen van bezwaar bedraagt zes weken. De termijn start op de dag na de verzending van het besluit aan de aanvrager. Het bezwaarschrift moet uiterlijk op 30 september 2025 zijn ingediend. Het besluit blijft ook bij het indienen van een bezwaarschrift gewoon geldig.
U kunt uw bezwaar indienen via de website van de gemeente: www.alphenaandenrijn.nl/bezwaar. Daarvoor heeft u een elektronische handtekening (DigiD of eHerkenning) nodig. U kunt uw bezwaar ook per e-mail indienen via gemeente@alphenaandenrijn.nl of per post naar: college van burgemeester en wethouders van de gemeente Alphen aan den Rijn, t.a.v. bezwaarschriftencommissie, postbus 13, 2400 AA Alphen aan den Rijn.
Zorgt u ervoor dat u in uw bezwaar in ieder geval uw naam en adres, het kenmerk en de datum van het besluit of een duidelijke omschrijving van het besluit en de reden van uw bezwaar noemt? Noem bij voorkeur ook uw telefoonnummer en uw e-mailadres. Dan kunnen wij u sneller helpen. Zorg er ook voor dat u uw bezwaar ondertekent en voorziet van een dagtekening.
Wilt u de start van de activiteiten tegenhouden?
Als u niet kunt wachten op de beslissing op uw bezwaar, kunt u een voorlopige voorziening aanvragen. Met een voorlopige voorziening vraagt u een voorlopige beslissing van de rechter. U kunt uw verzoek sturen naar de voorzieningenrechter van de rechtbank, postbus 20302, 2500 EH Den Haag. Dit kan ook digitaal. Daarvoor heeft u wel DigiD nodig. Kijk op de website https://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht voor meer informatie over het digitaal indienen van een verzoek om voorlopige voorziening.
De behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening brengt kosten met zich mee. U kunt alleen een verzoek om voorlopige voorziening aanvragen als u ook bezwaar heeft gemaakt.