Gemeente Vijfheerenlanden – verkeersbesluit – gehandicaptenparkeerplaats, Graaf Florisstraat, Everdingen

Zaaknummer: 1664807

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Vijfheerenlanden;

GELET OP:

  • De bepalingen in de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement Verkeersregels- en verkeerstekens 1990 en het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer;

  •  

OVERWEGENDE DAT:

  • aan Graaf Florisstraat 4 in Everdingen dorpshuis ’t Knooppunt is gevestigd;

  • de gemeente het belangrijk vindt dat mensen met een lichamelijke beperking mee kunnen doen in de maatschappij;

  • de gemeente vindt het belangrijk dat er voldoende parkeergelegenheid is op beperkte loopafstand van maatschappelijke functies, zoals een dorpshuis;

  • dorpshuis ’t Knooppunt tijdens verkiezingen ook wordt gebruikt als stemlokaal;

  • gelet op de parkeerdruk in de nabijheid van dorpshuis ’t Knooppunt redelijkerwijs geen vrije parkeerplaats binnen beperkte loopafstand kan worden gegarandeerd voor mensen met een lichamelijke beperking;

  • dit opgelost kan worden door een bestaand parkeervak nabij dorpshuis ’t Knooppunt aan te wijzen als algemene gehandicaptenparkeerplaats;

  • de parkeerplaats onderdeel uitmaakt van de weg Vijfheerenlanden die onder beheer is van de gemeente;

  • op grond van artikel 15, eerste lid van de Wegenverkeerswet 1994 een verkeersbesluit genomen moet worden voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd;

  • afstemming heeft plaats gevonden met de Politie Midden Nederland, West Utrecht, waarbij te kennen is gegeven dat met het voorgestelde verkeersbesluit wordt ingestemd.

  •  

BESLUITEN HET VOLGENDE:

  • 1.

    tot het inrichten van een geschikte parkeervak op beperkte loopafstand tot de toegang van dorpshuis ’t Knooppunt als een algemene gehandicaptenparkeerplaats, conform de bijgevoegde overzichtskaart en door het plaatsen van bord E6.

 

Overzichtskaart

 

Datum besluit: 21 augustus 2025

 

Namens het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Vijfheerenlanden

 

T. Versluis

Verkeerskundige

Niet eens met dit besluit?

  • Maak dan binnen zes weken bezwaar. De periode van zes weken start een dag na de datum waarop het besluit is gepubliceerd in het Gemeenteblad. Het indienen van bezwaar heeft geen schorsende werking.

  •  

  • In het bezwaarschrift moet u de volgende informatie vermelden:

  • uw naam en adres en eventueel uw e-mailadres,

  • de datum van uw bezwaarschrift,

  • een omschrijving van het besluit waar u het niet mee eens bent,

  • het kenmerk (zaaknummer) van het besluit,

  • waarom u het niet eens bent met het besluit.

  •  

  • U sluit uw bezwaarschrift af met uw handtekening.

  •  

  • Een bezwaarschrift indienen is gratis. Dit kan alleen per post (dus niet per e-mail).

    Stuur uw bezwaarschrift naar:

    Gemeente Vijfheerenlanden

  • t.a.v. Commissie voor de bezwaarschriften

    Postbus 11

    4140 AA Leerdam

  •  

  • Snel een uitspraak nodig?

  • Soms heeft u op korte termijn een uitspraak van de rechter nodig.

  • Dan kunt u ná het indienen van uw bezwaarschrift direct de rechter vragen een tijdelijke maatregel (voorlopige voorziening) te nemen. U kunt bijvoorbeeld vragen dat de uitvoering van het besluit wordt gestopt totdat uw bezwaarschrift is behandeld. Een voorlopige voorziening vraagt u aan met een verzoekschrift, dat u indient bij de rechtbank.

  •  

  • Dit kan op twee manieren.

  • Digitaal: via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor hebt u DigiD nodig. Kijk voor meer informatie op de website digid.nl

  • Per post. Stuur uw verzoekschrift naar:

    Rechtbank Midden-Nederland, afdeling bestuursrecht, voorlopige voorzieningen

    Postbus 16005

    3500 DA Utrecht

  •  

  • Let op

  • Een verzoekschrift indienen kost geld (griffierechten). Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de rechtbank via 088 - 362 00 00

Naar boven