Besluit tot intrekking van de ondergrondse container Kerksteeg 3 gemeente Utrecht

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Utrecht,

 

  • Gelet op artikel 7, eerste lid en artikel 10, eerste lid van de Afvalstoffenverordening Utrecht en artikel 2 van de Nadere regel Afvalstoffenverordening gemeente Utrecht waarop het intrekkingsbesluit gebaseerd is;

 

nemen een besluit voor de wijziging van de ondergrondse container voor restafval, op de navolgende locatie:

  • Locatie 5.1029 Kerksteeg 3 wordt niet geplaatst.

 

Overwegende dat;

  • Het bepaalde in artikel 10.26 van de Wet milieubeheer de gemeenten de mogelijkheid biedt om in het belang van de doelmatigheid huishoudelijke afvalstoffen in te zamelen nabij elk perceel;

  • Burgemeester en wethouders de bevoegdheid hebben om hierover te besluiten;

  • Op de locatie Gansstraat huishoudelijk afval wordt ingezameld door middel van ondergrondse containers;

  • Genoemde locatie voldoet niet aan de plaatsingsrichtlijnen zoals deze zijn opgenomen in de beleidsregel Afwegingskader voor het bepalen van een locatie voor inzamelvoorzieningen en aanbiedplaatsen voor het aanbieden van minicontainers gemeente Utrecht;

  • Het aanwijzingsbesluit zes weken een bezwaartermijn heeft. Er is een bezwaar ingediend;

  • Het college het bezwaar inhoudelijk heeft beantwoord.

  • Het bezwaar niet meer in behandeling genomen kan worden.

 

 

Besluiten het volgende:

 

  • I.

    Een locatie voor ondergrondse containers voor restafval niet te plaatsen vanwege de aanwezigheid van kabels en leidingen.

 

 

Dit besluit treedt in werking de dag na bekendmaking

 

 

Utrecht, (DATUM)

 

Namens het college van burgemeester en wethouders

 

A.H.W. Schrijver

Hoofd Inzamelen, Markten en Havens

 

Bezwaarclausule

Vindt u het besluit om bepaalde reden onjuist? Dan kunt u bezwaar maken.

U kunt uw bezwaar digitaal indienen. Daarvoor kunt u alleen gebruik maken van het door de gemeente beschikbaar gestelde digitale formulier. Dit vindt u op www.utrecht.nl/bezwaar. U kunt het bezwaar niet per e-mail insturen.

Maakt u liever per brief bezwaar, dan kunt u uw bezwaarschrift sturen aan:

College van burgemeester en wethouders, Postbus 16200, 3500 CE Utrecht

Zorg ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na bekendmaking van dit besluit. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.

In het bezwaarschrift neemt u in ieder geval op:

  • uw naam, adres, datum en handtekening; graag ook het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht; vermeld hierbij de datum van bekendmaking van dat besluit of stuur een kopie van het besluit mee;

  • de reden waarom u vindt dat het besluit onjuist is;

  • een volmacht, als u het bezwaarschrift namens iemand anders indient.

Als er sprake is van een spoedeisende situatie kunt u daarnaast een voorlopige voorziening vragen aan de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland, sector bestuursrecht, postbus 16005, 3500 DA Utrecht. Voor het in behandeling nemen van zo’n verzoek betaalt u griffierecht.

 

 

Bijlage  

<overzichtstekening>

Naar boven