Gemeenteblad van Haarlemmermeer
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Haarlemmermeer | Gemeenteblad 2025, 34822 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Haarlemmermeer | Gemeenteblad 2025, 34822 | beleidsregel |
Klachtenreglement bij aanbesteden Gemeente Haarlemmermeer
Burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlemmermeer,
Gelet op de artikelen 4:81, eerste lid, 4:83 en 1:3, vierde lid, van de Algemene wet bestuursrecht en hoofdstuk 4 Gids Proportionaliteit;
Zij op grond van artikel 160 lid 1 onder a Gemeentewet bevoegd zijn tot het vaststellen van een Reglement klachtafhandeling bij aanbesteden:
Artikel 1 Wie kan een klacht indienen en hoe?
Een klacht dient via het volgende e-mailadres te worden ingediend bij het klachtenloket: aanbesteden@haarlemmermeer.nl. De klacht bevat de naam en het adres van de indiener van de klacht en een beschrijving van de klacht, en het kenmerk/nummer van de aanbesteding. De indiener van de klacht maakt op bondige wijze duidelijk waarover hij klaagt, motiveert zijn klacht en voegt alle relevante informatie bij die noodzakelijk is om de klacht goed te kunnen behandelen. De indiener van de klacht geeft ook aan hoe de klacht kan worden verholpen.
Artikel 3 Welke termijnen zijn van toepassing?
Indien de gemeente een tijdig ingediende klacht niet voor de uiterste datum van aanmelding/inschrijving kan afhandelen, verschuift de gemeente de uiterste datum van aanmel¬ding/inschrijving indien nodig, zodat de deelnemers aan de aanbesteding voldoende gelegenheid hebben om de uitkomst van de klachtafhandeling mee te nemen in de aanmelding/inschrijving.
Het klachtenloket beslist zo spoedig mogelijk na ontvangst van de klacht of het de klacht in behandeling neemt en deelt dit zo spoedig mogelijk schriftelijk en gemotiveerd mee aan de indiener van de klacht en de gemeente. Als de klacht in behandeling wordt genomen wordt een indicatieve beschrijving van het verdere procedureverloop gegeven.
De gemeente stelt de indiener van de klacht zo spoedig mogelijk schriftelijk en gemotiveerd in kennis van de beslissing over de klacht en van de eventueel naar aanleiding daarvan genomen maatregelen. Over de genomen maatregelen worden gelijktijdig met de indiener van de klacht de andere gegadigden of inschrijvers schriftelijk in kennis gesteld, zonder vermelding van de naam van de indiener van de klacht.
Artikel 6 De Commissie van Aanbestedingsexperts
Indien de behandeling van de klacht niet de gewenste uitkomst heeft voor de indiener van de klacht, kan hij de klacht aan de Commissie van Aanbestedingsexperts voorleggen. Indiening van de klacht bij de Commissie van Aanbestedingsexperts schort de aanbestedingsprocedure niet op.
Artikel 7 Reguliere rechtsbescherming
Indien de indiener van een klacht een kort geding aanhangig maakt, dan wordt de behandeling van de klacht opgeschort tot de uitspraak van de voorzieningenrechter. Na de uitspraak van de voorzieningenrechter neemt de klachtbehandelaar contact op met de indiener van de klacht over het al dan niet hervatten van de behandeling van de klacht.
Door de indiener van de klacht gemaakte kosten (zoals juridisch advies) kunnen niet verhaald worden op de gemeente.
De gemeente rapporteert jaarlijks aan de gemeenteraad over het aantal klachten, of klachten gegrond of ongegrond zijn bevonden en hoe klachtafhandeling in algemene zin heeft bijgedragen aan het leereffect van de gemeente. De rapportage over klachtafhandeling bij aanbestedingen wordt gekoppeld aan de rapportage en verantwoording in het kader van de klachtenafhandeling op grond van titel 9.1 Algemene wet bestuursrecht.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-34822.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.