De gemeente heeft op 31-07-2025 een besluit genomen op de aanvraag met zaaknummer 1244672 voor een omgevingsvergunning voor het kappen 18 gemeentelijke dode-slechte bomen op locatie diverse locaties gemeente Soest. Het betreft de locaties;- Nabij Christinalaan 17 - 2x Magnolia kobus 18-20
- Nabij Klaarwaterweg 53 - 1x Sorbus intermedia ‘Brouwers’ 18-20
- Nabij Wiardi Beckmanstraat 80 - 4x Prunus padus ‘Watereri’
- Nabij Wiardi Beckmanstraat 202-01 - 1x Betula Pendula
- Nabij Koningsweg - 1x Betula Nigra
- Nabij Harperpad 19 & 17 - 2x Acer Pseudoplatanus ‘Negenia'
- Nabij Honingbij 23 - Magnolia kobus
- Nabij Koningslaan - 2x Tilia x europea ‘Euchlora’
- Nabij Den Blieklaan 1 - Robinia Pseudoacacia
- Nabij Eikenlaan 35 - Quercus robur
- Nabij Soesterbergsestraat 31 - Quercus palustris
- Nabij Batenburgweg 5A-01 - Betula pendula
- Nabij Antonie van Leeuwenhoeklaan 143-157 - Betula pendula
- Nabij Apollo 234 - Quercus robur & Quercus rubraDe vergunning is toegekend en is aan de aanvrager verzonden op 31-07-2025.
De aanvraag heeft betrekking op de volgende activiteit(en):
- -
Boom kappen of houtopstand vellen
Inzage
Wilt u het besluit en de bijbehorende stukken inzien, vult u dan via soest.nl/contact een contactformulier in waarbij u het adres en zaaknummer vermeldt.
Kunt u onze website niet bezoeken? Neemt u dan contact op via het algemene telefoonnummer van de gemeente Soest, (035) 6093411. Houdt u ook dan het zaaknummer bij de hand? Dan kunnen wij u beter van dienst zijn.
Procedure
Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u, als u belanghebbende bent, binnen zes weken vanaf de dag na bekendmaking schriftelijk bezwaar maken. De bekendmaking is de verzenddatum van het besluit aan de aanvrager. Als datum van uw bezwaar geldt het poststempel op uw bezwaarschrift.
U kunt uw bezwaarschrift sturen naar Burgemeester en Wethouders van Soest, Postbus 2000, 3760 CA Soest. Als bij de verleende vergunning of het genomen besluit een andere procedure is aangegeven, is deze leidend. In het bezwaarschrift vermeldt u in ieder geval:
- uw naam en adres;
- de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft (dagtekening);
- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt. U stuurt zo mogelijk een kopie van dit besluit mee;
- de redenen waarom u bezwaar maakt;
- ondertekening met uw handtekening.
Tijdens een bezwaarprocedure geldt het genomen besluit. Als u niet wilt dat het besluit al in werking treedt, kunt u naast uw bezwaar om een voorlopige voorziening vragen aan de rechter. Hier zijn kosten aan verbonden. Een verzoek om een voorlopige voorziening stuurt u naar: de Rechtbank Midden-Nederland, sector Bestuursrecht, Postbus 16005, 3500 AD Utrecht
Voor meer informatie over de procedure kunt u contact opnemen via postbus2000@soest.nl of telefoonnummer (035) 6093411.