Ontwerp-Verkeersbesluit wijziging parkeerschijfzone en instellen voetgangerszone Treubplein e.o. Voorschoten

Z/25/101719/454464

 

Het college van burgemeester en wethouders van Voorschoten:

 

Juridisch kader:

Gelet op:

  • de bepalingen in de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994), het reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990), het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) en de Algemene wet Bestuursrecht (Awb);

  • artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994 is het college van burgemeester en wethouders van Voorschoten bevoegd verkeersbesluiten te nemen voor de wegen genoemd in dit verkeersbesluit;

  • afdeling 3.4. ‘Uniforme openbare voorbereidingsprocedure’ van de Awb;

  • artikel 15, eerste lid, van de WVW 1994; een verkeersbesluit moet worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het BABW genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd;

  • artikel 15, tweede lid, van de WVW 1994; een verkeersbesluit moet worden genomen voor maatregelen op of aan de weg tot wijziging van de inrichting van de weg of het aanbrengen of verwijderen van voorzieningen ter regeling van het verkeer, indien de maatregelen leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken;

  • artikel 2 van de WVW 1994 voor wat betreft het:

    • het verzekeren van de veiligheid op de weg;

    • het beschermen van de weggebruikers en passagiers;

    • het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer;

Is voornemens om:

Het Treubplein aan te wijzen als voetgangerszone en de parkeerschijfzone in verband daarmee te wijzigen.

 

Overwegende dat:

  • de in dit ontwerp-verkeersbesluit genoemde wegen gelegen zijn binnen de bebouwde kom van Voorschoten;

  • de in dit ontwerp-verkeersbesluit genoemde wegen in beheer zijn bij de gemeente Voorschoten;

  • de in dit ontwerp-verkeersbesluit genoemde wegen, wegen zijn als bedoeld in artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994;

  • op 6 juli 2023 door de gemeenteraad van Voorschoten de ‘Ontwikkelvisie Centrum’ is vastgesteld;

  • deze Ontwikkelvisie Centrum de ruimtelijke kaders voor de ontwikkeling in de komende 15 jaar van het centrum van Voorschoten aangeeft met daarbij als hoofddoel om de vitaliteit en de toekomstbestendigheid van het centrum te waarborgen en te versterken;

  • de Ontwikkelvisie Centrum de ruimtelijke vertaling vormt van de op 28 januari 2021 door de gemeenteraad vastgestelde ‘Gebiedsvisie Centrum Voorschoten’;

  • tijdens het opstellen van de Ontwikkelvisie Centrum in 2022 uitgebreid is gesproken met ondernemers, winkeliers, vastgoedeigenaren, bewoners en bezoekers in het centrum;

  • het college op 14 mei 2024 het ‘Uitvoeringsprogramma Ontwikkelvisie Centrum’ heeft vastgesteld;

  • het Uitvoeringsprogramma weergeeft hoe de vastgestelde Ontwikkelvisie tot realisatie gebracht kan worden, met daarbij de gemeente aan zet;

  • belanghebbenden betrokken zijn bij de planvorming en planuitwerking overeenkomstig de Participatienota ‘Samen maken wij Voorschoten’ 2024;

  • na het vaststellen van het Uitvoeringsprogramma er een brede informatieavond is gehouden op 13 november 2024 in de Dorpskerk waar belangstellenden voor zijn uitgenodigd via de Voorschotense krant, brieven en social media (met name facebook);

  • daarna een klankbordgroep is samengesteld met ondernemers aan het Treubplein en bewoners die aan of in de nabijheid van het Treubplein wonen;

  • er 3 bijeenkomsten met de klankbordgroep ‘Herinrichting Treubplein’ zijn geweest om de detaillering en uitwerking van de plannen tot herinrichting van het plein nader te bespreken en een breed gedragen afweging te maken;

  • in het voorliggende ontwerp-verkeersbesluit de verkeersmaatregelen zijn opgenomen die betrekking hebben op het Treubplein en de daarmee samenhangende omgeving zoals het Sir Winston Churchillplein en de Sir Winston Churchillweg;

  • het Treubplein en omgeving als onderdeel van het centrumhart een van de deelgebieden in het Uitvoeringsprogramma is;

  • voor het Treubplein in de Ontwikkelvisie onderstaande ambities zijn benoemd:

    • centrale ontmoetingsplek, creëren centrumhart,

    • verbinden Schoolstraat, Voorstraat, Churchillplein,

    • openbare ruimte herinrichten, meer groen en verblijfskwaliteit,

    • inzetten op multifunctionaliteit: ruimte voor spelen, ontmoeten, activiteiten en evenementen, kortparkeren,

    • ruimte voor daghoreca, wonen en terras, en

    • cultuurhistorie zichtbaar (pastorietuin);

  • deze ambities zijn vertaald naar concrete aanpassingen van het plein:

    • samenhangende centrale pleinruimte voor ontmoeting en activiteiten,

    • ruimte voor terrassen, activiteiten, groen, spelen en evenementen,

    • kleurrijke grote bomen toevoegen en verblijfskwaliteit,

    • speelaanleiding,

    • verbinding met voormalige pastorietuin,

    • autoluw plein, en

    • fietsvoorzieningen clusteren;

  • in 2025 wordt gestart met het herinrichten van het gehele Treubplein tot voetgangersgebied;

  • bij deze herinrichting circa 17 openbare parkeerplaatsen aan de rand van het Treubplein gerealiseerd worden voor kort parkeren;

  • deze herinrichting per saldo leidt tot een vermindering van 16 openbare parkeerplaatsen;

  • het gemeentelijke parkeerbeleid van Voorschoten is vastgesteld in het ‘Parkeerbeleid Voorschoten 2024’;

  • op basis van dit parkeerbeleid voor winkelend publiek een acceptabele loopafstand geldt van 200 tot 600 meter;

  • in 2024 door het bureau Spark een parkeerstudie is gedaan voor het tot uitvoering brengen van de Ontwikkelvisie en deze daarover op 28 januari 2025 een rapport heeft uitgebracht;

  • volgens de parkeerdrukmeting de 33 bestaande parkeerplaatsen volledig zijn bezet op de werkdag- en zaterdagmiddag;

  • op basis van het onderzoek van Spark, er door de wijziging in parkeerplaatsen een verschuiving komt naar parkeerplaatsen in de omgeving waardoor ook daar een verhoging van de parkeerdruk te verwachten is;

  • uit het onderzoek van Spark is gebleken dat door het verdelen over de resterende parkeercapaciteit binnen 200m loopafstand van het Treubplein de huidige bezetting van de te vervallen capaciteit zo dichtbij mogelijk kan worden opgelost, waardoor in het gebied binnen acceptabele loopafstand van het Treubplein de parkeerdruk onder de 85% blijft;

  • in verband daarmee de wijze van parkeren op de parkeergelegenheden in de parkeerschijfzones op de Sir Winston Churchillweg en het Sir Winston Churchillplein wordt aangepast, zodat de beschikbaarheid van parkeerplekken dicht bij de winkels voor het kort parkerende winkelende publiek verbeterd wordt en er op iets grotere loopafstand voldoende parkeerplekken beschikbaar blijven voor langdurig parkeren;

  • daarmee weliswaar, door winkelend publiek dat met de auto komt, mogelijk verder gelopen moet worden naar de bestemming, maar dat deze loopafstand ruim binnen de maximaal acceptabele loopafstand van 600 meter blijft;

  • de de wijziging van het parkeren in de eerste plaats plaatsvindt binnen de huidige parkeerschijf zone met een maximale parkeerduur van max. 2 uur en dat het gebied van deze zone tevens wat wijzigt;

  • daarnaast binnen deze parkeerschijfzone ook een zestal nieuwe parkeervakken komen te liggen met een nog kortere parkeerduur van max. 30 min;

  • met het invoeren van een parkeerschijfzone met een parkeerduur van max. 30 min de gemeente er voor dat de parkeervakken echt gebruikt gaan worden door winkelend publiek dat even kort iets met de auto wil halen;

  • daarmee de kans dat hier gedurende langere tijd door dezelfde bestuurders wordt geparkeerd kleiner wordt;

  • de verbeterde doorstroming op de parkeervakken binnen de twee parkeerschijfzones niet alleen in het belang van winkelend publiek is maar ook in het belang van de ondernemers;

  • de de parkeerschijfzone op de zes parkeervakken met een maximale duur van 30 min in tegenstelling tot de grotere bestaande parkeerschijfzone permanent van kracht is zodat deze parkeerplaatsen dag en nacht voor kort gebruik door ondernemers en klanten beschikbaar zijn;

  • de herinrichting van het plein tot voetgangerszone een aantrekkelijk effect heeft op voetgangers en winkelend publiek om te verblijven;

  • de gemeente op deze manier beoogt een aantrekkelijker winkelgebied te creëren;

  • de gemeente daarnaast het fietsgebruik wil stimuleren wat heeft geleid tot het inrichten van een ruime fietsparkeervoorziening nabij het Treubplein;

  • met deze flankerende maatregelen een vermindering te verwachten is van de parkeerbehoefte in de directe omgeving van het Treubplein;

  • gelet op deze te verwachten afname, het feit dat voldoende parkeercapaciteit beschikbaar blijft binnen acceptabeleloopafstand en het aantrekkelijker inrichten van het winkelgebied, deze wijzigingen niet gaan zorgen voor dusdanige gevolgen op bedrijfseconomisch vlak dat met de beoogde maatregelen een economisch belang dusdanig geschaad wordt dat sprake is van een onevenredige belangenafweging ten opzichte van de met dit besluit te dienen belangen;

  • op grond van vorenstaande overwegingen het voornemen bestaat de navolgende verkeersmaatregelen te nemen:

 

Treubplein :

  • het vanwege de gewijzigde herinrichting en gebruik van de openbare ruimte het van belang is dat de kans op het veroorzaken van gevaar, hinder of schade tussen weggebruikers zo klein mogelijk wordt gehouden en de veiligheid op de weg wordt verzekerd;

  • primair ruimte wordt geboden aan voetgangers en, tijdens venstertijden, ook aan fietsers en bevoorradend verkeer;

  • bestuurders van voertuigen daarom niet langer gebruik kunnen maken van de parkeervoorzieningen in de bestaande parkeerschijfzone op het Treubplein;

  • ter bescherming van weggebruikers en passagiers het gebied tussen de Treubstraat, Schoolstraat en Sir Winston Churchillweg wordt aangewezen als voetgangerszone door middel van het verplaatsen van begin/einde zoneborden G7 met onderborden;

  • deze voetgangerszone aansluit op, en onderdeel wordt van de bestaande voetgangerszone op onder andere de Schoolstraat;

  • de bestaande parkeerschijfzone op het Treubplein wordt opgeheven door middel van het verwijderen en elders terugplaatsen van de borden E10 en E11, met onderborden en de bijbehorende markering;

  • de twee bestaande gehandicaptenparkeerplaatsen worden opgeheven en verplaatst worden naar de Sir Winston Churchillweg;

  • deze maatregelen worden ondersteund door middel van het plaatsen van een fysieke maatregel in de vorm van een verzinkbare paal op het Treubplein, nabij de Sir Winston Churchillweg;

 

Sir Winston Churchillweg:

  • op deze weg een parkeerschijfzone van kracht is, aangeduid met borden E10 en E11 met onderborden;

  • op het weggedeelte tussen de Oranjeboomstraat en het Treubplein aan één zijde de parkeervakken zijn voorzien van een P-tegel;

  • deze aanduiding inhoudt dat op deze parkeervakken geen parkeerverbod als bedoeld in lid 1 van artikel 25 RVV 1990 geldt;

  • met deze vorm van vrij parkeren de kans bestaat dat deze vakken langdurig bezet worden gehouden door dezelfde voertuigen;

  • dat de beschikbare parkeercapaciteit in de omgeving van het Treubplein maximaal kan worden benut indien deze parkeerplaatsen aan de Sir Winston Churchillweg onder de werking van de parkeerschijfzone gaan vallen door deze parkeerplaatsen te reserveren voor relatief kort parkeren;

  • er daardoor vaak meer plekken vrij komen voor kort parkeren, omdat er meer doorloop zit in het parkeren van voertuigen ;

  • een korte parkeerduur een hogere doorloop betekent, waardoor kortparkeerders dicht bij het Treubplein sneller een parkeerplek vinden;

  • door een hogere doorloop parkeerplekken voor meer bestuurders beschikbaar komen en bestuurders minder lang naar een parkeerplek hoeven te zoeken;

  • het vanwege het gewijzigde gebruik van de openbare ruimte van belang is om de door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer te voorkomen of te beperken;

  • in verband met vorenstaande de bestaande P-tegels uit de parkeervakken worden verwijderd en overeenkomstig de Uitvoeringsvoorschriften BABW een blauwe streep als bedoeld in artikel 25 lid 2 van het RVV 1990 wordt aangebracht;

  • aan de overzijde van deze parkeervakken aan de Sir Winston Churchillweg een strook is gereserveerd voor een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;

  • deze gelegenheid wordt opgeheven en verplaatst naar de Sir Winston Churchillweg nabij pand nr. Treubplein 19 door het verwijderen en herplaatsen van bord E7 met bijbehorende markering;

  • de opgeheven laad- en losstrook wordt ingericht als parkeerstrook met parkeervakken waarlangs overeenkomstig de Uitvoeringsvoorschriften BABW een blauwe streep als bedoeld in artikel 25 lid 2 van het RVV 1990 wordt aangebracht en daarmee onder de werking van de parkeerschijfzone komt te vallen;

  • langs de oostzijde van de rijbaan van de Sir Winston Churchillweg, ter hoogte van het Treubplein zeven haakse parkeervakken worden aangelegd, waarvan twee bestemd als gehandicaptenparkeerplaats;

  • dat deze parkeerplaatsen worden aangelegd ter compensatie van een deel van de afgenomen parkeercapaciteit op het Treubplein;

  • langs de overige vijf parkeerplaatsen een blauwe streep als bedoeld in artikel 25 lid 2 van het RVV 1990 wordt aangebracht waardoor deze parkeerplaatsen vallen onder de werking van de parkeerschijfzone;

  • de werking van de parkeerschijfzone blijkens onderborden beperkt is tot de periode van maandag t/m zaterdag tussen 9 en 18 uur en buiten die periode en het tijdvak het parkeren vrij is;

  • langs de westzijde van de rijbaan van de Sir Winston Churchillweg, tegen het Treubplein, zes haakse parkeerplaatsen worden aangelegd die bestemd zijn voor ultrakort parkeren;

  • de parkeerplaatsen worden aangeduid als een afzonderlijke parkeerschijfzone door het aan weerszijden en in het midden plaatsen van borden E10 met pijlborden naar links c.q. naar links/rechts en naar rechts met de aanduiding van de maximale parkeertijd van een half (½) uur;

  • langs deze parkeerplaatsen een blauwe streep als bedoeld in artikel 25 lid 2 van het RVV 1990 wordt aangebracht waardoor de parkeerplaatsen vallen onder de werking van de afzonderlijke parkeerschijfzone;

  • de werkingsduur daarvan permanent is en niet wordt beperkt tot een tijdvak;

 

Sir Winston Churchillplein:

  • op het Sir Winston Churchillplein met borden E10 en E11 met onderborden een parkeerschijfzone van kracht is;

  • deels parkeervakken zijn gemarkeerd met een blauwe streep en deels parkeervakken zijn voorzien van een P-tegel;

  • het gewenst is dat voor bestuurders uit de omgeving van het Treubplein voldoende overloop beschikbaar is voor langdurig parkeren;

  • het tevens gewenst is om eigenaren en personeel van winkels en bedrijven aan het Treubplein een parkeergelegenheid aan te bieden waar gedurende langere tijd kan worden geparkeerd;

  • het duidelijkheid behoeft op welk deel van het Sir Winston Churchillplein op welke wijze het parkeren is geregeld;

  • in verband daarmee de zuidelijke rijbaan van het Sir Winston Churchillplein, die aansluit op de Sir Winston Churchillweg, alleen nog aangehouden wordt als een parkeerschijfzone;

  • op het overige deel van het Sir Winston Churchillplein het parkeren vrij is;

  • dit wordt gerealiseerd door middel van het verwijderen van de borden E10 en E11 met onderborden van de aansluiting van het plein op de Oranjeboomstraat en deze borden te plaatsen op de aansluiting van de zuidelijke toegangsweg op het plein;

  • deze verplaatsing inhoudt dat de aangebrachte blauwe streep langs de parkeerplaatsen die eerder onder de werking van de parkeerschijfzone vielen maar nu onderdeel worden van de vrije parkeerruimte, wordt verwijderd;

  • de werking van de parkeerschijfzone op de zuidelijke rijbaan van het Sir Winston Churchillplein blijkens onderborden beperkt is tot de periode van maandag t/m zaterdag tussen 9 en 18 uur en buiten die periode en het tijdvak het parkeren vrij is;

 

Treubstraat :

  • de herinrichting van het Treubplein, doorloopt over een klein deel van de Treubstraat;

  • het vanwege de gewijzigde inrichting en gebruik van de openbare ruimte het van belang is dat de kans op het veroorzaken van gevaar, hinder of schade tussen weggebruikers zo klein mogelijk wordt gehouden en de veiligheid op de weg wordt verzekerd;

  • primair ruimte wordt geboden aan voetgangers en, tijdens venstertijden, ook aan fietsers en bevoorradend verkeer;

  • ter bescherming van weggebruikers en passagiers het gebied tussen de Treubstraat, Schoolstraat en Sir Winston Churchillweg wordt aangewezen als voetgangerszone door middel van het verplaatsen van begin/einde zoneborden G7 met onderborden;

  • deze voetgangerszone op de Treubstraat tussen de aansluiting met het Treubplein en pand nr. 12/14 aansluit op, en onderdeel wordt van de bestaande voetgangerszone op onder andere de Schoolstraat;

  • door de gewijzigde inrichting van dit deel van de Treubstraat het bestaande parkeerverbod overbodig wordt en daarom wordt opgeheven door het verwijderen van bord E1 met onderbord;

  • de parkeerschijfzone in de Treubstraat tussen het Treubplein en de Molenlaan wordt opgeheven door het plaatsen van borden E10 en E11 ter hoogte van het kruispunt met de Voorstraat/Molenlaan;

 

Belangenafweging:

  • gelet op artikel 2 van de WVW 1994 het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer in het geding komt bij het realiseren van de hiervoor benoemde verkeersmaatregelen;

  • gelet op alle voorgaande overwegingen het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer ondergeschikt is aan het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van de weggebruikers en passagiers en het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer;

  • de te verwijderen of te plaatsen tekens de borden uit bijlage 1 van het RVV 1990 zijn, dan wel verkeerstekens op het wegdek zijn zoals bedoeld in relevante artikelen van het RVV 1990;

  • het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;

 

Horen:

Overeenkomstig artikel 24 van het BABW heeft overleg plaatsgevonden met politie eenheid Den Haag, afdeling infrastructuur. Op 14 juli 2025 heeft de politie laten weten positef tegenover de verkeersmaatregelen te staan;

 

Het ontwerpbesluit:

Op grond van vorenstaande overwegingen zijn Burgemeester en Wethouders van Voorschoten voornemens om:

  • 1.

    de parkeerschijfzone op het Treubplein op te heffen door middel van het verwijderen van het bord E10 van bijlage 1 van het RVV 1990 met bijbehorende onderborden van het Treubplein aan de zijde van de Schoolstraat en het plaatsen van de borden E10 en E11 van bijlage 1 van het RVV 1990 met bijbehorende onderborden ‘max. 2 h’ en ‘ma t/m za 9-18 h’ op de aansluiting van het Treubplein op de Sir Winston Churchillweg;

  • 2.

    de begrenzing van de voetgangerszone op de Schoolstraat aan de zijde van het Treubplein op te heffen door middel van het verwijderen van de begin/einde zoneborden G7 van bijlage 1 van het RVV 1990 met bijbehorende onderborden;

  • 3.

    een voetgangerszone in te stellen op het Treubplein en op de Treubstraat tussen de aansluiting met het Treubplein en pand nr. 12/14, door middel van het plaatsen van begin/einde zoneborden G7 van bijlage 1 van het RVV 1990 met bijbehorende onderborden: ‘[symbool laden/lossen] toegestaan ma t/m vr 7-11 h , ‘[symbool fiets] toegestaan op zondag en ma t/m za 18-9 h’ en ‘snorfietsen niet toegestaan’;

  • 4.

    de twee gehandicaptenplaatsen op het Treubplein op te heffen, en in te stellen op de oostzijde van de Sir Winston Churchillweg ter hoogte van het Treubplein door middel van het verwijderen en plaatsen van borden E6 van bijlage 1 van het RVV 1990;

  • 5.

    een parkeerschijfzone voor ultrakort parkeren in te stellen op zes parkeervakken aan de Sir Winston Churchillweg aan de zijde van het Treubplein door middel van het plaatsen van 3 borden E10 van bijlage 1 van het RVV 1990 met de tijdsaanduiding ‘max. ½ h’ en pijlonderborden naar links c.q. naar links/rechts en naar rechts waarmee de begrenzing wordt aangeduid;

  • 6.

    het parkeerverbod op de Treubstraat op te heffen door middel van het verwijderen van bord E1 van bijlage 1 van het RVV 1990 met bijbehorend onderbord;

  • 7.

    de bestaande gelegenheid tot het onmiddellijk laden en lossen van goederen op de Sir Winston Churchillweg nabij pand nr. 5 op te heffen, en in te stellen op de Sir Winston Churchillweg nabij pand Treubplein nr. 19 door middel van het verwijderen en plaatsen van bord E7 van bijlage 1 van het RVV 1990 met bijbehorende pijlonderbord;

  • 8.

    de parkeerschijfzone op het Sir Winston Churchillplein op te heffen door middel van het verwijderen van borden E10 en E11 van bijlage 1 van het RVV 1990 van de aansluiting op de Oranjeboomstraat;

  • 9.

    een parkeerschijfzone op de zuidelijke rijbaan van het Sir Winston Churchillplein in te stellen door middel van het plaatsen van de borden E10 en E11 van bijlage 1 van het RVV 1990 met bijbehorende onderborden ‘max. 2 h’ en ‘ma t/m za 9-18 h’ op de aansluiting van de zuidelijke rijbaan van het Sir Winston Churchillplein op het overige gedeelte van het Sir Winston Churchillplein;

  • 10.

    de parkeerschijfzone op de Treubstraat tussen het Treubplein en de Molenlaan op te heffen door middel van het ter hoogte van de Molenlaan plaatsen van borden E10 en E11 van bijlage 1 van het RVV 1990 met bijbehorende onderborden ‘max. 2 h’ en ‘ma t/m za 9-18 h’;

  • 11.

    voor zover het plaatsen of verwijderen van verkeersmaatregelen niet volgt uit de voorschriften gesteld in of bij de WVW 1994 doch voortvloeien uit beginselen van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) besluit de gemeente tevens om de navolgende maatregelen te nemen:

    • het verwijderen van P-tegels als bedoeld in artikel 25 lid 1 van het RVV 1990 van de parkeervakken aan de Sir Winston Churchillweg die onder de werkingssfeer van een parkeerschijfzone vallen,

    • het aanbrengen van blauwe strepen als bedoeld in artikel 25 lid 2 van het RVV 1990 langs de parkeervakken aan de Sir Winston Churchillweg die onder de werkingssfeer van de parkeerschijfzone vallen;

  • 12.

    het een en ander te realiseren conform bijgevoegde situatieschetsen.

 

Situatieschetsen:

Overzicht:

Vastgesteld,

namens het college van burgemeester en wethouders op 15 juli 2025

 

 

 

 

D. Koppes

Teamleider Beleid

 

Bekendmaking en zienswijzen:

Dit ontwerp-verkeersbesluit volgt de ‘Uniforme openbare voorbereidingsprocedure’ van de Awb. Het ontwerp-verkeersbesluit wordt gepubliceerd in het Gemeenteblad en is samen met de bijbehorende stukken terug te vinden op: Ontwikkelvisie centrum Voorschoten | Voorschoten

Iedereen kan op grond van de Algemene wet Bestuursrecht, na bekendmaking van dit ontwerp-verkeersbesluit binnen zes weken een zienswijze indienen bij het college van burgemeester en wethouders. Dit kan digitaal, per e-mail, of per brief aan het college van burgemeester en wethouders, postbus 393, 2250 AJ, Voorschoten. Vermeld in uw zienswijze uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, het zaaknummer, de datum van uw brief, een omschrijving van het ontwerp-verkeersbesluit waarover een zienswijze wordt ingediend, de gronden van de zienswijze en onderteken vervolgens de schriftelijke zienswijze.

E-mail: via het mailadres gemeente@voorschoten.nl. Vermeld in uw zienswijze uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, het zaaknummer, de datum van uw brief, een omschrijving van het ontwerp-verkeersbesluit waarover een zienswijze wordt ingediend, de gronden van de zienswijze en onderteken vervolgens de zienswijze.

De zienswijzen op het ontwerpbesluit worden meegenomen in het definitieve besluit van burgemeester en wethouders. Op het definitieve besluit is alleen beroep mogelijk door diegenen die een zienswijze hebben ingediend op het ontwerpbesluit.

Afschrift aan: nationale politie Eenheid Den Haag, afdeling infrastructuur

Naar boven