Gemeenteblad van Twenterand
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Twenterand | Gemeenteblad 2025, 300035 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Twenterand | Gemeenteblad 2025, 300035 | beleidsregel |
Beleidsregels reizen naar school Twenterand
In deze beleidsregels wordt verstaan onder:
stage: het door een leerling opdoen van ervaring bij een bedrijf of organisatie gedurende een vooraf bepaalde periode als onderdeel van het onderwijs op grond van de Wet op het expertisecentra of Wet voortgezet onderwijs 2020. Onder stage valt niet: een maatschappelijke stage en arbeidsmatige dagbesteding.
arbeidsmatige dagbesteding: een vorm van dagbesteding waarbij mensen met een beperking of psychische aandoening aan het werk gaan op een zorgboerderij, in een atelier, in een werkplaats of in een andere omgeving. Het doel van arbeidsmatige dagbesteding is om mensen een zinvolle daginvulling te bieden, waarbij ze zich kunnen ontwikkelen en bijdragen aan de maatschappij;
Artikel 2. Tussenvoorziening (uitwerking artikel 1 van de verordening)
Leerlingen die thuiszitten of waarbij thuiszitten dreigt, kunnen gebruik maken van een tussenvoorziening om hen weer voor te bereiden op een vervolgstap: regulier onderwijs of speciaal onderwijs. Omdat een tussenvoorziening geen BRIN-nummer heeft en leerlingen formeel dan ook niet ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling is strikt genomen leerlingenvervoer niet van toepassing.
Artikel 3. Woning (uitwerking artikelen 1, 8 en 9 van de verordening)
Niet ter zake doet of de ouders, voogden of verzorgers in de gemeente hun officiële verblijf hebben in de zin van de artikelen 10 en verder van Boek I van het Burgerlijk wetboek. Dit betekent dat als een leerling tijdelijk in een andere gemeente verblijft, de ouders in deze andere gemeente (in het algemeen) leerlingenvervoer van deze leerling aanvragen.
Indien een leerling bij pleegouders c.q. in een internaat verblijft buiten de eigen gemeente wordt bij de gemeente waarin de leerling structureel verblijft leerlingenvervoer naar zijn/haar school aangevraagd. De gemeente waarin de ouders verblijven vragen dan weekeind- of vakantievervoer aan zodat het kind zodat het kind rondom weekenden, vakanties en feestdagen ook van ouders naar school, c.q. internaat of pleegouders en vice versa vervoerd wordt.
Artikel 4. Tweede opstap- of afzetadres (uitwerking artikel 1 van de verordening)
Het college verstrekt alleen leerlingenvergoeding voor een tweede opstap- of naar een tweede afzetadres als is voldaan aan de volgende criteria:
Artikel 5. Twee woningen (uitwerking artikelen 1, 2 en 9 van de verordening)
Een leerling kan twee woningen hebben in de zin van de verordening. Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van co-ouderschap, waarbij het kind beurtelings bij de ene en de andere ouder verblijft. Waar de leerling staat ingeschreven doet niet ter zake, doorslaggevend is de feitelijke verblijfplaats van de leerling.
Artikel 6. Medische behandeling en zorg (uitwerking artikelen 8 en 13 van de verordening)
Het komt voor dat ouders verzoeken om leerlingenvervoer naar instellingen waar kinderen dagbehandeling(en) (zorg) krijgen, al dan niet in combinatie met onderwijs. Het leerlingenvervoer betreft slechts het vervoer van en naar scholen in de zin van de onderwijswetgeving. Zorginstellingen, medisch kinderdagverblijven en dergelijke vallen hier niet onder.
Volgt een kind ook onderwijs op of nabij een zorglocatie, dan kunnen de ouders een (gedeeltelijke) tegemoetkoming voor het leerlingenvervoer krijgen, als het kind voor meer dan 50% van de reguliere onderwijstijden (op basis van de schoolgids/website van de school) onderwijs ontvangt en aan de overige eisen van de verordening is voldaan.
Artikel 7. Persoonlijke vervoersontwikkelingsplannen (uitwerking artikel 3 lid 4 van de verordening)
Het college hanteert de methodiek van persoonlijke vervoersontwikkelingsplannen (pvp). Per schooljaar wordt gekeken of er onder de tot het leerlingenvervoer toegelaten leerlingen, leerlingen zijn die in aanmerking komen voor een persoonlijk vervoersontwikkelingsplan. Dit gebeurt in nauw overleg met de ouders. Het doel van een persoonlijk vervoersontwikkelingsplan is dat de leerling wordt begeleid naar en voorbereid op zelfstandig reizen. Tevens vergroot het persoonlijk vervoersontwikkelingsplan de zelfredzaamheid van de leerling.
Artikel 8. Afstand (uitwerking artikelen 3 en 9 van de verordening)
Als de afstand van de heenreis en de terugreis verschillend is, gaat het college bij het meten van de afstand niet uit van de gemiddelde afstand van de heenweg (’s morgens) en de terugweg (’s middags). Als de reisafstand op de heenweg onder de in de verordening gestelde grens ligt, maar de reisafstand op de terugweg daarboven, of omgekeerd, dan verstrekt het college – mits er wordt voldaan aan de overige eisen uit de verordening - een gedeeltelijke vergoeding: alleen de heen- of alleen de terugreis.
Als de leerling ouder is dan negen jaar en de ouders bij het college kunnen aantonen dat hun kind niet in staat is zelfstandig van het openbaar vervoer gebruik te maken, komen de ouders in aanmerking voor vergoeding van de vervoerskosten voor een begeleider. Hierbij kan men denken aan de volgende situaties:
Artikel 9. Begeleiding in het openbaar vervoer of bij het fietsen (uitwerking artikelen 8, 19 en 20 van de verordening)
Artikel 10. Fietsafstand (uitwerking artikelen 9 en 19 van de verordening)
Als tijdens de behandeling van een aanvraag voor leerlingenvervoer de vraag aan de orde komt of een kind of een ouder het vervoer naar school per fiets kan doen, wordt tot de volgende kilometergrenzen een fietsvergoeding verstrekt:
Artikel 12. Vergoeding van openbaar vervoer, centrale opstapplaatsen en openbaar vervoer met begeleiding (uitwerking artikelen 11, 19 en 20 van de verordening)
Het college berekent de kosten van de trajectafstand of het goedkoopst mogelijke, adequate abonnement met behulp van de reisplanner op www.9292.nl of de 9292-app en de informatie die de concessievervoerder verstrekt op haar eigen website.
Om te bepalen of het tijdscriterium van anderhalf uur zoals bepaald in artikel 23, onder a, van de verordening is overschreden, is slechts van belang dat via individuele meting de conclusie valt te trekken dat de totale reisduur van die leerling met het openbaar vervoer meer dan anderhalf uur bedraagt en deze met het aangepast vervoer tot 50% of minder van de reistijd per openbaar vervoer is terug te brengen. Is hiervan sprake dan kunnen ouders aanspraak maken op een vervoersvoorziening in de vorm van aangepast vervoer.
Bij de reistijd telt het college vijf minuten wachttijd bij de bushalte per rit op. Bij de bepaling van de reistijd van het openbaar vervoer gaat het college uit van de dienstregeling zoals deze is vermeld op www.9292.nl.
Artikel 13. Toegankelijke school (uitwerking artikel 12, lid 3 van de verordening)
Wanneer ouders aangeven dat een dichterbij gelegen school of scholen niet toegankelijk is/zijn, tonen zij dit aan door een door de school of het samenwerkingsverband afgegeven verklaring waarin staat dat de betreffende leerling niet is toegelaten.
Artikel 14. Hoogbegaafde leerlingen (uitwerking artikel 12 van de verordening)
Hoogbegaafdheid alleen is voor het college geen reden om vervoer naar een verder weg gelegen school voor primair onderwijs en voortgezet onderwijs te verstrekken. Vergoeding van vervoer van hoogbegaafde leerlingen is alleen mogelijk als de ouders kunnen aantonen dat de leerling is aangewezen op voltijds hoogbegaafdenonderwijs én als aan de overige vereisten van de verordening is voldaan. Tevens is een advies van het samenwerkingsverband noodzakelijk. Het college verleent het vervoer naar de dichtstbijzijnde toegankelijke school.
Voor deeltijdshoogbegaafdheidsonderwijs geldt dat het vervoer van leerlingen alleen mogelijk is als de ouders kunnen aantonen dat de leerling is aangewezen op gedeeltelijk hoogbegaafdenonderwijs én als aan de overige vereisten van de verordening is voldaan. Tevens is een advies van het samenwerkingsverband noodzakelijk. Het college verleent het vervoer naar de dichtstbijzijnde toegankelijke school.
Als het kind een verder weg gelegen school bezoekt, tonen de ouders door een verklaring van het schoolbestuur van de dichtstbijzijnde gelegen school/ scholen aan dat hun kind niet tot het onderwijs op de dichtstbijzijnde toegankelijke school voor hoogbegaafdheidsonderwijs is toegelaten, dan wel dat deze school gemotiveerd niet kan bieden wat de leerling nodig heeft.
Artikel 15. Aangepast vervoer (uitwerking artikelen 8, lid 3, 13 en 23 van de verordening)
Bij aangepast vervoer haalt de vervoerder de leerlingen aan huis op, tenzij de leerling een opstapplaats is aangewezen. Aan huis ophalen betekent dat de vervoerder de leerling ophaalt bij de voordeur. Bij een flat of instelling geldt de hal of centrale receptie als ophaalplaats. Voor alle schoollocaties geldt dat per school is bepaald waar de vervoerder de leerlingen afzet, bijvoorbeeld bij de toegang van het schoolterrein of in de centrale hal van de school.
Artikel 16. Vervolg aangepast vervoer (uitwerking artikelen 13 en 23 van de verordening)
Bij toekenning van aangepast vervoer is groepsvervoer de standaard. Bij sommige kinderen is groepsvervoer voor een leerling niet passend om medische en/of psychosociale redenen. In dat geval beoordeelt het college of vervoer in kleinere groepen noodzakelijk is. Er wordt geen aangepast vervoer in de vorm van individueel vervoer toegekend. Als individueel vervoer noodzakelijk is, dan kent het college de vervoersvoorziening vergoeding voor het door ouders zelf georganiseerde vervoer toe. Als aan leerlingen in het schooljaar 2023-2024 aangepast vervoer in de vorm van individueel vervoer is toegekend, dan wordt aan deze leerlingen die voorziening nog toegekend in de schooljaren 2024-2025 en 2025-2026, tenzij er sprake is van een wijziging van de omstandigheden.
Het college zet maatwerkvervoer in als een leerling om medische en/of psychosociale redenen uitsluitend met een gelimiteerd aantal andere leerlingen kan reizen. Dit komt slechts in uitzonderlijke gevallen voor. Het college kent dit type vervoer alleen toe als dit op basis van een onafhankelijk medisch onderzoek nodig blijkt. Het college toetst een dergelijke indicatie jaarlijks opnieuw bij de ontvangst van een nieuwe aanvraag.
Per school gaat het college voor het vervoer uit van de vaste aanvang- en eindtijden zoals aangegeven in de schoolgids en gepubliceerd is op de website van de school. Het gaat hierbij om het vaste rooster voor een schooltype. Afwijkingen hierop zijn alleen toegestaan in overleg met en na goedkeuring van het college en mits door de ouders tijdig aangemeld.
Bij een gewijzigde eindtijd door onder andere lesuitval, is de school of de ouder/verzorger verantwoordelijk voor opvang van de leerlingen. Als een leerling bijvoorbeeld tijdens het onderwijs of de lessen ziek wordt of naar de tandarts of huisarts gaat, zijn de ouders verantwoordelijk voor het vervoer.
Artikel 17. Tijdelijk verblijf buiten de gemeente (uitwerking artikel 14 van de verordening)
Als vooraf vaststaat dat een leerling als gevolg van een crisissituatie gedurende een korte periode (niet meer dan zes weken) in een andere gemeente (B) verblijft en zijn oude school blijft bezoeken, merkt het college dit verblijf aan als verblijf in de oorspronkelijke gemeente (A). Deze gemeente (A) zal dan ook het vervoer gedurende deze weken blijven verzorgen als er al leerlingenvervoer is toegekend. Hierbij gaat het college ervan uit dat het kind naar zijn eigen school blijft gaan. Ligt de afstand van het tijdelijk verblijf van de leerling naar de school onder de kilometergrens die gemeente A hanteert, dan bestaat er uiteraard geen (tijdelijke) aanspraak op leerlingenvervoer.
Artikel 18. Stagevervoer (uitwerking artikel 16 van de verordening)
Naar analogie van de ‘dichtstbijzijnde toegankelijke school’ hanteert het college het begrip ‘dichtstbijzijnde toegankelijke stage’. Het college gaat ervan uit dat scholen dit aspect mee laten wegen in de plaatsing van leerlingen en dat zij stageplekken zoveel mogelijk zoeken in de buurt van het woonadres van de leerling. Als dit niet lukt of mogelijk is, dan vindt er altijd vooraf overleg plaats tussen de school en de consulenten Werk en Inkomen van de gemeente Twenterand.
Het gehanteerde uitgangspunt houdt in dat het college alleen vervoer naar een stageplek buiten de gemeente bekostigt, als de school toereikend motiveert waarom in het betreffende geval een stage binnen de gemeente niet voldoet en een stage buiten de gemeente een duidelijke meerwaarde heeft voor de leerling. De motivering is specifiek op de betreffende leerling geschreven.
Om het plannen van stageritten beter mogelijk te maken, vindt aangepast vervoer naar en van een stageadres op schooldagen plaats op vaste uren in de ochtend (tussen 07:30 uur en 09:00 uur) en de middag (tussen 15:00 uur en 17:30 uur) of aansluitend aan de schooltijden zoals die in de schoolgids zijn opgenomen, met een marge van plus of min 30 minuten. Als deze tijdsblokken niet van toepassing zijn, omdat er sprake is van afwijkende begin- en eindtijden, dan wordt uitgegaan van het eerste en laatste lesuur.
Artikel 19. Inzet elektrische fiets (uitwerking van artikel 21 van de verordening)
Ouders en leerling zijn verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de elektrische fiets, inclusief de kosten van dit onderhoud. Zij houden zich aan de gebruiksvoorwaarden die in de beschikking zijn opgenomen.
Artikel 20. Eigen vervoer in de vorm van auto of (brom)fiets (uitwerking artikel 22 van de verordening)
Artikel 21. Drempelbedrag en draagkracht (uitwerking artikelen 25 en 26 van de verordening)
Het college berekent de kosten van het openbaar vervoer over de in artikel 9 van de verordening bepaalde afstand, op basis van de informatie van de lokale openbaar vervoerder. Het tarief dat geldt op het moment van aanvraag, geldt voor (de rest van) het schooljaar waarvoor de ouder leerlingenvervoer vraagt.
Als het inkomen van de betrokken ouders in de periode die ligt tussen het peiljaar waarin het inkomen is bepaald, en het jaar waarin de aanvraag is ingediend, op een structurele wijze is gedaald, vindt het college het redelijk om in het voordeel van de ouders een later peiljaar te kiezen door gebruik te maken van de afwijkingsmogelijkheid van artikel 25, lid 4 van de verordening. Door het kiezen van een later peiljaar kan het voor komen dat ouders in dat latere peiljaar niet voldoen aan de inkomensgrens en dus geen drempelbedrag hoeven te betalen.
Artikel 23. Aangepast vervoer, veiligheid en wangedrag (uitwerking artikel 28, lid 1, onder f en g, van de verordening)
Artikel 24. Onaanvaardbaar wangedrag: categorieën wangedrag (uitwerking artikel 28, lid 1, onder f en g, van de verordening)
Artikel 25. Onaanvaardbaar wangedrag: maatregelen (uitwerking artikel 28, lid 1, onder f en g, van de verordening)
Stappenplan bij ernstige misdragingen:
Het aangepast vervoer wordt tijdelijk opgeschort. De ouder(s) ontvangen hierover een brief. De duur van de opschorting is afhankelijk van de ernst van de gedraging. De opschorting kan niet langer duren dan acht (8) weken. Gedurende de opschorting is de leerling wel verplicht naar school te gaan en dienen ouders daarvoor zorg te dragen. Tijdens de opschorting overleggen ouder(s) en gemeente om te komen tot een structurele oplossing na de opschorting;
Vriezenveen, 2 juli 2025
Burgemeester en wethouders,
de secretaris
P.F.G. Rossen
de burgemeester
mr. J. C. F. Broekhuizen
Bijlage centrale opstapplaatsen
Vastgestelde Centrale Opstappunten (CO) vanaf 11 juli 2025
Centrale opstappunten in Twenterand ten behoeve van het aangepaste leerlingenvervoer
Het college van de gemeente Twenterand heeft naast centrale opstappunten voor regulier basisonderwijs/speciale school voor basisonderwijs, ook centrale hoofdopstappunten aangewezen voor leerlingen die het voorgezet (speciaal) onderwijs bezoeken.
Uitzonderingen gelden voor de leerlingen die in het buitengebied wonen
Het buitengebied van Twenterand omvat het grondgebied van de gemeente dat buiten de hoofdkernen Den Ham, Vroomshoop, Westerhaar-Vriezenveensewijk en Vriezenveen ligt. Leerlingen die wonen in De Pollen, Geerdijk en Bruinehaar etc. hebben dus geen centraal opstappunt. Als de in het buitengebied wonende leerling woont in een woning die dichtbij een bushalte staat, geldt deze bushalte voor deze leerling echter wel als opstappunt.
Welke leerlingen hebben deur-tot-deurvervoer?
SO-leerlingen en leerlingen uit het Primair en Voortgezet Onderwijs die op basis van een vervoersverklaring van de school om fysieke of overige redenen geen gebruik kunnen maken van een centraal opstappunt. Deze leerlingen worden op de openbare weg bij de woning waar zij verblijven opgehaald.
Vervoerders mogen voor het vervoer vanaf opstappunten rijden met groot materieel zoals een touringcar of een verlengd busje met 17 à 18 zitplaatsen.
Uitzondering geldt voor het vervoer van SBO de Sleutel-leerlingen jonger dan 7 jaar. Voor deze leerlingen mag er vanaf de opstappunten uitsluitend met klein materieel gereden worden.
Eisen die aan een centrale opstappunt gesteld worden zijn:
In de gemeente Twenterand ingestelde opstappunten:
DH 1 - Brede School https://www.google.com/maps/place/Goosensplein,+7683+CG+Den+Ham/@52.4620296,6.4946072,3a,75y,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3exPsBeWrA9s4B0oeR1pqA!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47c7fc22c75733f1:0x773e3008e2a8936b!8m2!3d52.4619864!4d6.4946506Externe link:Goosensplein - Google Mapshttps://www.google.com/maps/place/Goosensplein,+7683+CG+Den+Ham/@52.4620296,6.4946072,3a,75y,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3exPsBeWrA9s4B0oeR1pqA!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47c7fc22c75733f1:0x773e3008e2a8936b!8m2!3d52.4619864!4d6.4946506
DH 2 - Parkeerplaats de Gaffel https://www.google.com/maps/place/De+Gaffel,+7683+WC+Den+Ham/@52.4682099,6.4951315,3a,75y,127.48h,80.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8I5GZP1l6K-T1mnONg0XEw!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47c7fc2529969bb3:0x2e866e258e996f88!8m2!3d52.4683348!4d6.4954488Externe link:De Gaffel - Google Maps
DH 3 - Hoofdopstappunt Bushalte “ Driesprong” https://www.google.com/maps/place/Dorpsstraat,+7683+RL+Den+Ham/@52.460873,6.5054399,3a,75y,172.62h,85.59t/data=!3m8!1e1!3m6!1sjOYiNEh01qPkHXEyGZPkpw!2e0!3e11!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fmaps%2Fphotothumb%2Ffd%2Fv1%3Fbpb%3DChEKD3NlYXJjaC5nd3MtcHJvZBIgChIJZ9nrFiD8x0cRMKK_aTh-njEqCg0AAAAAFQAAAAAaBQh4EOgC%26gl%3DNL!7i13312!8i6656!4m13!1m7!3m6!1s0x47c7fc218c9ee1d3:0x638f4c1382994600!2sDorpsstraat,+Den+Ham!3b1!8m2!3d52.4613775!4d6.500404!3m4!1s0x47c7fc2016ebd967:0x319e7e3869bfa230!8m2!3d52.4608782!4d6.5054438Externe link:Dorpsstraat - Google Mapshttps://www.google.com/maps/place/Dorpsstraat,+7683+RL+Den+Ham/@52.460873,6.5054399,3a,75y,172.62h,85.59t/data=!3m8!1e1!3m6!1sjOYiNEh01qPkHXEyGZPkpw!2e0!3e11!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fmaps%2Fphotothumb%2Ffd%2Fv1%3Fbpb%3DChEKD3NlYXJjaC5nd3MtcHJvZBIgChIJZ9nrFiD8x0cRMKK_aTh-njEqCg0AAAAAFQAAAAAaBQh4EOgC%26gl%3DNL!7i13312!8i6656!4m13!1m7!3m6!1s0x47c7fc218c9ee1d3:0x638f4c1382994600!2sDorpsstraat,+Den+Ham!3b1!8m2!3d52.4613775!4d6.500404!3m4!1s0x47c7fc2016ebd967:0x319e7e3869bfa230!8m2!3d52.4608782!4d6.5054438
VRO 1 - Bushalte “Tonnendijk” https://www.google.com/maps/place/Vroomshoop,+Tonnendijk/@52.4617712,6.5755391,3a,75y,118.69h,72.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sp74MxYdQlOX23edbHqGDIg!2e0!7i13312!8i6656!4m13!1m7!3m6!1s0x47c7ff6d720f4c95:0x6343d5f37b236536!2sTonnendijk,+Vroomshoop!3b1!8m2!3d52.4636601!4d6.5851767!3m4!1s0x47c7ff1a00ac414d:0x8c265e33d1107d8e!8m2!3d52.461759!4d6.5756439Externe link:13 N341 - Google Mapshttps://www.google.com/maps/place/Vroomshoop,+Tonnendijk/@52.4617712,6.5755391,3a,75y,118.69h,72.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sp74MxYdQlOX23edbHqGDIg!2e0!7i13312!8i6656!4m13!1m7!3m6!1s0x47c7ff6d720f4c95:0x6343d5f37b236536!2sTonnendijk,+Vroomshoop!3b1!8m2!3d52.4636601!4d6.5851767!3m4!1s0x47c7ff1a00ac414d:0x8c265e33d1107d8e!8m2!3d52.461759!4d6.5756439
VRO 2 - Parkeerplaats Linderflier Externe link:Vroomshoop, Overijssel - Google Maps
VRO3 - Hoofdopstappunt Bushalte “President Kennedystraat”
https://www.google.com/maps/place/Vroomshoop,+Pres.+Kennedystraat/@52.4617159,6.5612946,3a,75y,353.2h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1seFTtcRQ7m9H_dui7ykG3Cg!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DeFTtcRQ7m9H_dui7ykG3Cg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dsearch.gws-prod.gps%26thumb%3D2%26w%3D86%26h%3D86%26yaw%3D353.19556%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m13!1m7!3m6!1s0x47c7fee22dc854e7:0x30c55e7ae48a194c!2sHammerweg,+Vroomshoop!3b1!8m2!3d52.4619706!4d6.5584081!3m4!1s0x47c7fee1fa5135cf:0x36489cd352b6cf51!8m2!3d52.461759!4d6.5612673 Externe link:4 Hammerweg - Google Maps
Kern Westerhaar-Vriezenveensewijk
WES 1 - Hoofdopstappunt “Wollegrasstraat” parkeerplaats bij het pinapparaat (7676 AD, huisnummer 159)
WES 2 - Parkeerplaats Kultuurhuus ”de Klaampe” https://www.google.com/maps/place/Beeklaan,+Westerhaar-Vriezenveensewijk/@52.4556854,6.6205301,3a,75y,321.5h,100.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDcz1-EKS4eR0rogCtwXKgg!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47b8009f388a4c43:0x2d22c56d899b29d6!8m2!3d52.4550716!4d6.621326Externe link:1 Beeklaan - Google Mapshttps://www.google.com/maps/place/Beeklaan,+Westerhaar-Vriezenveensewijk/@52.4556854,6.6205301,3a,75y,321.5h,100.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDcz1-EKS4eR0rogCtwXKgg!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47b8009f388a4c43:0x2d22c56d899b29d6!8m2!3d52.4550716!4d6.621326
WES 3 - Bushalte “Dalweg” https://www.google.com/maps/place/Westerhaar,+Dalweg/@52.4444542,6.6197222,17z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x47b800a5bc76aa7f:0xe2f028fad7a44e76!2sHoofdweg+20,+7676+AE+Westerhaar-Vriezenveensewijk!3b1!8m2!3d52.444451!4d6.6219109!3m4!1s0x47b800a5b8f771b3:0xfeb2a7ffffb08c69!8m2!3d52.4445712!4d6.6215761Externe link:Westerhaar, Dalweg - Google Maps
VRIE 1 - Hoek Oosteinde/Walstraat https://www.google.com/maps/@52.4223012,6.656521,3a,75y,62.21h,76.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3VIhbwYYSxD8zDc8oWXn2g!2e0!7i13312!8i6656Externe link:Walstraat - Google Mapshttps://www.google.com/maps/@52.4223012,6.656521,3a,75y,62.21h,76.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3VIhbwYYSxD8zDc8oWXn2g!2e0!7i13312!8i6656
Walstraat bij nummer 1, 7671 AM
VRIE 2 - Bushalte “Karel Schaapstraat” https://www.google.com/maps/place/Vriezenveen,+Karel+Schaapstraat/@52.4135687,6.6117729,17z/data=!4m9!1m2!2m1!1sGraffelsingel,+Vriezenveen!3m5!1s0x47b8075e6bebd28f:0xa4e5012b7c483bb!8m2!3d52.41292!4d6.610669!16s%2Fg%2F12j033n3m?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYzMC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3DExterne link:Vriezenveen, Karel Schaapstraat - Google Mapshttps://www.google.com/maps/place/Vriezenveen,+Karel+Schaapstraat/@52.4135687,6.6117729,17z/data=!4m9!1m2!2m1!1sGraffelsingel,+Vriezenveen!3m5!1s0x47b8075e6bebd28f:0xa4e5012b7c483bb!8m2!3d52.41292!4d6.610669!16s%2Fg%2F12j033n3m?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYzMC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
VRIE 3 - P+R Vriezenveen Externe link:P+R Vriezenveen - Google Maps
VRIE 4 - Bushalte “Westerweilandweg" https://www.google.com/maps/@52.4021772,6.6174545,3a,75y,196.19h,76.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHWnafRMt1vRmCplbc19YcA!2e0!7i13312!8i6656Externe link:De Taling - Google Mapshttps://www.google.com/maps/@52.4021772,6.6174545,3a,75y,196.19h,76.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHWnafRMt1vRmCplbc19YcA!2e0!7i13312!8i6656
VRIE 5 - bushalte Zuivelfabriek bij overdekte fietsenstalling hoek Krijgerstraat/Almeloseweg, 7671 XW nummer 1 Vriezenveen;
VRIE 6 - Hoofdopstappunt bushalte “’t Midden” https://www.google.com/maps/@52.4135619,6.6280442,3a,75y,337.14h,96.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1syyN2Slq9DaTZn3OKM-b1Bw!2e0!7i13312!8i6656Externe link:Koningsweg - Google Mapshttps://www.google.com/maps/@52.4135619,6.6280442,3a,75y,337.14h,96.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1syyN2Slq9DaTZn3OKM-b1Bw!2e0!7i13312!8i6656
VRIE 7 De Pollen bij basisschool de Pölle, Oude Hoevenweg 91, 7671 PH Vriezenveen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-300035.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.