Gemeenteblad van Nuenen, Gerwen en Nederwetten
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Nuenen, Gerwen en Nederwetten | Gemeenteblad 2025, 282330 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Nuenen, Gerwen en Nederwetten | Gemeenteblad 2025, 282330 | delegatie- of mandaatbesluit |
Mandaatregeling Uitvoering Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2025-2029
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat zij op 11 februari 2025 de Mandaatregeling “Uitvoering Huisvestingsverordening Gemeente Nuenen 2025-2029” met bijbehorende mandaatlijst heeft vastgesteld.
Dit besluit hangt samen met de bevoegdheden die op grond van de Huisvestingswet 2014 aan het college van burgemeester en wethouders zijn toegekend. Samengevat zien deze bevoegdheden op het beschikken op verzoeken van woningzoekenden om urgentie te verkrijgen en de besluitvorming op aanvragen om huisvestingsvergunning waarmee een woningzoekende met voorrang gehuisvest kan worden.
Teneinde woningzoekenden klantgericht en efficiënt van dienst te kunnen zijn, is een praktijkgerichte mandatering van de toegekende bevoegdheden op zijn plaats. In de mandaatlijst zijn bevoegdheden neergelegd bij de directeuren-bestuurders van de in het Stedelijk Gebied Eindhoven (bestaande uit het grondgebied van de gemeenten Best, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Helmond, Nuenen c.a., Oirschot, Son en Breugel, Veldhoven en Waalre) werkzame woningcorporaties, de voorzitter van de “Urgentiecommissie Stedelijk Gebied Eindhoven” en het afdelingshoofd Ontwikkeling van de gemeente Nuenen.
De Mandaatregeling en de daarbij behorende mandaatlijst treden in werking op de dag volgende op de datum van deze publicatie. Vanaf dit moment liggen deze documenten gedurende een periode van zes weken ter inzage in het gemeentehuis en zijn ze (permanent) te raadplegen via www.overheid.nl.
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nuenen c.a.,
dat ter bevordering van een vlotte, klantgerichte uitvoering van de Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2025-2029, de uitoefening van bepaalde bevoegdheden en de ondertekening van stukken te mandateren aan anderen,
dat wordt gestreefd naar uniformiteit in de uitvoering van de Huisvestingsverordening tussen de gemeenten die gezamenlijk het Stedelijk Gebied Eindhoven vormen (de gemeenten Best, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Helmond, Nuenen c.a., Oirschot, Son en Breugel, Veldhoven en Waalre),
gelet op de het bepaalde in de Gemeentewet, afdeling 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht, de Huisvestingswet 2014 en de Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2025-2029,
vast te stellen, de volgende regeling, regelende de mandatering en de ondertekening van stukken.
Deze Mandaatregeling is een uitwerking van het bepaalde in artikel 19 van de Huisvestingsverordeningen 2025-2029 van de gemeenten Best, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Helmond, Nuenen c.a., Oirschot, Son en Breugel, Veldhoven en Waalre waarin is geregeld in welke gevallen en op welke wijze urgent-woningzoekenden met voorrang gehuisvest worden.
Artikel 3 Uitoefening van bevoegdheden
Aan de directeur-bestuurders van de Dagelijks Besturen van de woningcorporaties werkzaam in het SGE, de voorzitter van de Urgentiecommissie en andere specifiek in de bij deze regeling behorende lijst genoemde functionarissen (hierna gezamenlijk in enkelvoud aangeduid als “functionaris”) wordt de bevoegdheid toegekend om in naam van het bestuursorgaan besluiten te nemen dan wel feitelijke handelingen te verrichten.
In het geval dat het bestuursorgaan zulks kenbaar heeft gemaakt en/of in het geval dat het in de redelijke lijn der verwachtingen ligt dat het bestuursorgaan op zijn verantwoordelijkheid voor het te nemen besluit zal worden aangesproken, vindt uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden niet plaats. In deze gevallen blijft de bevoegdheid onder het bestuursorgaan ressorteren.
Ingeval van kortdurende afwezigheid van de functionaris is deze bevoegd om de uitoefening van de in mandaat verkregen bevoegdheden, onder gelijke voorwaarden als die waaronder hij het mandaat uitoefent, gedurende zijn afwezigheid over te dragen aan een met de waarneming belast functionaris. Een besluit tot tijdelijk mandaat geschiedt schriftelijk.
Artikel 9 overgangsrecht, citeertitel en bekendmaking
Op het in het tweede lid bedoelde moment komen de “Mandaatregeling Uitvoering Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2024-2027” en de daarbij behorende Mandaatlijst “Uitvoering Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2024-2027” te vervallen met dien verstande dat alle aanvragen die op dat moment nog in procedure zijn, op basis van de “Mandaatregeling Uitvoering Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2024-2027” en de daarbij behorende Mandaatlijst “Uitvoering Huisvestingsverordening gemeente Nuenen c.a. 2024-2027” worden afgedaan.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nuenen c.a. 24 februari 2025,
mr.dr. M.M. van Toorenburg
burgemeester
mr. drs. H.P.C. Verbruggen
secretaris
Behoort bij het besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Nuenen c.a. van 24 februari 2025.
* in artikel 3 lid 1 van de Mandaatregeling worden de directeur-bestuurders van de in het SGE werkzame woningcorporaties, de voorzitter van de urgentiecommissie en nader te noemen andere functionarissen aangewezen. In deze mandatenlijst wordt dit uitgewerkt.
Concreet betekent dit dat het de directeur-bestuurders van de navolgende corporaties betreffen:
Het gaat hierbij om de directeur-bestuurders die, al dan niet gezamenlijk, volgens de bij de Kamer van Koophandel gedeponeerde informatie rechtens bevoegd zijn om de woningcorporatie te vertegenwoordigen.
Waar gesproken wordt over de voorzitter van de Urgentiecommissie, gaat het om de persoon die op basis van artikel 3 lid 4 van het Reglement van Orde van de Urgentiecommissie door de colleges van burgemeester en wethouders van het Stedelijk Gebied Eindhoven is voorgedragen en benoemd.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-282330.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.