Gemeenteblad van Purmerend
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Purmerend | Gemeenteblad 2025, 255083 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Purmerend | Gemeenteblad 2025, 255083 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Subsidieregeling tegemoetkoming kosten wijziging geslachtsregistratie Purmerend 2025
Burgemeester en wethouders van de gemeente Purmerend,
Gelet op de artikelen van de Algemene subsidieverordening Purmerend;
overwegende dat het college het belangrijk vindt dat iedereen zelfbeschikkingsrecht en de individuele keuzevrijheid heeft om zichzelf te zijn. En dat er Purmerendse inwoners zijn die zichzelf niet identificeren met het in de BRP geregistreerde geslacht. En dat het voor deze personen belangrijk kan zijn om een wijziging geslachtsregistratie op de geboorteakte door te laten voeren. Dit proces financiële gevolgen heeft voor inwoners die hun geslachtsregistratie willen wijzen. Met deze subsidieregeling kunnen Purmerendse inwoners een tegemoetkoming aanvragen in deze kosten. Het college wil hiermee de financiële drempel verlagen voor het wijzigen van een geslachtsregistratie
Deze subsidieregeling is van toepassing op de verstrekking van subsidies door het college voor de in artikel 4 bedoelde activiteiten.
Subsidie wordt uitsluitend eenmalig verstrekt voor een tegemoetkoming in de kosten die mensen hebben gemaakt voor een wijziging van hun geslachtsregistratie.
Subsidie wordt uitsluitend verstrekt aan inwoners van gemeente Purmerend voor de door hen gemaakte kosten.
Artikel 7 Hoogte van de subsidi
Een subsidie bedraagt per aanvraag per kalenderjaar maximaal een optelling van de reeds gemaakte kosten bedoeld in artikel 6.
Op grond van Artikel 7, derde lid van de ASP, wordt een aanvraag om subsidie ingediend binnen 1 jaar na de wijziging van de geslachtsregistratie in de BRP.
Aldus vastgesteld in de vergadering d.d. 15 april 2025
Purmerend,
burgemeester en wethouders van Purmerend,
de secretaris,
M.H. van der Weit
de burgemeester,
E. van Selm
|
Met behulp van dit aanvraagformulier kunt u een aanvraag indienen voor een subsidie voor activiteiten die een bijdrage leveren aan het Maatschappelijk Beleidskader van Purmerend. Stuur het volledige ingevulde en ondertekende aanvraagformulier inclusief bijhorende stukken bij voorkeur per mail naar subsidie@purmerend.nl Indien dit niet mogelijk is kan dit ook per post naar: |
Voor een nadere toelichting op de procedure verwijzen we u naar de verordening die van toepassing is op uw aanvraag:
Deze zijn gepubliceerd op www.overheid.nl. U kunt ook contact opnemen met het Subsidie Coördinatiepunt via 0299-452655 of mailen naar subsidie@purmerend.nl. Veranderingen, zowel organisatorische als financiële, die leiden tot wijzigingen van de in dit aanvraagformulier verstrekte gegevens, dienen zo spoedig mogelijk schriftelijk te worden doorgegeven aan het Subsidie Coördinatiepunt. |
De ondertekening dient plaats te vinden door een, in de statuten of bij volmacht vastgelegd, tekenbevoegd persoon.
Uw activiteiten dienen een bijdrage te leveren aan de maatschappelijke opgaven zoals vermeld in het maatschappelijk beleidskader, dat u kunt vinden op www.purmerend.nl
Indien u de informatie niet in onderstaand schema kwijt kunt, dient u separaat een activiteitenplan bij te voegen waarin onderstaande vragen aan bod komen.
U dient bij dit aanvraagformulier apart de begroting in te dienen van de activiteiten waarvoor u subsidie aanvraagt. De begroting dient te bestaan uit een overzicht van de geraamde inkomsten en uitgaven. De begroting moet inzicht geven in de manier waarop het gevraagde subsidiebedrag en de daarbij behorende kosten zijn verwerkt.
|
Bij welke andere bestuursorganen of organisaties heeft u aanvragen ingediend of gaat u aanvragen indienen t.b.v. dezelfde activiteiten? |
||||
Afhankelijk van de soort subsidie die u aanvraagt, dienen de volgende gegevens samen met het aanvraagformulier ingediend te worden :
!!! Let op, u dient het formulier op het voorblad te ondertekenen !!!
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-255083.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.