De gemeente Reusel-De Mierden heeft een omgevingsvergunning verleend. De omgevingsvergunning is voor het wijzigen en toevoegen van vergunningsvoorschriften in de eerder verleende omgevingsvergunningen van 3 maart 2020 en 15 maart 2022 ten behoeve van windpark Agro-Wind in Reusel. Het kenmerk van de gemeente voor deze zaak is REU-2019-0236 en REU-2021-0838.
Middels een tussenuitspraak van 26 maart 2025 (ECLI:NL:RVS:2025:1201) draagt de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State het college van burgemeester en wethouders van Reusel-De Mierden op om:
- binnen 20 weken na verzending van deze uitspraak, met inachtneming van hetgeen in die uitspraak in de rechtsoverwegingen 14.1, 21.2,43.3 en 55 is overwogen, de daar omschreven gebreken te herstellen en;
- de Afdeling en de andere partijen de uitkomst mede te delen en een gewijzigd of nieuw besluit op de wettelijke voorgeschreven wijze bekend te maken en mede te delen.
Middels dit besluit worden de gebreken hersteld.
Waarom publiceert de gemeente dit bericht?
Met dit bericht laat de gemeente u weten dat een vergunning is verleend. U kunt nu reageren als u het hier niet mee eens bent.
Niet eens met dit besluit? Beroep mogelijk.
Het herstelbesluit is het gevolg van de tussenuitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van 26 maart 2025 (ECLI:NL:RVS:2025:1201). Bent u het niet eens met dit besluit dan kunt u een beroepschrift indienen bij de Raad van State, Afdeling Bestuursrechtspraak, Postbus 20019,
2500 EA Den Haag. Beroep kan door een belanghebbende worden ingesteld tegen de gewijzigde onderdelen als gevolg van de toepassing van de bestuurlijke lus. De termijn voor het indienen van een beroepschrift start op 13 juni 2025 en bedraagt 6 weken. Op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent, dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de beroepstermijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.
In het beroepschrift zet u:
• uw naam en adres;
• de datum en een omschrijving van het besluit waarmee u het niet eens bent;
• de reden waarom u het niet eens bent met ons besluit;
• de datum van uw beroepschrift en uw handtekening.
Het indienen van een beroepschrift schort de werking van dit herstelbesluit niet op. Bij een spoedeisend belang, bijvoorbeeld wanneer er een onomkeerbare situatie dreigt te ontstaan, kan degene die een beroepschrift heeft ingediend ook een voorlopige voorziening vragen aan de voorzieningenrechter van de Afdeling. De adressering van het verzoek om voorlopige voorziening is gelijk aan die van het beroepschrift.
Heeft u vragen?
Heeft u vragen over vergunningen of meldingen? Stuur dan een e-mail met daarin duidelijk uw vraag naar vergunningen@kempengemeenten.nl. De gemeente neemt dan contact met u op en maakt zo nodig een afspraak met u.