Registratienummer: Z/25/302716 Gemeenteblad: 2025, nr.
Onderwerp: Tijdelijke verkeersmaatregelen i.v.m. kermis Puiflijk
(Dit verkeersbesluit is jaarlijks geldig)
Het college van burgemeester en wethouders van Druten,
Gelet op:
- artikel 18 van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW),
- artikel 15 van de WVW,
- artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW),
- artikel 24 onder a van het BABW dat in overeenstemming met dit artikel overleg is gevoerd met de verkeersadviseur van politie-eenheid Oost-Nederland, district Gelderland-Zuid en dat op 4 juni 2025 positief is geadviseerd.
Overwegende dat:
• de Koningsweg in eigendom, beheer en onderhoud is bij de gemeente Druten;
• de Koningsweg een erftoegangsweg is waar een maximumsnelheid van 30 km/h geldt;
• de kermis in Puiflijk altijd plaatsvindt in het eerste weekend na 17 oktober en de daarop volgende maandag en dinsdag;
• een aantal dagen van tevoren de kermis moet worden opgebouwd en dus de Koningsweg, tussen de kruisingen Kerkstraat en Scharenburgsestraat, eerder moet worden afgesloten;
• ten behoeve van de opbouw, afbouw en de kermis, de Koningsweg, tussen kruisingen Kerkstraat en Scharenburgsestraat, tijdelijk afgesloten moet worden;
• de hulpdiensten te allen tijde doorgang zullen vinden, tevens over het afgesloten deel straat;
• de doelstellingen van dit verkeersbesluit het verbeteren van de bruikbaarheid van de weg en het vergroten van de verkeersveiligheid zijn. Op basis van art. 2, lid 1 van de WVW liggen de belangen van vrijheid van het verkeer, de bruikbaarheid van deze wegen en een veilige inrichting van de weg ten grondslag aan het verkeersbesluit. Deze belangen zijn in de voorgaande overwegingen tegen elkaar afgewogen.
nemen, gelet op het voorgaande, de volgende
B E S L U I T E N:
- I.
Door plaatsing van verkeersborden C1 (gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee), volgens bijlage 1 van het RVV 1990, de Koningsweg, tussen de kruisingen Kerkstraat en Scharenburgsestraat, in Puiflijk in het eerste weekend na 17 oktober en de daarop volgende maandag en dinsdag vanaf 13:30 uur tot 23:30 uur of eerder of later indien de omstandigheden hier aanleiding toe geven;
- II.
E.e.a. conform bijbehorende situatietekening ‘Tekening Puiflijk 2025’.
Namens het college van burgemeester en wethouders van Druten,
Margriet de Jong
Beleidsmedewerker fysieke leefomgeving, team gebiedsinrichting
Datum: 4 juni 2025
Bijlage 1: Situatietekening kermis Puiflijk
Bijlage 2: Advies politie-eenheid Oost-Nederland
Bijlage 3: Bezwaarschriftbijsluiter
Bezwaar
U heeft zes weken de tijd om bezwaar te maken. Deze termijn begint op de dag na de bekendmaking van het besluit: dat is de dag ná de datum waarop het besluit is verzonden, of de dag ná de datum waarop het besluit is gepubliceerd. Uw bezwaar moet vóór het einde van de termijn bij ons binnen zijn.
Dit besluit ligt gedurende de termijn van zes weken na de dag van openbare kennisgeving ter inzage bij de centrale balie, gevestigd aan de Heuvel 1 in Druten. U kunt dit besluit inzien gedurende de openingstijden.
Ook is het mogelijk om het verkeersbesluit digitaal te raadplegen. Raadpleeg hiervoor de volgende link: Zoeken in alle documenten | Overheid.nl > Officiële bekendmakingen
Een afschrift van dit verkeersbesluit wordt verzonden aan:
• Politie-eenheid Oost-Nederland, team verkeer, Postbus 9109, 6500 HL Nijmegen;
• Gemeente Druten centrale balie;
• Werkorganisatie Druten Wijchen, domein fysieke leefomgeving, team GEO informatie.