Collecte- en wervingsrooster gemeente Twenterand 2025-2030

Het college heeft op 4 maart 2025 het collecte- en wervingsrooster gemeente Twenterand 2025-2030 vastgesteld. Het vastgestelde rooster sluit aan bij het collecte- en wervingsrooster van het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF).

Wat regelt het collecte- en wervingsrooster gemeente Twenterand 2025-2030 ?

Het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) stelt jaarlijks een collecte- en wervingsrooster op. De goede doelen moeten nu elk jaar nog apart een vergunning aanvragen bij de gemeente Twenterand om ook daadwerkelijk te mogen collecteren in onze gemeente. Dit geeft voor zowel de goede doelen als onze vergunningverleners een extra administratieve last. De Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Twenterand 2023 biedt de mogelijkheid om af te zien van deze vergunningplicht doormiddel van het vaststellen van een collecte- en wervingsrooster. 

Het afzien van een vergunningplicht geldt alleen voor de goede doelen organisaties die door het CBF vermeld staan in het jaarlijkse collecte- en wervingsrooster.

Het besluit is gepubliceerd in het digitale gemeenteblad en in het lokale weekblad InTwenterand.

Naar boven