Gemeenteblad van Zeist
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Zeist | Gemeenteblad 2025, 170194 | verkeersbesluit of -mededeling |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Zeist | Gemeenteblad 2025, 170194 | verkeersbesluit of -mededeling |
Verkeersbesluit instellen gehandicaptenparkeerplaats op kenteken Dr. Schaepmanlaan in Zeist
Op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 is het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zeist bevoegd dit verkeersbesluit te nemen. Deze bevoegdheid is middels Het Algemeen mandaatbesluit Zeist 2020 door het college van burgemeester en wethouders gemandateerd aan de Teammanager Beheer Openbare Ruimte.
OVERWEGINGEN TEN AANZIEN VAN HET BESLUIT
De bepalingen in de Wegenverkeerswet 1994 (WVW1994), het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV 1990), het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW), de uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens, en de Algemene wet bestuursrecht (Awb).
Op grond van artikel 15 van de Wegenverkeerswet 1994 dient er in de volgende gevallen een verkeersbesluit te worden genomen:
Maatregelen op of aan de weg tot een wijziging van de inrichting van de weg of het aanbrengen of verwijderen van voorzieningen ter regeling van het verkeer, indien de maatregelen leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken
Conform artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer dient er overleg plaats te vinden met de politie. De gemandateerde Verkeersspecialist van de politie Midden-Nederland heeft positief geadviseerd over het voorgenomen verkeersbesluit en stemt daarmee in met de maatregel.
Op grond van paragraaf 2.2.1 van de beleidsnota "Toewijzing gehandicaptenparkeerkaarten en gereserveerde gehandicaptenparkeerplaatsen" is besloten om een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats toe te kennen aan de aanvrager ter hoogte van Dr. Schaepmanlaan 11 te Zeist..
In paragraaf 2.2.1 van de beleidsnota staan de criteria waaraan voldaan moet worden om in aanmerking te komen voor een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats. Een van deze criteria is dat er geen parkeervak op eigen terrein is of kan worden gerealiseerd. In dit specifieke geval wordt afgeweken van dit criterium omdat op het adres van de onderhavige aanvraag twee personen met een bestuurders gehandicaptenparkeerkaart woonachtig zijn. Het betreffende parkeervak op eigen terrein wordt reeds in gebruik genomen door een van deze twee bewoners.
Het is niet altijd mogelijk om op medisch aanvaardbare afstand van 100 meter van de woning te parkeren. Een gereserveerde parkeerplaats lost dit probleem op en is verkeerstechnisch realiseerbaar.
Met het verkeersbesluit worden, op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, de volgende doelstellingen beoogd:
Op grond van voorgaande overwegingen is de gemeente tot het besluit gekomen om:
Dit besluit treedt in werking zodra de bebording is aangebracht.
Dit besluit wordt gepubliceerd in het Gemeenteblad (www.overheid.nl) en op www.zeist.nl/verkeersbesluiten. Daarnaast ligt het besluit inclusief tekening gedurende 6 weken ter inzage bij de publieksbalie in het gemeentehuis.
burgemeester en wethouders van Zeist,
teammanager Beheer Openbare Ruimte,
Op grond van artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht kan diegene wiens belang rechtstreeks bij een besluit betrokken is daartegen binnen zes weken na de dag waarop het besluit bekend is gemaakt, een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Zeist. Het bezwaarschrift dient in ieder geval te bevatten:
De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt zes weken en vangt aan met ingang van de dag na die waarop het besluit op de voorgeschreven wijze is bekendgemaakt (in casu is gepubliceerd). Het bezwaarschrift dient voor het einde van deze termijn te zijn ontvangen, dan wel – bij verzending per post – voor het einde van de termijn per post te zijn bezorgd en binnen een week bij het bestuursorgaan aangekomen te zijn. Ook is het mogelijk het bezwaarschrift digitaal in te dienen. Meer informatie hierover vindt u op de website van de gemeente Zeist www.zeist.nl/bezwaar.
Daarnaast kunt u na het indienen van het bezwaarschrift (als onverwijlde spoed dat gelet op de betrokken belangen vereist) schriftelijk een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Rechtbank Midden-Nederland, Afdeling bestuursrecht, voorlopige voorzieningen, postbus 16005, 3500 DA Utrecht. Aan deze procedure zijn griffiekosten verbonden. Na indiening van het verzoek om voorlopige voorziening krijgt u van de rechtbank nader bericht over de verdere procedure.
U kunt ook digitaal het verzoekschrift indienen bij genoemde rechtbank via loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-170194.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.