Ons kenmerk: verkeersbesluit 2000905
Burgemeester en wethouders van Heusden,
Gelet op:
Artikel 18, lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW); artikel 15 van de WVW; artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer; de mandaatregeling van Heusden 2007 en het besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heusden van 28 april 2008, waarbij het nemen van permanente verkeersbesluiten is gemandateerd aan de behandeld ambtenaar.
Overwegende dat:
De aanvrager een aanvraag heeft ingediend voor een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats aan de Parklaan 25 in Vlijmen.
- 1.
De aanvrager in het bezit is van een rijbewijs en een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurders;
- 2.
de aan te wijzen plaats is in een bestaand parkeervak en;
- 3.
de aan te wijzen parkeerplaats ligt binnen 100 meter van de woning en;
- 4.
de aan te wijzen parkeerplaats ligt op het meest verkeersveilige punt op een zo kort mogelijke afstand tot de woning en;
- 5.
de aanvrager niet beschikt over parkeergelegenheid op eigen terrein;
- 6.
de parkeerdruk in de directe omgeving van de woning van de aanvrager dusdanig is dat een individuele gehandicaptenparkeerplaats gerechtvaardigd is;
- 7.
de aanleg van de gehandicaptenparkeerplaats niet ten koste gaat van de verkeersveiligheid en doorstroming van het verkeer.
BESLUIT
Ter hoogte van Parklaan 25 in Vlijmen de gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats aan te leggen met als kenmerk zaaknummer 2000905.
Bord E6 van Bijlage I van het RVV 1990 alsmede een onderbord met kenteken van het voertuig aan te leggen.
Vlijmen, 7 april 2025
Bezwaar
Bent u het niet eens met het besluit, dan kunt u daartegen binnen zes weken na de dag van bekendmaking in het Gemeenteblad een bezwaarschrift indienen.
U kunt alleen op deze 2 manieren bezwaar maken:
- 1.
Online via de website www.heusden.nl (u kunt inloggen met uw DigiD)
- 2.
U kunt ook uw bezwaar per post sturen naar Gemeente Heusden, Postbus 41, 5250 AA Vlijmen
In het bezwaarschrift moet in ieder geval staan:
- 1.
uw naam en adresgegevens;
- 2.
datum waarop u het bezwaarschrift indient;
- 3.
een omschrijving of een kopie van het besluit waar u het niet mee eens bent;
- 4.
de redenen van het bezwaar;
- 5.
Verstuurt u het bezwaarschrift digitaal dan is uw DigiD uw digitale handtekening.
Daarnaast kunt u aangeven of u wilt worden gehoord.
Voorlopige voorziening
Gedurende de termijn dat uw bezwaarschrift in behandeling is, kunt u bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank een voorlopige voorziening aanvragen. Dit kan tegelijk met of na het indienen van het bezwaarschrift.
Een voorlopige voorziening vraagt u aan bij Rechtbank Oost-Brabant, team Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. Digitaal aanvragen kan ook ook digitaal een voorlopige voorziening aanvragen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.
Voor een verzoek om een voorlopige voorziening moet u griffiekosten betalen.
Meer informatie
Graag bij uw schriftelijke reactie het zaaknummer vermelden.
Voor vragen kunt u contact opnemen met het cluster Veiligheid en Handhaving van de gemeente Heusden, telefoon: (073) 513 1789.