Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nunspeet;
Gelet op:
•
Artikel 4, lid 3 van reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), ingevolge voetgangers gebruik mogen maken van de berm of de uiterste zijde van de rijbaan, indien geen trottoir of fiets/bromfietspad aanwezig is;
•
Artikel 12 van het Besluit Administratie Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW) ingevolge de plaatsing/verwijdering van verkeerstekens van Bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990), zoals verwoord in dit verkeersbesluit, moet geschieden krachtens een verkeersbesluit;
•
Artikel 24 van het BABW ingevolge verkeersbesluiten worden genomen na overleg met (een gemachtigde van) de korpschef van de politie;
•
Artikel 15, lid 1 van de WVW 1994 ingevolge de plaatsing of verwijdering van de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen verkeerstekens en onderborden, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat, geschiedt krachtens een verkeersbesluit;
•
Artikel 18, lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994) ingevolge verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij betreffen het verkeer op wegen, welke niet in beheer zijn bij het Rijk, de Provincie of een waterschap;
•
Het delegatiebesluit van de gemeenteraad van Nunspeet van 25 oktober 2004, inzake de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten.
Overwegende dat:
•
Op grond van artikel 15, eerste lid van de Wegenverkeerswet 1994 een verkeersbesluit genomen moet worden voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd;
•
Voor maatregelen op of aan de weg tot wijziging van de inrichting van de weg of tot het aanbrengen of verwijderen van voorzieningen ter regeling van het verkeer, indien de maatregelen leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken, een verkeersbesluit genomen moet worden op grond van het in bepaalde in artikel 15, tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994.
Uit het oogpunt van:
•
De in artikel 2, eerste lid van de Wegenverkeerswet 1994, genoemde doelstellingen:
•
Het verzekeren van de veiligheid op de weg;
•
Het beschermen van weggebruikers en passagiers;
•
Het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;
•
Het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;
•
Het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade; en
•
Het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden;
•
De regeling van positie, inrichting en werkwijze, alsmede het uitoefenen van toezicht op zelfstandige bestuursorganen die taken verrichten op het terrein van deze wet.
Is het gewenst om:
Om een aantal verkeersmaatregelen te nemen in relatie tot de aanpassingen van het Veluwetransferium te Nunspeet.
Op grond van de volgende motivering:
Herinrichting stationsomgeving Nunspeet
De Elspeterweg is een belangrijke uitvalsweg voor Nunspeet met de A28. Vlakbij NS-station Nunspeet kruist deze het spoor gelijkvloers met een overweg. Dat levert problemen op, op het gebied van verkeersveiligheid en doorstroming.
Gemeente Nunspeet en ProRail hebben gezamenlijk besloten om de gelijkvloerse spoorwegovergang bij de Elspeterweg in Nunspeet op te heffen en te vervangen door twee onderdoorgangen: één voor autoverkeer en één voor fietsers en voetgangers. Fietsers en voetgangers zijn kwetsbaar in het verkeer door het grote verschil in massa en snelheid ten opzichte van het gemotoriseerde verkeer. Door een aparte onderdoorgang voor langzaam verkeer te realiseren worden de verkeersstromen van elkaar gescheiden, wat de verkeersveiligheid van het langzame verkeer verbetert. De onderdoorgang voor het langzame verkeer wordt meteen de nieuwe toegang tot het treinstation, zodat je niet alleen vanaf het centrum (noordzijde) naar de trein kan, maar ook vanaf het Veluwetransferium (zuidzijde).
De realisatie van de onderdoorgangen hebben invloed op het omliggende stationsgebied. Door de hoogteverschillen die door de onderdoorgang ontstaan is een volledige herinrichting van de omgeving, met daarbij een gewijzigde verkeersstructuur, het gevolg.
De snelheden op de Elspeterweg en de Industrieweg blijven ongewijzigd, Elspeterweg 50 km/h en de Industrieweg 30km/h. De snelheid op Nijverheidsweg en een gedeelte van de F.A. Molijnlaan (tussen de Stationslaan en de Enkweg) wordt teruggebracht naar 30 km/h. Dit is gedaan omdat hier kort op elkaar veel kruisend verkeer is. Door een lagere snelheid in te stellen neemt de kans op een ongeval af en is bij een ongeval de ernst van letsel significant lager. De Stationslaan blijft onderdeel van de 30 km/h-zone.
De fietspaden onderdeel van de hoofdfietsstructuur hebben voorrang, behoudens als deze een gebiedsontsluitingsweg kruisen. Hierbij is zowel rekening gehouden het comfort voor de fietser als de verkeersveiligheid
Onderstaand zijn de maatregelen verwoord die in het verkeersbesluit Diverse verkeersmaatregelen rondom kruising Stationslaan/Nijverheidsweg te Nunspeet van 23 januari 2024 vastgesteld zijn:
•
De blauwe zone kent een parkeerduur van 30 minuten;
•
In de Stationslaan blijven twee algemene gehandicaptenparkeerplaatsen aan weerszijden van de Stationslaan ter hoogte van perceel nr. 77;
•
Laad/loszone aan de zuidzijde van Stationsplein 30 gedurende venstertijden van 07:00 – 12:00 uur. Binnen deze tijden mag er op deze strook niet worden geparkeerd. Deze zone is tevens ingericht als 1 parkeerplaats waar voor 07:00 of na 12:00 mag worden geparkeerd binnen de maximale duur van 30 minuten.
Deze maatregelen blijven met dit verkeersbesluit gehandhaafd.
Alle verkeersbesluiten die voorgaand zijn besloten in de stationsomgeving van Nunspeet komen te vervallen. Het voorliggende verkeersbesluit wordt genomen op de nieuwe situatie van de stationsomgeving Nunspeet.
Belangenafweging:
Op grond van artikel 3:4 lid 1 Awb, zijn de rechtstreeks bij het voorgenomen besluit betrokken belangen afgewogen en de nadelige gevolgen van het besluit zijn voor één of meer belanghebbenden niet onevenredig, in verhouding tot de met het besluit te dienen doelen.
Op voorhand is niet gebleken dat belanghebbenden onevenredig worden benadeeld dan wel dat door de te nemen maatregel onduidelijke verkeerssituaties zouden ontstaan.
Gehoord:
Overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer is het verplicht om overleg te plegen met de politie over het verkeersbesluit. De politie heeft op 11-03-2025 advies afgegeven en ingestemd met de voorgestelde verkeermaatregelen.
Met inachtneming van de volgende openbare voorbereidingsprocedure:
Mede gelet op de omvangrijke c.q. verstrekkende gevolgen van het verkeersbesluit voor inwoners en ondernemers, wordt de openbare voorbereidingsprocedure ex afdeling 3:4 Awb gevolgd. Het ontwerp verkeersbesluit wordt bekendgemaakt in de Staatscourant en op de gemeentepagina. Na de zes weken van terinzagelegging worden de zienswijzen beoordeeld en zal een definitief verkeersbesluit gemaakt zal worden. Na publicatie van het definitieve verkeersbesluit in de Staatscourant kunnen de verkeersborden geplaatst en verwijderd worden. Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden rechtstreeks in beroep gaan bij de rechtbank.
neemt, gelet op het voorgaande, het volgende
BESLUIT
•
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord A02-30-ZE uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westzijde van de Nijverheidsweg ter plaatse van zonepoort, nabij Nijverheidsweg 17;
•
Tot plaatsing van bord A01-30-ZB uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de oostzijde van de Nijverheidsweg ter plaatse van zonepoort, nabij Nijverheidsweg 17;
•
Tot plaatsing van bord L02 & B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westzijde van de aanvoerende arm van de Nijverheidsweg bij de rotonde ter plaatse van voetgangersoversteek, nabij Nijverheidsweg 17;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de middengeleider van de Nijverheidsweg bij de aanvoerende arm van de rotonde, nabij Nijverheidsweg 17;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westzijde van de Nijverheidsweg ter plaatse van fietsvoorziening, nabij Nijverheidsweg 17;
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB502 tegenover de aanvoerende fietsvoorziening Nijverheidsweg op de rotonde, nabij Nijverheidsweg 17;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de middengeleider van de Nijverheidsweg bij de afvoerende arm van de rotonde, nabij Nijverheidsweg 17;
•
Tot plaatsing van bord L02 & B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de oostzijde van de afvoerende arm van de Nijverheidsweg ter plaatse van voetgangersoversteek, nabij Nijverheidsweg 17;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westzijde van de aanvoerende arm van de Nijverheidsweg ter plaatse van de rotonde, nabij Nijverheidsweg 17.
Situatieschets 01:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de fietsvoorziening, ter plaatse bij de fietsoversteek nabij Nijverheidsweg 8;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidzijde van de fietsvoorziening, ter plaatse bij de fietsoversteek nabij Nijverheidsweg 8;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westzijde met de aansluiting op de rotonde nabij Nijverheidsweg 8.
Situatieschets 02:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord C02 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de fietsvoorziening ter plaatse van Nijverheidsweg 4;
•
Tot plaatsing van bord J24 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB503 aan de noordzijde van de fietsvoorziening ter plaatse van Nijverheidsweg 4;
•
Tot plaatsing van een verkeersspiegel uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de fietsvoorziening ter plaatse van Nijverheidsweg 4;
•
Tot plaatsing van bord D04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB61 aan de noordzijde van de aanvoerende arm van de Nijverheidsweg ter plaatse van de rotonde, nabij Nijverheidsweg 2c;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de aanvoerende arm van de Nijverheidsweg ter plaatse van de rotonde, nabij Nijverheidsweg 4;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de middengeleider van de Nijverheidsweg bij de afvoerende arm ter plaatse van de rotonde, nabij Nijverheidsweg 4;
•
Tot plaatsing van bord A02-30 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de aanvoerende arm van de Nijverheidsweg ter plaatse van de rotonde, nabij Nijverheidsweg 2c;
•
Tot plaatsing van bord A01-30 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidzijde van de afvoerende arm van de Nijverheidsweg ter plaatse van de rotonde, nabij Nijverheidsweg 2c;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de aanvoerende arm van de Elspeterweg ter plaatse van de rotonde, nabij Nijverheidsweg 4;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de middengeleider van de Elspeterweg bij de aanvoerende arm ter plaatse van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de middengeleider van de Elspeterweg bij de afvoerende arm ter plaatse van de rotonde.
Situatieschets 03:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord A01-30 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westzijde van de afvoerende arm van de Industrieweg ter plaatse van de rotonde, nabij Industrieweg 8;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de middengeleider van de Industrieweg bij de aanvoerende arm ter plaatse van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de middengeleider van de Industrieweg bij de afvoerende arm ter plaatse van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de oostzijde van de aanvoerende arm van de Industrieweg ter plaatse van de rotonde, nabij Industrieweg 8.
Situatieschets 04:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord D01 uit bijlage 1 van het RVV 1990 tegenover de aansluitende arm van de Nijverheidsweg ter plaatse van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord D01 uit bijlage 1 van het RVV 1990 tegenover de aansluitende arm vanuit Nijverheidsweg 6 ter plaatse van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord D01 uit bijlage 1 van het RVV 1990 tegenover de aansluitende arm van de Nijverheidsweg ter plaatse van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord D01 uit bijlage 1 van het RVV 1990 tegenover de aansluitende arm van de Elspeterweg ter plaatse van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord D01 uit bijlage 1 van het RVV 1990 tegenover de aansluitende arm van de Industrieweg ter plaatse van de rotonde;
Situatieschets 05:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord E06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westzijde van de Stationslaan, ter plaatse van Stationslaan 66;
•
Tot plaatsing van bord E06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de oostzijde van de Stationslaan, ter plaatse van Stationslaan 81;
•
Tot plaatsing van bord E11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westzijde van de Stationslaan, ter plaatse van Stationslaan 66;
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB505 aan de noordzijde van de fietsvoorziening ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan- Nijverheidsweg, nabij Stationslaan 66;
•
Tot plaatsing van bord B06 & A02-30-ZE uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westzijde van de Stationslaan ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan- Nijverheidsweg, nabij Stationslaan 66;
•
Tot plaatsing van bord E10 & A01-30-ZE uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de oostzijde van de Stationslaan ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan- Nijverheidsweg, nabij Stationslaan 81;
•
Tot plaatsing van bord A01-30 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de F.A. Molijnlaan ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan- Nijverheidsweg, nabij Stationslaan 66;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de F.A. Molijnlaan ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan- Nijverheidsweg, nabij Stationslaan 66;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidzijde van de fietsvoorziening ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan- Nijverheidsweg, nabij Stationslaan 81;
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB505 aan de zuidzijde van de fietsvoorziening ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan- Nijverheidsweg, nabij Stationslaan 81;
•
Tot plaatsing van bord B05 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de F.A. Molijnlaan ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan- Nijverheidsweg, nabij Stationslaan 81;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de F.A. Molijnlaan ter plaatse van fietsoversteek F.A. Molijnlaan, nabij Stationslaan 81;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidzijde van de fietsvoorziening parallel aan de F.A. Molijnlaan, ter plaatse van fietsoversteek F.A. Molijnlaan, nabij Stationslaan 81;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de westelijke middengeleider van de Nijverheidsweg ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de oostelijke middengeleider van de F.A. Molijnlaan ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan;
•
Tot plaatsing van bord B04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidzijde van de Nijverheidsweg ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan;
•
Tot plaatsing van bord A01-30 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidzijde van de F.A. Molijnlaan ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan, nabij de fietsoversteek;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidzijde van de F.A. Molijnlaan ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan, nabij de fietsoversteek;
•
Tot plaatsing van bord C14 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidzijde van de F.A. Molijnlaan ter plaatse van kruispunt Stationslaan-F.A. Molijnlaan, nabij de fietsoversteek.
Situatieschets 06:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord E10 (max ½h) uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westzijde van de Stationslaan ter plaatse van Stationslaan 60;
•
Tot plaatsing van bord E10 (max 2h) uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord ‘’ma t/m za
•
09:00 - 18:30 h koopavond tot 21:30’’ aan de oostzijde van de Stationslaan ter plaatse van Stationslaan 75;
Situatieschets 07:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB505 aan de noordzijde van de fietsvoorziening ter plaatse van Stationslaan 81;
•
Tot plaatsing van bord G12 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidzijde van de fietsvoorziening ter plaatse van Stationslaan 81;
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB505 aan de westzijde van de Stationsplein ter plaatse van kruispunt Enkweg-Stationsplein;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidzijde van de fietsvoorziening parallel aan de F.A. Molijnlaan, ter plaatse van bushalte F.A. Molijnlaan.
Situatieschets 08:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord L08 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB52 aan de noordzijde van Enkweg ter plaatse van Enkweg 15.
Situatieschets 09:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB505 aan de oostzijde van de Enkweg nabij F.A. Molijnlaan 1;
•
Tot plaatsing van bord C14 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de F.A. Molijnlaan nabij F.A. Molijnlaan 1;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de F.A. Molijnlaan nabij F.A. Molijnlaan 1;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidzijde van de F.A. Molijnlaan nabij F.A. Molijnlaan 1.
Situatieschets 10:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord A01-30 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de F.A. Molijnlaan nabij F.A. Molijnlaan 1;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de middengeleider van de F.A. Molijnlaan nabij F.A. Molijnlaan 1;
•
Tot plaatsing van bord A02-30 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidzijde van de F.A. Molijnlaan nabij F.A. Molijnlaan 1;
•
Tot plaatsing van fietssymbool uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de F.A. Molijnlaan nabij F.A. Molijnlaan 1.
Situatieschets 11:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van fietssymbool uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordzijde van de F.A. Molijnlaan nabij F.A. Molijnlaan 3.
Situatieschets 12:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB502 aan de westzijde van de Industrieweg nabij Industrieweg 8;
•
Tot plaatsing van bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de oostzijde van de Industrieweg nabij Industrieweg 8
Situatieschets 13:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB502 aan de noordwestzijde van de Industrieweg nabij Industrieweg 10a;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordwestzijde van de Industrieweg nabij Industrieweg 10a;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de noordelijke middengeleider van de Industrieweg nabij Industrieweg 10a;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de zuidelijke middengeleider van de Industrieweg nabij Industrieweg 10a;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidoostzijde van de Industrieweg nabij Industrieweg 15;
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB502 aan de zuidwestzijde van de Industrieweg nabij Industrieweg 15;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de oostelijke zijde van de fietsvoorziening die parallel loopt aan de Industrieweg, nabij Industrieweg 15;
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de oostelijke zijde van de fietsvoorziening die parallel loopt aan de Industrieweg, nabij Industrieweg 15.
Situatieschets 14:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de middengeleider van de Elspeterweg richting de ovonde bij de aanvoerende arm van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westelijke zijde van de Elspeterweg richting de ovonde bij de aanvoerende arm van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de middengeleider van de Plesmanlaan bij de aanvoerende arm van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de noordelijke zijde van de Plesmanlaan bij de aanvoerende arm van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de oostelijke zijde van de Elspeterweg richting de A28 bij de aanvoerende arm van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westelijke zijde van de fietsvoorziening nabij de westelijke arm van de rotonde, vanuit Elspeterweg 6;
•
Tot plaatsing van bord G12 & B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de oostelijke zijde van de fietsvoorziening nabij de westelijke arm van de rotonde, vanuit Elspeterweg 6;
•
Tot plaatsing van bord C14 & B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidelijke zijde westelijke arm van de rotonde, vanuit Elspeterweg 6;
•
Tot plaatsing van bord D01 uit bijlage 1 van het RVV 1990 tegenover de aansluitende arm van de Elspeterweg richting de ovonde ter plaatse van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord D01 uit bijlage 1 van het RVV 1990 tegenover de aansluitende arm van de Plesmanlaan ter plaatse van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord D01 uit bijlage 1 van het RVV 1990 tegenover de aansluitende arm van de Elspeterweg richting de A28 ter plaatse van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord D01 uit bijlage 1 van het RVV 1990 tegenover de aansluitende arm vanuit Elspeterweg 6 ter plaatse van de rotonde.
Situatieschets 15:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB502 aan de westelijke zijde van de fietsvoorziening westelijk van de Elspeterweg, nabij de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de westelijke zijde van de Elspeterweg, nabij de fietsoversteek van de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord D02-RO uit bijlage 1 van het RVV 1990 in de middengeleider van de Elspeterweg zuidelijk van de fietsoversteek;
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met aan de zuidelijke zijde van de fietsvoorziening oostelijke zijde van de Elspeterweg, nabij de rotonde;
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de oostelijke zijde van de Elspeterweg, nabij de fietsoversteek van de rotonde.
Situatieschets 16:
Wij besluiten op grond van bovenvermelde overwegingen:
•
Tot plaatsing van bord B06 uit bijlage 1 van het RVV 1990 aan de zuidoostelijke zijde van de Elspeterweg, ter hoogte van Elspeterweg 10;
•
Tot plaatsing van bord G11 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB502 aan de zuidoostelijke zijde van de Elspeterweg, ter hoogte van Elspeterweg 10;
Situatieschets 17:
Burgemeester en wethouders van Nunspeet,
Namens deze,
A. Heijkamp, secretaris,
C.W.J. Blom, burgemeester
Bekendmaking besluit: 8 april 2025
Bijlagen: Situatietekening, MAR01-D04-31153213-avs- markering- en bebordingstekening-A0
Mededelingen
Bent u het niet eens met dit besluit?
Belt u ons dan eerst. Wij nemen dan samen met u het besluit door en kunnen zo nodig een fout herstellen.
Bezwaarclausule
Tegen dit besluit kunt u binnen zes weken na de dag van bekendmaking een bezwaarschrift bij ons indienen. Dit kunt u schriftelijk of elektronisch (via formulier op de website www.nunspeet.nl) doen. Het bezwaarschrift moet in ieder geval uw naam, adres, dagtekening, een omschrijving van het besluit en de gronden van het bezwaar bevatten. Het indienen van een bezwaar schorst niet automatisch de werking van een besluit.
Als u of een derde belanghebbende bezwaar heeft gemaakt en u kunt niet wachten op de beslissing hierop, kunt u een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem, telefoonnummer 088 3612000. Hiervoor zijn griffierechten verschuldigd.
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.