Vervanging drie archiefseries, o.a. Omgevingsvergunningen 2010-2017

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Someren;

 

overwegende dat:

  • de gemeenteraad in zijn vergadering van 28 september 2023 besloten heeft om middelen beschikbaar te stellen voor de uitfasering van de archiefruimte van het gemeentehuis;

  • medewerkers, en op termijn inwoners, geholpen zijn met digitale ontsluiting van historische archieven die nog frequent geraadpleegd worden;

  • met oog op beoogde vervanging een Handboek vervanging archiefbescheiden omgevingsvergunningen, sloopvergunningen en -meldingen, gebruiksvergunningen en onderzoeksrapporten sanering zinkassenarchiefbescheiden 1993-2017is opgesteld;

  • de streekarchivaris van het Regionaal Historisch Centrum Eindhoven (RHCe) op 31 januari 2025 omtrent de inhoud van voornoemd handboek positief geadviseerd heeft, en;

     

gelet op:

 

  • artikel 7 van de Archiefwet 1995;

  • artikel 2, 6 en 8 van het Archiefbesluit 1995;

  • artikel 26b van de Archiefregeling;

 

b e s l u i t :

 

 

  • 1.

    over te gaan tot vervanging van de Omgevingsvergunningen uit de periode november 2010 t/m 9 april 2017, Sloopvergunningen en -meldingen uit de periode 1993 t/m 9 april 2017 en Gebruiksvergunningen uit de periode 2002 t/m 9 april 2017 te vervangen door digitale reproducties, en;

  • 2.

    deze vervangingen uit te voeren overeenkomstig het tot dit besluit behorende Handboek vervanging archiefbescheiden omgevingsvergunningen, sloopvergunningen en -meldingen, gebruiksvergunningen en onderzoeksrapporten sanering zinkassenarchiefbescheiden 1993-2017, versie 9 van 30 januari 2025.

 

 

Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Someren,

de secretaris,

J. Weekers

de burgemeester,

D. Blok

Bent u het niet eens met dit besluit?

Dan kunt u hiertegen, binnen zes weken na de dag waarop het besluit is bekendgemaakt, een bezwaarschrift indienen onder vermelding van de reden waarom u het er niet mee eens bent. Het bezwaarschrift moet u, gedateerd, gemotiveerd en ondertekend, sturen naar het college van burgemeester en wethouders van Someren digitaal via de website of schriftelijk naar postbus 290, 5710 AG Someren. Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. 

 

Wanneer er sprake is van een spoedeisend belang kunt u daarnaast een voorlopige voorziening vragen aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant, Sector bestuursrecht, postbus 90125, 5200 MA 's-Hertogenbosch. Aan deze procedure zijn kosten verbonden. U kunt uw verzoek om een voorlopige voorziening te treffen ook digitaal indienen. Hoe u dit kunt doen, kunt u lezen op de website van Rechtspraak. 

 

Naar boven