Opheffen algemene gehandicaptenparkeerplaats en realiseren van 2 parkeerplaatsen voor bezoekers, Voskuilenweg 109.

 

VERKEERSBESLUIT

 

Burgemeester en wethouders van Heerlen;

 

Gelet op

De bepalingen van de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer, de Algemene wet Bestuursrecht en het meest recente mandaatbesluit.

 

Overwegende

In de Voskuilenweg is het kantoor van de gemeente Heerlen gevestigd. Voor het kantoor is een algemene gehandicaptenparkeerplaats aangelegd. Inmiddels hebben wij een verzoek gekregen om deze algemene gehandicaptenparkeerplaats op te heffen en 2 parkeerplaatsen voor bezoekers in te stellen.

 

Uit oogpunt van

Het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan, het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer, het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade en het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden en de belangen/gevolgen als bedoeld in de Wet Milieubeheer én het verbeteren van de leefbaarheid,

 

Is het gewenst om:

De algemene gehandicaptenparkeerplaats in de Voskuilenweg ter hoogte van de huisnummer 109 op te heffen en 2 parkeerplaatsen voor bezoekers te realiseren. Dit zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende tekening van 25 november 2024.

 

Motivering:

Ambtshalve is vastgesteld dat deze gehandicaptenparkeerplaats niet nodig is. Deze gehandicaptenparkeerplaats werd aangelegd in de nabijheid van het kantoor van de gemeente Heerlen. Er zijn in de directe omgeving geen andere voorzieningen, winkels of bedrijven aanwezig met een behoefte aan deze algemene gehandicaptenparkeerplaats. Door het opheffen van deze algemene gehandicaptenparkeerplaats kan deze weer door anderen worden gebruikt, namelijk door bezoekers van het gemeente kantoor.

 

Belangenafweging:

De gemeentelijke belangen worden door het nemen van de maatregelen niet geschaad. Ook ontstaan er geen onduidelijke /onveilige verkeerssituaties.

 

Gehoord/Overleg:

ingevolge artikel 24 van het BABW is vooraf overleg gepleegd met de politie. Er is vooraf overleg gevoerd met de direct belanghebbenden. De Voskuilenweg is in beheer bij de gemeente Heerlen.

 

 

Besluit:

Opheffen eerder genomen besluit omtrent algemene gehandicaptenparkeerplaats bord E6 en plaatsing van bord E4 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met een onderbord met de tekst “Bezoekers” en toevoegen bord OB504, 2 parkeerplaatsen voor bezoekers te realiseren op de Voskuilenweg. Dit zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende tekening van 25 november 2024.

 

Ter inzage legging en bezwaar:

Het verkeersbesluit ligt met ingang van de dag na de publicatie gedurende zes weken voor een ieder kosteloos ter inzage in de Publiekshal van de gemeente Heerlen (Geleenstraat 25). Inzage is alleen mogelijk op afspraak. U kunt uw afspraak maken via het telefoonnummer +31 (0) 45 560 50 40 of 14045. De stukken worden dan voor u klaargelegd.

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u een bezwaarschrift bij ons indienen. Dit kunt u op twee manieren doen: digitaal of schriftelijk.

Een bezwaarschrift moet u indienen binnen 6 weken na de bekendmaking van het besluit. Let op: doe dit op tijd, anders wordt uw bezwaar niet inhoudelijk afgehandeld. Dit geldt ook als u nog in overleg bent met de behandelend ambtenaar. Stuur desnoods een voorlopig bezwaarschrift. Hierin kunt u aangeven dat u uw bezwaar op een later moment nog verder zal toelichten.

Digitaal indienen

U kunt niet via e-mail een bezwaarschrift bij ons indienen. U kunt met het formulier voor bezwaarschriften tegen een besluit van de gemeente Heerlen uw bezwaar digitaal indienen. Door het digitale formulier te gebruiken, doorloopt u op eenvoudige wijze de verschillende stappen bij het indienen van een bezwaarschrift. In het formulier vragen wij u of u er mee kunt instemmen dat de verdere correspondentie met u via e-mail plaatsvindt. De gemeente Heerlen kan u dan eenvoudig en efficiënt op de hoogte houden van het verloop van de verdere procedure. U ontvangt dan geen papieren post meer.

Schriftelijk indienen

Wilt u of kunt u geen gebruik maken van het digitale formulier? Dan kunt u uw bezwaarschrift ook per post of fax sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heerlen,

Postbus 1, 6400 AA, Heerlen, fax: (045) 560 3953.

Zet in uw bezwaarschrift ten minste:

- tegen welk besluit u bezwaar maakt;

- de datum en het kenmerk van het besluit waartegen u bezwaar maakt (stuur bij voorkeur een kopie mee);

- uw naam, adres en woonplaats;

- waarom u bezwaar maakt;

- uw handtekening

- als u voor iemand anders bezwaar maakt, bijvoorbeeld namens een bedrijf, stuur dan een machtiging mee.

Het bezwaar heeft geen schorsende werking.

Indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist, kan -nadat bezwaar is gemaakt bij het College van Burgemeester en Wethouders- aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Limburg, bestuursrechtelijke zaken, postbus 950, 6040 AZ Roermond, worden verzocht om een voorlopige voorziening te treffen. Hieraan zijn griffierechten verbonden.

Bijlage:

Tekening Opheffen AGPP, instellen 2 P bezoekers , Voskuilenweg 109 Heerlen , 25-11-2024 .

Heerlen, 2-12-2024

Burgemeester en wethouders van Heerlen,

namens dezen,

Specialist Verkeer,

R.M.H. Schmeitz,

 

Naar boven