Gemeenteblad van Katwijk
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Katwijk | Gemeenteblad 2025, 112081 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Katwijk | Gemeenteblad 2025, 112081 | beleidsregel |
Handreiking verkeersafwikkeling nieuwbouwinitiatieven
Het college van burgemeester en wethouders van Katwijk,
de door het college in 2023 vastgestelde Impactanalyse Verdichtingsopgave aantoont dat als we willen verdichten, we onder andere zowel moeten accepteren dat de verkeersdoorstroming op sommige momenten van de dag slecht is, maar ook dat we maximaal moeten inzetten op verlaging van de verkeersdruk van autoverkeer op de Katwijkse wegen door onder meer in te zetten op duurzame alternatieven zoals lopen, fiets en openbaar vervoer;
Mobility as a Service ( MaaS ): een type service dat gebruikers via een gezamenlijk digitaal kanaal in staat stelt om meerdere soorten mobiliteitsservices te plannen, te boeken en te betalen; het concept beschrijft een verschuiving van vervoermiddelen in eigen bezit naar mobiliteit die wordt aangeboden als een dienst.
Artikel 2 Goede onderbouwing van de effecten op de fysieke leefomgeving (goflo) op gebied van mobiliteit
De goflo toont aan hoe het initiatief bijdraagt aan de verlichting van de verkeersdruk op het wegennet met minimaal 5% minder autobewegingen op de extra mobiliteitsvraag die het gevolg is van dit initiatief. In de gebieden Zijlhoek en De Woerd geldt minimaal 10% minder autobewegingen op de extra mobiliteitsvraag. Daarbij is een hogere bijdrage aan de verlichting van de verkeersdruk gewenst, ter verevening met initiatieven waar dit lastiger te behalen is.
Artikel 3 Indicatieve bouwstenen voor verlaging verkeersdruk autoverkeer
De bouwstenen onder lid 1 werken onderling samen en versterken elkaar. Ze zijn echter indicatief en niet-uitputtend. Er kunnen ook andere maatregelen zijn die bijdragen aan de noodzakelijke verlichting van het wegennet door stimulering duurzame vormen van mobiliteit. De initiatiefnemer kan voorstellen doen om andere bouwstenen dan aangegeven in lid 1 toe te passen die een aantoonbare bijdrage leveren.
Artikel 5 Indicatieve grenswaarden voor acceptatie verkeersdoorstroming
De maximale cyclustijd van een verkeersregelinstallatie op een kruispunt bedraagt 120 seconden. Als de maximale cyclustijd hoger is dan 90 seconden wordt sterk aanbevolen om langzaam verkeer twee maal groen krijgen in één cyclus, om bewust door rood rijden en verkeersonveilig gedrag zoveel mogelijk te voorkomen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-112081.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.