wijziging Mandaatregeling gemeente Raalte 2016

zaaknummer 41540-2023

datum: 9 januari 2024

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Raalte,

gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en de Organisatieregeling gemeente Raalte 2019;

gelezen het advies van de Ondernemingsraad van 19 december 2023;

 

Besluiten vast te stellen de volgende wijziging van de Mandaatregeling gemeente Raalte 2016 (12e wijziging):

 

Artikel I  

 

A

In de Algemene bepalingen van het Mandaatregister wijzigt de tekst van het eerste aandachtsstreepje in nummer 4 onder a Personele aangelegenheden van:

 

  • -

    Het aanstellen van medewerkers, inclusief het bepalen van arbeidsvoorwaarden;

in:

  • -

    Het aannemen van medewerkers, inclusief het bepalen van arbeidsvoorwaarden;

B

Aan nr. 1 van tabel E Alle domeinen van het Mandaatregister worden een ondermandaat en specifieke bepalingen toegevoegd, luidende:

 

 

Nr.

Omschrijving bevoegdheid:

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

  • 1.

     

Personele aangelegenheden ten aanzien van de medewerkers van het domein.

Tactisch leidinggevende II Tactisch leidinggevende III

Het ondermandaat aan medewerkers met de rol teamleider beperkt zich tot medewerkers van het cluster waarop hun opdracht betrekking heeft.

Het ondermandaat om namens de domeinmanager bevoegdheden uit te oefenen geldt alleen voor zover dat onderdeel is van hun opdracht en alleen voor de volgende personele aangelegenheden:

  • Het voeren van sollicitatie- en arbeidsvoorwaarden gesprekken.

  • Doen van ziekmeldingen langer dan twee weken en actieve begeleiding bij re-integratie.

  • Voeren van ontwikkel gesprekken (Het Gesprek) met medewerkers, ontwikkelafspraken maken met medewerkers en het cluster.

  • Voeren van beoordelingsgesprekken, voor vast dienstverband of bij disfunctioneren.

  • Resultaatafspraken maken met medewerkers, voortgang bespreken en input leveren voor beoordeling.

  • Mutaties invoeren in het personeelssysteem (YouForce): alle voorkomende mutaties zoals aanvraag/declaratie thuiswerkregeling, ouderschaps-; zwangerschaps-; en zorgverlof en declaraties reiskosten.

  • Aanvraag ziekengeld, zorgdragen voor inhuur en vastleggen contracten.

  • Medewerkers in het cluster aanspreken op gedrag als dat nodig is (bij herhaaldelijke problematiek opschalen naar de domeinmanager).

 

Artikel II  

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Aldus besloten op 9 januari 2024,

Burgemeester en wethouders van de gemeente Raalte,

de secretaris,

Monique van Esterik

de burgemeester,

Arco Hofland

Naar boven