Gemeenteblad van Meierijstad
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Meierijstad | Gemeenteblad 2024, 78590 | verkeersbesluit of -mededeling |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Meierijstad | Gemeenteblad 2024, 78590 | verkeersbesluit of -mededeling |
Gemeente Meierijstad – Verkeersbesluit: sanering aansluiting N279-Sluisweg, Keldonk.
op basis van strategisch beraad en een Verkeersonderzoek N279 door bureau Goudappel is gebleken dat de verkeersintensiteiten op de N279 en omgeving richting 2040 dermate groeien, dat het PIP en bijbehorende producten niet meer bruikbaar zijn en dat de aanpak N279 geheel opnieuw dient te worden bepaald;
het project N279 Veghel-Asten opnieuw is opgepakt en dat er gewerkt wordt via drie werksporen. Eén van deze werksporen omvat het treffen van "no regret" maatregelen. Dit zijn maatregelen die bijdragen aan de verkeersveiligheid, vooruitlopend op het projectbesluit autonoom uitgevoerd kunnen worden, en die het grote plan (projectbesluit) niet nadelig beïnvloeden. Deze specifieke maatregel maakt deel uit van de no regret maatregelen.
dit aansluit bij het provinciale beleid ter verbetering van de verkeersveiligheid vanuit het principe dat een ongeregelde aansluiting op een provinciale weg niet wenselijk is. Het opheffen van deze aansluiting komt voort uit landelijke afspraken tussen wegbeheerders, zoals vastgelegd in de CROW-publicatie "Basiskenmerken wegontwerp - Categorisering en inrichting van wegen". Het ideaal is om geen erftoegangswegen te hebben op gebiedsontsluitingswegen buiten de bebouwde kom om conflicten met kruisend en overstekend verkeer te vermijden. Conflicten op dergelijke aansluitingen hebben vaak ernstige gevolgen omdat er geen homogeniteit is in massa, snelheid en richting van het verkeer. Het verkeer moet hier vanuit stilstand invoegen op een weg waar veelal met hoge snelheid wordt gereden, inclusief vrachtverkeer. Homogeniteit is een van de basisprincipes voor een duurzaam veilig wegennet.
te verwachten is dat deze 405 motorvoertuigen per etmaal, die nu gebruik maken van de aansluiting van de Sluisweg op de N279 zich zal verplaatsen naar de Morgenstraat en Antoniusstraat in Keldonk, ten noorden van de aansluiting van de Sluisweg, of de Middenweg/Boerdonksedijk in Boerdonk, ten zuiden van de aansluiting van de Sluisweg;
Bezwaar en voorlopige voorziening
Tegen dit besluit kunt u en kunnen andere belanghebbenden op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na bekendmaking van dit besluit bezwaar aantekenen bij het college van burgemeester en wethouders , Postbus 10.001, 5460 DA te Veghel.
Het bezwaarschrift moet zijn gemotiveerd en ondertekend.
Als u het besluit wilt laten schorsen kunt u een voorlopige voorziening (schorsing) aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant, sector bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ‘s-Hertogenbosch. Bij dit verzoek dient een afschrift van het ingediende bezwaarschrift te worden overgelegd. Voor het instellen van genoemd verzoek is een griffierecht verschuldigd.
U kunt ook digitaal een verzoek indienen bij genoemde rechtbank via www.loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-78590.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.