Gemeenteblad van Duiven
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Duiven | Gemeenteblad 2024, 76345 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Duiven | Gemeenteblad 2024, 76345 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Subsidieregeling peuteropvang gemeente Duiven 2024
Artikel 3. De subsidieaanvraag
In aanvulling op de bepalingen in de Algemene Subsidieverordening moet aan de volgende eisen zijn voldaan:
Artikel 4. Verlening subsidie kindgebonden financiering peuteropvang
Bij een besluit tot subsidieverlening worden aan de houder en/of het geregistreerd kindcentrum de volgende verplichtingen opgelegd:
De inzet van de pedagogisch beleidsmedewerker van het geregistreerd kindcentrum is ten behoeve van de verhoging van de kwaliteit van voorschoolse educatie en betreft de totstandkoming en implementatie van beleidsvoornemens met betrekking tot voorschoolse educatie en coaching van beroepskrachten voorschoolse educatie.
Artikel 5. Verlening extra subsidie voor locaties met minimaal 40% VVE-geïndiceerde kinderen
De gemeente subsidieert een tegemoetkoming voor aanbieders met een relatief hoog aandeel VVE-geïndiceerde peuters. Het gaat hierbij om de volgende criteria en doelen:
De aanbieder kan voor VE- locaties met gemiddeld meer dan 40% VVE- geïndiceerde peuters een beroep doen op een extra subsidie. Dit percentage betreft de verhouding op basis van het gemiddelde aantal unieke kinderen met en zonder VVE-indicatie in de eerste drie kwartalen van het jaar voorafgaand aan het subsidiejaar (te verifiëren via de Peutermonitor).
Artikel 6. Verlening extra subsidie cursussen pedagogisch medewerkers
De gemeente subsidieert cursussen ten behoeve van pedagogisch medewerkers. Hierbij moet worden voldaan aan de volgende criteria:
De cursussen hebben specifiek betrekking op het werken in VE-groepen en het werken in integrale kindcentra. Jaarlijks stemmen de gemeente Duiven en de houders een gezamenlijke focus af, gericht op specifieke kwaliteitsaspecten van voorschoolse educatie. Te denken valt extra expertise op het gebied van doorgaande ontwikkellijn, planmatig werken, observeren en omgang met ouders. Scholings- en opleidingskosten die nodig zijn om te voldoen aan de opleidingseisen voor voorschoolse educatie en kinderopvang vallen niet onder deze regeling.
Artikel 7. De hoogte van de subsidie
De hoogte van de ouderbijdrage wordt door het geregistreerd kindcentrum bepaald aan de hand van het meest recente verzamelinkomen van de ouder(s). Dit verzamelinkomen wordt bepaald aan de hand van een door de ouders te overleggen inkomensverklaring of door een recente jaaropgave, als er geen aangifte hoeft te worden gedaan voor de inkomensbelastingen.
De aanbieder kan voor VE-locaties met gemiddeld meer dan 40% VVE-geïndiceerde peuters een beroep doen op een extra subsidie. Uitgangspunt hierbij is dat de gemeente Duiven 8 uur per week extra subsidieert voor een periode van 40 weken. Hierbij wordt uitgegaan van loonkosten à €35,68 per uur, op basis van trede 22, schaal 6 uit de CAO Kinderopvang, inclusief werkgeverslasten. Dit komt neer op een bedrag van €11.418,00 per locatie per jaar.
In aanvulling op de Algemene Subsidieverordening geldt dat subsidieverstrekking tevens geweigerd wordt indien gegronde reden bestaat aan te nemen dat:
Artikel 12. Verantwoording en vaststelling
Het college toetst aan de hand van de verantwoording als bedoeld in dit artikel of de aanvrager heeft voldaan aan de verplichtingen uit deze regeling. Het college beslist binnen drie maanden na ontvangst van de verantwoording over de vaststelling van de subsidie. De subsidie wordt vastgesteld op de daadwerkelijk bestede uren per peuter aan de hand van het afgesproken uurtarief en onderverdeling naar de verschillende categorieën.
Als het geregistreerd kindcentrum onderdeel is van een rechtspersoon (de houder), dan kan het college bij de aanvraag tot subsidievaststelling tevens de jaarrekeningen van alle gelieerde groepsmaatschappijen, voorzien van een accountantsverklaring overeenkomstig artikel 393 van boek 2 van het Burgerlijk Wetboek, opvragen.
Artikel 13. Toezicht en kwaliteit
De Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland Midden (VGGM) en De Onderwijsinspectie houden in opdracht van de gemeente toezicht op de kwaliteit van het aanbod in het kader van deze subsidieregeling.
Artikel 14. Afwijkingsmogelijkheid
Het College kan in zeer bijzondere gevallen ten gunste van een aanvrager afwijken van een of meerdere bepalingen van deze regeling.
Artikel 15. Rapportageverplichtingen
De gegevens die van de houder en/of het geregistreerd kindcentrum worden gevraagd zijn nodig om de definitieve subsidie te kunnen vaststellen en om te kunnen beoordelen of de subsidieontvanger zich aan de subsidieverplichtingen heeft gehouden. De gegevens moeten betrekking hebben op het gehele subsidietijdvak of gelden per ultimo van dat subsidietijdvak, afhankelijk van de aard van de gevraagde gegevens.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-76345.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.