Eerste wijziging Verordening voor de controle op het financiële beheer en op de inrichting van de financiële organisatie/functie (artikel 213 Gemeentewet) van de gemeente Sluis 2023

 

DE RAAD VAN DE GEMEENTE SLUIS

 

gelezen het voorstel van burgemeesters en wethouders van 31 januari 2024,

 

gelet op artikel 213, eerste lid, van de Gemeentewet;

 

gehoord hebbende de auditcommissie d.d. 30 januari 2024;

 

besluit vast te stellen de volgende verordening:

 

Eerste wijziging Verordening voor de controle op het financiële beheer en op de inrichting van de financiële organisatie/functie (artikel 213 Gemeentewet) van de gemeente Sluis 2023

Artikel I Wijziging Verordening

Artikel 4 van de Verordening voor de controle op het financiële beheer en op de inrichting van de financiële organisatie/functie (artikel 213 Gemeentewet) van de gemeente Sluis 2023 wordt als volgt gewijzigd:

Artikel 4. Inrichting accountantscontrole

1. De accountant bepaalt binnen het kader van de opdrachtverlening de wijze waarop de accountantscontrole wordt ingericht, alsmede de frequentie, de aard en de omvang van de daarbij behorende werkzaamheden.

2. De accountant kan de werkzaamheden in het kader van de accountantscontrole ook zonder vooraankondiging uitvoeren. De voor de controle benodigde dossierstukken vraagt de accountant zoveel mogelijk vooraf schriftelijk op bij een vertegenwoordiger van de ambtelijke organisatie.

3. Ter bevordering van een efficiënte en doeltreffende accountantscontrole vindt periodiek overleg plaats tussen de accountant, de auditcommissie en vertegenwoordigers van de gemeente.

Artikel II Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2024.

Sluis, 8 februari 2024

DE RAAD VOORNOEMD,

De griffier, De voorzitter,

mr. P. T. G Claeijs mr. M. M. D. Vermue

Naar boven