Gemeenteblad van Helmond
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Helmond | Gemeenteblad 2024, 550471 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Helmond | Gemeenteblad 2024, 550471 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Nadere regels gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Helmond 2025
[Een deel van de tekst van deze bekendmaking is overeenkomstig artikel 7 lid 2 Bekendmakingswet bekendgemaakt en hier beschikbaar: https://www.officielebekendmakingen.nl/dc-2024-12637.]
Het college van burgemeester en wethouders van Helmond;
gelet op de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), de artikelen 3.8, 3.9 en 3.21 van de Wet basisregistratie personen (BRP), de Verordening gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Helmond 2022 en gelet op artikel 156 van de Gemeentewet;
vast te stellen de Nadere regels gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Helmond 2025.
Artikel 1 Verstrekkingen aan een overheidsorgaan van de gemeente
Aan overheidsorganen van de gemeente kunnen gegevens over niet-ingezetenen in Helmond, uit de basisregistratie worden verstrekt, met inachtneming van het besluit als bedoeld in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie personen, voor zover deze organen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van de hen opgedragen taken.
Artikel 2 Verstrekkingen aan derden
Met inachtneming van het bepaalde in artikel 3, kunnen over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Helmond en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Helmond was, gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente.
De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
In afwijking van het tweede lid kunnen uit de Basisregistratie Personen van de gemeente Helmond gegevens worden verstrekt aan ouders en hun meerderjarige kinderen voor elkaar en aan gehuwde en geregistreerde partners voor elkaar indien zij op het zelfde adres ingeschreven zijn in de basisregistratie.
Besloten in de vergadering van 26 november 2024,
Burgemeester en wethouders van de gemeente Helmond,
de burgemeester,
mr. S.C.C.M. Potters
de gemeentesecretaris,
drs. P.J. Buijtels
Toelichting bij de Nadere regels gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Helmond 2025
Op grond van artikel 3.9 van de Wet basisregistratie personen (BRP) is het gemeentebestuur verplicht kaders te stellen voor het verstrekken van persoonsgegevens aan derden.
De wetgever laat krachtens artikel 3.8 van de Wet basisregistratie Personen het aan het inzicht van het gemeentebestuur over om kaders te stellen voor binnengemeentelijke verstrekking van persoonsgegevens uit de Basisregistratie Personen. Informatievoorziening, waarvan de persoonsgegevens uit de Basisregistratie Personen deel uitmaken, heeft zich ontwikkeld tot een volwaardig bedrijfsmiddel, waarvan de gemeentelijke dienstverlening en bedrijfsvoering volledig afhankelijk zijn geworden. Het is daarom noodzakelijk dat het gemeentebestuur kaders stelt voor beleid, organisatie en beheer van deze informatievoorziening. De onderhavige regeling voorziet in een nadere invulling van de gegevensverstrekking uit de Basisregistratie Personen aan de binnengemeentelijke overheidsorganen van de gemeente Helmond.
Deze regeling voorziet daarnaast in de aanwijzing van door derden verrichte werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente Helmond ten behoeve waarvan gegevens uit de Basisregistratie Personen kunnen worden verstrekt. Daarmee voldoet de gemeente Helmond aan de vereisten zoals gesteld in de AVG.
De gemeenteraad van Helmond heeft 10 januari 2023 besloten de nadere regelgeving over gegevensverstrekkingen uit de Basisregistratie Personen aan derden en aan binnengemeentelijke overheidsorganen te mandateren aan het college van burgemeester en wethouders. Dit is op grond van de bevoegdheid van de gemeenteraad genoemd in artikel 156 Gemeentewet, met inachtneming van de in de Verordening gegevensverstrekking Basisregistratie Personen gestelde kaders.
De begrippen uit de Wet basisregistratie personen die relevant zijn voor de inhoud van deze regeling, zijn integraal overgenomen uit de wet. Het betreft de begrippen basisregistratie, ingeschrevene, ingezetene, derde en overheidsorgaan.
Juridisch gezien is sprake van één Basisregistratie Personen, die vooralsnog bestaat uit een centrale door het rijk beheerde voorziening en lokale door de gemeenten beheerde voorzieningen. De gemeentelijke voorzieningen zullen op een nader te bepalen datum opgaan in één centrale voorziening.
De ingeschrevene is een persoon van wie een persoonslijst is opgenomen in de basisregistratie. Dit kan ook een persoon zijn die niet in Nederland woonachtig is, maar wel een relatie heeft met de Nederlandse overheid. De ingezetene is de ingeschrevene die zijn woonplaats heeft in een Nederlandse gemeente. In de onderhavige regeling wordt met de ingezetene de ingeschrevene in de gemeente Helmond bedoeld.
Een derde is elke natuurlijke persoon, niet zijnde een overheidsorgaan of een ingeschrevene, en elke rechtspersoon die niet krachtens publiekrecht is ingesteld, noch met enig openbaar gezag is bekleed.
Een overheidsorgaan is een orgaan van een rechtspersoon die krachtens publiekrecht is ingesteld of een ander persoon of college met enig openbaar gezag bekleed.
Artikel 1: Verstrekkingen aan een overheidsorgaan van de gemeente
De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) verstrekt de gemeente voor de uitvoering van haar publiekrechtelijke taken, gegevens van personen die wel in de Basisregistratie Personen zijn ingeschreven, maar niet in de gemeente Helmond woonachtig zijn. Deze systematische verstrekking van gegevens aan de gemeente is gebaseerd op een autorisatiebesluit van de minister van BZK voor de gemeente Helmond op grond van artikel 3.2 Wet basisregistratie personen.
Zolang de Wet basisregistratie personen door de gemeente Helmond wordt uitgevoerd met behulp van de systemen die zij al gebruikte onder het regime van de Wet GBA, is er met betrekking tot de eigen ingezetenen nog geen sprake van systematische verstrekking van persoonsgegevens door de minister van BZK. De gemeente Helmond beschikt immers nog over de persoonsgegevens van haar eigen inwoners.
Voor het gebruik van gegevens van ingeschrevenen in de Basisregistratie Personen, die niet in Helmond woonachtig zijn, dient de gemeente Helmond het autorisatiebesluit van de minister van BZK in acht te nemen. In dat besluit zijn de taken beschreven waarvoor gegevens kunnen worden verstrekt.
De verstrekking van persoonsgegevens van ingeschrevenen uit de Basisregistratie Personen, die wel in Helmond woonachtig zijn, is geregeld in het derde t/m zesde lid. Deze regels zijn nader uitgewerkt in bijlagen 1 en 2 behorende bij deze regeling.
In bijlage 1 zijn de binnengemeentelijke overheidsorganen vermeld, die gemeentelijke publiekrechtelijke taken uitvoeren, waaraan persoonsgegevens worden verstrekt ter uitvoering van deze taken.
In bijlage 2 zijn de verstrekte persoonsgegevens vermeld, afgestemd op de publiekrechtelijke taak die dit binnengemeentelijk orgaan, zoals beschreven in bijlage 1, uitvoert.
In het zesde lid is de basis gelegd voor de verstrekking van persoonsgegevens uit de Basisregistratie Personen voor de uitvoering van de huisvestingstaak door het verantwoordelijk gemeentelijk orgaan aan woningbouwcorporatie.
Artikel 2: Verstrekkingen aan derden
Derden die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang
De wetgever heeft de verstrekking van gegevens uit de Basisregistratie Personen aan een groot aantal derden reeds voorzien in bijlage 4 van het Besluit basisregistratie personen. Een voorbeeld hiervan zijn pensioen- en spaarfondsen. Ook op gemeentelijk niveau zijn er maatschappelijke belangen. Dit heeft de wetgever niet nader geregeld. Het gemeentebestuur is conform artikel 3.9 Wet basisregistratie personen bevoegd om werkzaamheden met een gemeentelijk en maatschappelijk belang aan te wijzen als werkzaamheden waarvoor persoonsgegevens van ingezetenen van de gemeente Helmond mogen worden verstrekt. Deze gegevens mogen worden verstrekt aan nader te bepalen categorieën derden die deze werkzaamheden uitvoeren, voor zover deze categorieën van derden in de Verordening gegevensverstrekking Basisregistratie Personen door de gemeenteraad zijn vastgesteld. De gemeenteraad heeft de vaststelling van deze categorieën van derden in de verordening gemandateerd aan het college van burgemeester en wethouders. Deze categorieën van derden zijn, op basis van artikel 3, nader aangeduid in bijlage 3 bij regeling.
Derden met schriftelijke toestemming
Naast de mogelijkheid tot het verstrekken van persoonsgegevens aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een gewichtig maatschappelijk belang, is het ook mogelijk gegevens te verstrekken aan een derde, wanneer deze voorafgaande schriftelijke toestemming heeft verkregen van degene over wie gegevens worden gevraagd.
Voordat aan een derde met voorafgaande schriftelijke toestemming gegevens worden verstrekt, wordt vastgesteld dat de ingeschrevene deze toestemming bewust en voor het doel waarvoor de gegevens worden gevraagd heeft gegeven. Een algemeen opgestelde schriftelijke toestemming is niet voldoende. Bij twijfel wordt contact opgenomen met de ingeschrevene om te controleren of de toestemming inderdaad bewust voor het doel waarvoor de gegevens worden gevraagd is gegeven. Als de toestemming langer dan zes weken voor de aanvraag is gegeven, wordt bij de ingeschrevene geïnformeerd of de gegeven toestemming nog steeds actueel en niet ingetrokken is.
Ouders, meerderjarige kinderen en partners vallen in formeel juridische zin onder het begrip ‘derden’. Uit het oogpunt van pragmatische dienstverlening wordt in risicoloze situaties aan deze gezinsleden geen voorafgaande schriftelijke toestemming gevraagd. Dit is het geval als een afschrift uit de Basisregistratie Personen gevraagd wordt door:
indien zij op hetzelfde adres ingeschreven zijn in de Basisregistratie Personen.
De verstrekking op grond van het eerste lid vindt de basis in artikel 3.9, vierde lid van de Wet basisregistratie personen. Hiermee kan de verstrekking uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Op grond van artikel 3.21 Wet basisregistratie personen worden er geen gegevens aan derden verstrekt over ingeschrevenen, die op hun persoonslijst de aantekening omtrent beperking van de verstrekking van gegevens aan derden hebben laten plaatsen. Dit geldt ook voor verstrekking van gegevens aan gezinsleden.
Artikel 3: Aanwijzing gewichtig maatschappelijk belang en categorieën van derden
Op basis van artikel 3 worden de werkzaamheden beschreven, die een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente Helmond hebben. Ook is in artikel 3 de aanwijzing van de categorieën van derden, die deze werkzaamheden uitvoeren, geregeld. Zowel de werkzaamheden als de derden die deze werkzaamheden uitvoeren zijn beschreven in bijlage 3.
Deze Nadere regels gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Helmond 2025 treden inwerking op de dag na de dag van de bekendmaking. Tegelijkertijd worden de Nadere regels gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Helmond 2024 ingetrokken.
Bijlage 1: Binnengemeentelijke Afnemers 2025
|
GABA staat voor Gemeente als buitengemeentelijke afnemer. Een GABA mag gegevens opvragen uit de gemeentelijke basisadministraties van andere gemeenten. Dit betekent dat een GABA voor specifieke taken zowel gegevens van de eigen inwoners als van inwoners van andere gemeenten mag verstrekken. De wetgever heeft vastgesteld voor welke taken buitengemeentelijke persoonsgegevens mogen worden opgevraagd. Deze taken zijn opgenomen in het GABA Besluit 2024: De door de wetgever aangewezen GABA taken zijn:
|
|
|
De wet behorende bij de betreffende GABA taak. Zie hiervoor het GABA Besluit 2024. |
|
|
De gegevensset en de wijze van verstrekken per GABA taak zijn vermeld in de GABA Matrix. |
|
|
Omgevingsvergunning behandelen in het kader van kamerverhuur. |
|
|
Ingezetenen van de gemeente die in aanmerking willen komen voor kamerverhuur. |
|
|
Afdeling Stedelijke ontwikkeling:
|
|
|
Uitnodigen van ingezetenen van de gemeente Helmond voor informatiebijeenkomsten over valpreventie. |
|
|
Ingezetenen van de gemeente Helmond met de leeftijd van 70 jaar of ouder. |
|
|
|
|
|
|
Het bijhouden van de persoonsgegevens van de ingezetenen van de gemeente Helmond in de Basisregistratie Personen. De volgende gegevens staan in de BRP:
|
|
|
|
8. Informatievoorziening & automatisering
In deze bijlage staan derden genoemd die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente Helmond, aan wie gegevens uit de BRP kunnen worden verstrekt.
Verstrekking op grond van artikel 2 lid 1 van de Nadere regels gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Helmond 2025 blijft achterwege indien de betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wet BRP verzocht heeft om beperking van de verstrekking van gegevens aan derden.
|
2.1 Nederlandse niet-gemeentelijke crematoria of begraafplaatsen in de gemeente Helmond |
|
|
|
Bijvoorbeeld: ruimen van stoffelijk overschot, graven- of urnenbeheer. |
|
|
2.3 Nederlandse woningbouwcorporaties belast met het beheer van de sociale huurwoningen in Helmond |
|
|
|
|
In verband met tegengaan van woonfraude, zoals onrechtmatige bewoning, onrechtmatige doorverhuur, onrechtmatig gebruik en bewoning door illegalen. Bijvoorbeeld: iemand heeft aangegeven een eenpersoonshuishouden te voeren, terwijl in werkelijkheid sprake is van een gemeenschappelijk huishouden. Ook kan het zijn dat iemand onzichtbaar of onvindbaar wil zijn, omdat er opgelopen schulden zijn en deze de deurwaarders wil ontlopen. Veel voorkomende vorm van woonfraude is adresfraude. Het anders voorstellen van de feitelijke woonsituatie om daar, in de meeste gevallen, financieel gewin mee te behalen. Bij de aanpak van woonfraude speelt het adres in de BRP een belangrijke rol. Samenwerking tussen burgerzaken, andere afdelingen binnen de gemeente en met anderen zoals woningbouwcorporaties, kan bijdragen aan het sneller opsporen en bestrijden van woonfraude. N.B.: De verstrekking kan nooit op basis van een adres gebeuren, maar moet altijd plaatsvinden op basis van persoonsgegevens (dus op naam). Bron: Circulaire BRP en woonfraude, van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, datum 01-03-2016, kenmerk 2016-0000150396 Inschrijving als woningzoekende bij Bergopwaarts, Volksbelang, Woonpartners, Compaen en WoCom gaat via wooniezie.nl. |
|
|
2.6 Nederlandse instelling of organisatie t.b.v. het verstrekken van sociale kredieten en leningen |
|
|
|
|
In verband met beheer van sociale kredieten en leningen. N.B.: Instelling/organisatie moet aangesloten zijn bij de branchevereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren, de NVVK. NVVK-leden zijn kredietbanken, gemeenten en particuliere organisaties voor schuldhulpverlening en/of voor bewindvoering (Wsnp en beschermingsbewind). Bron:www.nvvk.nl . |
|
|
2.9 Nederlandse instelling of organisatie t.b.v. reclassering |
|
Reclassering Nederland is een stichting, die vanaf het moment van aanhouding t/m de terugkeer in de maatschappij betrokken is bij een dader/verdachte. Reclassering Nederland werkt samen met o.a. gemeenten, Raad voor de Kinderbescherming, Bureaus HALT, GGZ, forensische zorg, politie, Openbaar Ministerie, ministerie van Justitie en Veiligheid en de rechterlijke macht. Bron: reclassering.nl. |
|
|
2.10 Nederlandse instelling of organisatie t.b.v. verslaafdenzorg |
|
Novadic-Kentron is expert voor verslavingszorg en verslavingskunde in Brabant. Bron: novadic-kentron.nl. |
|
|
2.13 Nederlandse instelling of organisatie t.b.v. jeugdhulp, jeugdzorg en/of jeugdbescherming |
|
Bijvoorbeeld: huiselijk geweld, kindermishandeling. N.B.: Veilig Thuis organisatie is een samenvoeging van de Stichting Huiselijk Geweld (SHG) en het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK). Veilig Thuis is de organisatie waar meldingen over huiselijk geweld en kindermishandeling gedaan worden. De wettelijke omschrijving van Veilig Thuis is ‘Advies en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling’. Veilig Thuis heeft de plicht en bevoegdheid om te onderzoeken of er sprake is van kindermishandeling of huiselijk geweld en daarop actie te ondernemen. Zij is bevoegd om een melding bij de Raad voor de Kinderbescherming te doen. Waar de Raad voor de Kinderbescherming onderzoekt of er gronden zijn voor een maatregel van jeugdbescherming, onderzoekt Veilig Thuis of er sprake is van kindermishandeling. Omdat Veilig Thuis allereerst probeert vrijwillige hulp op gang te brengen, vormt de bemoeienis van Veilig Thuis vaak het startpunt van preventieve jeugdbescherming (ook wel drang genoemd). Bron: nji.nl (Nederlands Jeugdinstituut). |
|
|
2.14 Nederlandse instelling of organisatie t.b.v. jeugdhulp, jeugdzorg en/of jeugdbescherming |
|
|
|
In het kader van de decentralisatie van de jeugdzorg zijn de gemeenten per 1 januari 2015 verantwoordelijk geworden voor jeugdzorg, JeugdzorgPlus, jeugdbescherming en jeugdreclassering, jeugd-GGZ en jeugd-LVB. Zie: Jeugdhulp bij gemeenten | Rijksoverheid.nl De Jeugdwet schrijft voor dat een instelling die na 1 januari 2015 in opdracht van de gemeente de jeugdbescherming en jeugdreclassering uit wil voeren daartoe gecertificeerd moet zijn. Voor de gecertificeerde instellingen zie website van het Keurmerkinstituut: keurmerk.nl In de Jeugdwet staan de taken van gemeenten opgesomd. Zij moeten onder andere zorgen voor:
Bij opvoedproblemen krijgt men eerst te maken met lokale hulp die de gemeente organiseert. Bij huiselijk geweld en kindermishandeling kan een gezin ook te maken krijgen met Veilig Thuis. Veilig Thuis of een instelling voor jeugdhulp helpt een gezin. Zo mogelijk krijgt men ook ondersteuning door het sociale netwerk, om de problemen vrijwillig op te lossen. Heeft de vrijwillige hulp geen effect gehad of wilt men of het kind de hulpverlening niet accepteren? Dan schakelt een instelling voor jeugdhulp de Raad voor de Kinderbescherming (de raad) in. De raad onderzoekt of de ontwikkeling van een kind in gevaar is. Is dit het geval? Dan vraagt de raad de kinderrechter om een kind onder toezicht te stellen (OTS). Bij een OTS wordt de verantwoordelijkheid van de ouders beperkt. De kinderrechter legt dan een beschermingsmaatregel op. Het gezin krijgt verplichte begeleiding en toezicht door een gecertificeerde instelling. De gecertificeerde instelling voert de maatregel uit en zorgt ervoor dat er een gezinsvoogd komt. De uitvoering ligt bij een jeugdzorgwerker. Bij een OTS blijft de opvoeding van het kind de verantwoordelijkheid van de ouders. Ze houden het gezag. Maar belangrijke en grote beslissingen over de verzorging en opvoeding mag een ouder alleen in overleg met de jeugdzorgwerker nemen. Het doel van de OTS is dat men na bepaalde tijd zelf de opvoedingsverantwoordelijkheid weer kan opnemen. De OTS geldt voor maximaal een jaar en kan verlengd worden. Als de zorgen niet zijn opgelost, vraagt de jeugdzorgwerker verlenging aan bij de rechtbank. Sinds 1 januari 2015 zijn gemeenten verantwoordelijk voor de uitvoering van een OTS die de kinderrechter oplegt. Gemeenten maken hiervoor afspraken met gecertificeerde instellingen die in hun regio de maatregel uitvoert. Voor 1 januari 2015 stonden kinderen onder toezicht van Bureau Jeugdzorg. Uithuisplaatsing (UHP) tijdens OTS In de meeste gevallen blijft een kind tijdens de OTS thuis wonen. Maar soms is het voor een kind beter dat hij ergens anders woont. Bijvoorbeeld in een tehuis of pleeggezin. De gezinsvoogd vraagt dan de kinderrechter om toestemming om het kind uit huis te plaatsen. Loopt een kind onmiddellijk gevaar binnen het gezin, dan moet een kind snel uit huis worden geplaatst. De kinderrechter kan dan op verzoek van de raad een voorlopige OTS uitspreken. De kinderrechter machtigt een gecertificeerde instelling om het kind uit huis te plaatsen. Bron: nji.nl N.B.: informeer altijd of de instelling reeds de voogdij heeft over de minderjarige (burger). Is dat het geval? Dan moet het besluit of de beschikking voogdij van de rechtbank in kopie bij de aanvraag zitten. In dat geval is de instelling geen vrije derde, maar een vertegenwoordiger van de burger. Vertegenwoordigers van de burger zijn:
|
|
|
2.16 Nederlandse instelling of organisatie t.b.v. schuldhulpverlening |
|
|
In verband met het aanvragen van een Wsnp procedure (Wet schuldsanering natuurlijke personen) bij de rechtbank. De Wsnp is een wettelijk traject om schulden te saneren, onder toezicht van een bewindvoerder en een rechter-commissaris. De rechter beslist of iemand wordt toegelaten tot de Wsnp. De procedure bij de rechtbank start na het indienen van een verzoekschrift dat betrokkene m.b.v. de schuldhulpverlener maakt. Hiervoor dient de burger o.a. in:
Er is geen advocaat nodig om het verzoekschrift in te dienen. Als schuldenaar kan de burger het verzoekschrift zelf indienen, echter moet er een schuldhulpverlener betrokken zijn voor het afgeven van de verklaring over het mislukte schuldhulpverleningstraject. Ook helpt de schuldhulpverlener bij het opstellen van het verzoekschrift en het verzamelen van de juiste bijlagen. Bron: Aanvragen wettelijke schuldsanering (Wsnp) | Rechtspraak N.B.: Voor de procedure bij de rechtbank moet een afschrift BRP overgelegd worden. Voor de afgifte van een afschrift BRP is het noodzakelijk, dat de burger voorafgaande schriftelijke toestemming heeft verleend aan de schulddienstverlening van de gemeente Helmond. Bij het ontbreken van de toestemming mag een afschrift BRP niet worden verstrekt. De toestemming hoeft niet overgelegd te worden bij de aanvraag. Het is voldoende om de aanwezigheid te vermelden in de aanvraag. |
|
|
De clausulering van de werkzaamheden, de beperking van gegevens die kunnen worden verstrekt en de verstrekkingsbeperking genoemd in bijlage 5 Besluit BRP is van overeenkomstige toepassing. |
Verstrekkingsbeperking is mogelijk! Over de werkzaamheden: De werkzaamheden geschieden in verband met de uitvoering van een algemeen verbindend voorschrift. |
|
Het honoreren van aanspraken van gerechtigden op, al dan niet op termijn opvorderbare gelden, effecten of goederen op de instellingen of verzekeraar:
Over de werkzaamheden: Uit de basisregistratie kunnen geen andere algemene gegevens worden verstrekt dan: de algemene gegevens geslachtsnaam, voornamen, geboortedatum, geboorteplaats, overlijdensdatum, algemene gegevens over het adres en datum vertrek uit Nederland. |
|
Het opsporen van personen in het kader van de werkzaamheden op het terrein van de maatschappelijke zorg, bedoeld in artikel 2, onderdeel d, van de Kaderwet VWS-subsidies:
Over de werkzaamheden: De werkzaamheden geschieden zodanig dat geen gegevens aan derden worden verstrekt zonder uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de ingeschrevene. |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-550471.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.