Besluit voor splitsingsvergunning Geweigerd - Nieuwe Herengracht 139-1 in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-H in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-2 in Amsterdam

 

Stadsdeel: Centrum

Geweigerd: het splitsen van het gebouw in 3 appartementsrechten op adres Nieuwe Herengracht 139-1 in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-H in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-2 in Amsterdam

Verzonden naar aanvrager op: 19-12-2024

Kenmerk gemeente: Z/23/2270285

 

Weigering voor het splitsen van een gebouw met woningen aan Nieuwe Herengracht 139-1 in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-H in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-2 in Amsterdam

De gemeente Amsterdam weigerde een splitsingsvergunning. De gemeente Amsterdam geeft hiermee geen toestemming voor het splitsen van een gebouw met woningen aan Nieuwe Herengracht 139-1 in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-H in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-2 in Amsterdam.

Waarom de gemeente Amsterdam dit bericht publiceert

Een splitsingsvergunning is nodig om toestemming te krijgen voor het opdelen van een gebouw in appartementsrechten. Met dit bericht laat de gemeente Amsterdam u weten dat er niets verandert in uw omgeving. Dan kunt u op tijd reageren als u het hier niet mee eens bent.

Documenten opvragen

U kunt bij de gemeente Amsterdam de documenten met informatie over de vergunning opvragen. Dit kan tot en met 6 weken vanaf de eerstvolgende dag nadat het besluit naar de aanvrager is verzonden.

Stuur een e-mail naar stadsdeel

ProcesunitTH.sdc@amsterdam.nl

Geef daarbij de volgende gegevens aan:

  • -

    straatnaam uit de aanvraag

  • -

    bijbehorend huisnummer

  • -

    het kenmerk van de gemeente van de aanvraag

Wilt u de stukken fysiek inzien, dan kunt u bellen met het gemeentelijk informatienummer 14020.

Niet mee eens?

Bent u het niet eens met dit besluit? Belanghebbenden kunnen bezwaar maken. Dit moet binnen 6 weken vanaf de eerstvolgende dag nadat het besluit verzonden is naar de aanvrager.

U kunt met uw DigiD of E-herkenning digitaal bezwaar maken via: www.amsterdam.nl/bezwaar/jb

U kunt uw bezwaarschrift ook per post sturen naar: Gemeente Amsterdam T.a.v. Juridisch Bureau Postbus 483 1000 AL Amsterdam

Vermeld in uw bezwaarschrift altijd:

  • -

    uw naam, adres en telefoonnummer;

  • -

    de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft en uw handtekening;

  • -

    het besluit waartegen u bezwaar maakt, datum en referentienummer/kenmerk van het besluit;

  • -

    de reden(en) waarom u bezwaar maakt;

  • -

    eventueel uw e-mailadres.

Dient iemand anders namens u het bezwaarschrift in? Stuur dan een machtiging mee. Na ontvangst informeren wij u over de afhandeling van uw bezwaarschrift.

Meer informatie over het indienen van een bezwaarschrift tegen een besluit van de gemeente Amsterdam vindt u op: www.amsterdam.nl/veelgevraagd onder het tabblad 'Contact'.

Voorlopige voorziening

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen dat het besluit waartegen u bezwaar maakt geldig blijft totdat er een besluit is genomen op uw bezwaar. U kunt dat voorkomen door een voorlopige voorziening bij de bestuursrechter te vragen. Daar moet u wel voor betalen. Ga voor informatie over de kosten en over de voorwaarden naar de website van de Rechtspraak.

U dient een verzoek om een voorlopige voorziening in bij:

De voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam

Afdeling Publiekrecht - team bestuursrecht

Postbus 75850

1070 AW AMSTERDAM

Of digitaal via https://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Hiervoor heeft u een DigiD nodig. Op deze site vindt u ook meer informatie.

Naar boven