Stadsdeel: Centrum
Geweigerd: het splitsen van het gebouw in 3 appartementsrechten op adres Nieuwe Herengracht 139-1 in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-H in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-2 in Amsterdam
Verzonden naar aanvrager op: 19-12-2024
Kenmerk gemeente: Z/23/2270285
Weigering voor het splitsen van een gebouw met woningen aan Nieuwe Herengracht 139-1 in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-H in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-2 in Amsterdam
De gemeente Amsterdam weigerde een splitsingsvergunning. De gemeente Amsterdam geeft hiermee geen toestemming voor het splitsen van een gebouw met woningen aan Nieuwe Herengracht 139-1 in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-H in Amsterdam en Nieuwe Herengracht 139-2 in Amsterdam.
Waarom de gemeente Amsterdam dit bericht publiceert
Een splitsingsvergunning is nodig om toestemming te krijgen voor het opdelen van een gebouw in appartementsrechten. Met dit bericht laat de gemeente Amsterdam u weten dat er niets verandert in uw omgeving. Dan kunt u op tijd reageren als u het hier niet mee eens bent.
Documenten opvragen
U kunt bij de gemeente Amsterdam de documenten met informatie over de vergunning opvragen. Dit kan tot en met 6 weken vanaf de eerstvolgende dag nadat het besluit naar de aanvrager is verzonden.
Stuur een e-mail naar stadsdeel
ProcesunitTH.sdc@amsterdam.nl
Geef daarbij de volgende gegevens aan:
- -
straatnaam uit de aanvraag
- -
- -
het kenmerk van de gemeente van de aanvraag
Wilt u de stukken fysiek inzien, dan kunt u bellen met het gemeentelijk informatienummer 14020.
Niet mee eens?
Bent u het niet eens met dit besluit? Belanghebbenden kunnen bezwaar maken. Dit moet binnen 6 weken vanaf de eerstvolgende dag nadat het besluit verzonden is naar de aanvrager.
U kunt met uw DigiD of E-herkenning digitaal bezwaar maken via: www.amsterdam.nl/bezwaar/jb
U kunt uw bezwaarschrift ook per post sturen naar:
Gemeente Amsterdam
T.a.v. Juridisch Bureau
Postbus 483
1000 AL Amsterdam
Vermeld in uw bezwaarschrift altijd:
- -
uw naam, adres en telefoonnummer;
- -
de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft en uw handtekening;
- -
het besluit waartegen u bezwaar maakt, datum en referentienummer/kenmerk van het besluit;
- -
de reden(en) waarom u bezwaar maakt;
- -
eventueel uw e-mailadres.
Dient iemand anders namens u het bezwaarschrift in? Stuur dan een machtiging mee. Na ontvangst informeren wij u over de afhandeling van uw bezwaarschrift.
Meer informatie over het indienen van een bezwaarschrift tegen een besluit van de gemeente Amsterdam vindt u op: www.amsterdam.nl/veelgevraagd onder het tabblad 'Contact'.
Voorlopige voorziening
Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen dat het besluit waartegen u bezwaar maakt geldig blijft totdat er een besluit is genomen op uw bezwaar. U kunt dat voorkomen door een voorlopige voorziening bij de bestuursrechter te vragen. Daar moet u wel voor betalen. Ga voor informatie over de kosten en over de voorwaarden naar de website van de Rechtspraak.
U dient een verzoek om een voorlopige voorziening in bij:
De voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam
Afdeling Publiekrecht - team bestuursrecht
Postbus 75850
1070 AW AMSTERDAM
Of digitaal via https://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Hiervoor heeft u een DigiD nodig. Op deze site vindt u ook meer informatie.