Organisatieregeling 2024 (1e wijziging)

Het college van burgemeester en wethouders van Delft;

 

gezien het voorstel met betrekking tot enkele tekstuele en redactionele wijzigingen van de Organisatieregeling 2024;

 

BESLUIT:

artikel I  

de Organisatieregeling 2024 wordt als volgt gewijzigd:

 

A

 

Artikel 5.1 wordt als volgt gewijzigd:

 

Er is een hiërarchische structuur bestaande uit vijf lagen;

  • 1.

    Gemeentesecretaris / Algemeen directeur

  • 2.

    Gemeentedirecteur

  • 3.

    Chief Information Officer

  • 4.

    Afdelingshoofd

  • 5.

    Adjunct afdelingshoofd, teamleider en manager SBR

B

 

Artikel 8.3 wordt als volgt gewijzigd:

 

De ambtelijk opdrachtgever definieert de organisatorische, financiële en inhoudelijke kaders van opdrachten. De ambtelijk opdrachtgever stelt prioriteiten en doelen. Hij/zij bepaalt en monitort binnen de kaders van de opdracht de inzet van mensen en middelen.

 

De rol van ambtelijk opdrachtgever is in de regel onderdeel van de functie afdelingshoofd. Hiermee is het afdelingshoofd verantwoordelijk voor het opdrachtgeverschap binnen de afdeling.

 

Deze rol kan echter ook worden toegewezen aan de functies adjunct afdelingshoofd, teamleider, manager SBR, programmadirecteur en gemeentedirecteur of aan de specifieke functie van ambtelijk opdrachtgever.

Het adjunct afdelingshoofd, teamleider en manager SBR leggen voor deze rol verantwoording af aan het afdelingshoofd.

 

De programmadirecteur legt voor deze rol verantwoording af aan de gemeentedirecteur.

 

De gemeentedirecteur legt voor deze rol verantwoording af aan de Gemeentesecretaris / Algemeen directeur.

artikel II Slotbepalingen

Dit besluit treedt in werking 1 januari 2025.

Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Delft in de vergadering van 3 december 2024.

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Delft,

de secretaris,

de burgemeester.

Bijlage Wijzigingsbesluit Organisatieregeling 2024 (1e wijziging)

 

Art

Huidige tekst

Wijziging

5.1

“Er is een hiërarchische structuur bestaande uit vijf lagen;

  • 1.

    Gemeentesecretaris / Algemeen directeur

  • 2.

    Gemeentedirecteur

  • 3.

    Chief Information Officer

  • 4.

    Afdelingshoofd

  • 5.

    Adjunct afdelingshoofd en teamleider”

“Er is een hiërarchische structuur bestaande uit vijf lagen;

  • 1.

    Gemeentesecretaris / Algemeen directeur

  • 2.

    Gemeentedirecteur

  • 3.

    Chief Information Officer

  • 4.

    Afdelingshoofd

  • 5.

    Adjunct afdelingshoofd, teamleider en manager SBR

8.3

De ambtelijk opdrachtgever definieert de organisatorische, financiële en inhoudelijke kaders van opdrachten. De ambtelijk opdrachtgever stelt prioriteiten en doelen. Hij/zij bepaalt en monitort binnen de kaders van de opdracht de inzet van mensen en middelen.

 

De rol van ambtelijk opdrachtgever is in de regel onderdeel van de functie afdelingshoofd. Hiermee is het afdelingshoofd verantwoordelijk voor het opdrachtgeverschap binnen de afdeling.

 

De rol kan echter ook belegd worden bij de functies adjunct-afdelingshoofd, teamleider óf een aparte functie ambtelijk opdrachtgever.

In deze situatie wordt er verantwoording afgelegd aan het afdelingshoofd.

De ambtelijk opdrachtgever definieert de organisatorische, financiële en inhoudelijke kaders van opdrachten. De ambtelijk opdrachtgever stelt prioriteiten en doelen. Hij/zij bepaalt en monitort binnen de kaders van de opdracht de inzet van mensen en middelen.

 

De rol van ambtelijk opdrachtgever is in de regel onderdeel van de functie afdelingshoofd. Hiermee is het afdelingshoofd verantwoordelijk voor het opdrachtgeverschap binnen de afdeling.

 

Deze rol kan echter ook worden toegewezen aan de functies adjunct afdelingshoofd, teamleider, manager SBR, programmadirecteur en gemeentedirecteur of aan de specifieke functie van ambtelijk opdrachtgever.

Het adjunct afdelingshoofd, teamleider en manager SBR leggen voor deze rol verantwoording af aan het afdelingshoofd.

De programmadirecteur legt voor deze rol verantwoording af aan de gemeentedirecteur.

De gemeentedirecteur legt voor deze rol verantwoording af aan de Gemeentesecretaris / Algemeen directeur.

Naar boven