Ingevolge het bepaalde in artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening maken burgemeester en wethouders van Maashorst bekend dat de gemeenteraad op 14 november 2024 het bestemmingsplan
‘Steeuwichtweg 7 – 9 te Uden’ gewijzigd heeft vastgesteld.
Het bestemmingsplan ligt vanaf dinsdag 3 december 2024 ter inzage. Hieronder staat waarover het bestemmingsplan gaan. Ook leest u waar u de stukken kunt bekijken en hoe u kunt reageren
Het bestemmingsplan
Het bestemmingsplan maakt de bouw van 2 woningen op de percelen gelegen aan de Steeuwichtweg 7-9 in Uden mogelijk. De ene woning wordt herbouwd en de andere woning wordt door aankoop van een Ruimte voor Ruimte titel gerealiseerd
Inzien
Het bestemmingsplan kan op verzoek worden ingezien bij de centrale balie van het Gemeentehuis, Markt 145 te Uden. Voor het inzien dient u een afspraak te maken met de behandelend ambtenaar.
Het bestemmingsplan is digitaal te raadplegen via www.ruimtelijkeplannen.nl via NL.IMRO.1991.BPSteeuwichtweg7-VA01.
Instellen beroep
Volgens artikel 8.2 van de Wet ruimtelijke ordening kan vanaf de eerste dag na de terinzagelegging, dus vanaf woensdag 4 december 2024, gedurende zes weken, dus tot en met woensdag 15 januari 2025, beroep worden ingesteld tegen de vaststelling van het bestemmingsplan.
Beroep kan worden ingesteld door:
- -
- -
Niet-belanghebbenden die aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest een zienswijze in te dienen.
Het beroepschrift kan worden ingediend bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het beroepschrift bevat in ieder geval uw naam, adres, de dagtekening, een omschrijving van (het onderdeel van) het besluit waartegen het beroep is gericht en de gronden van het beroep. Aan deze procedure zijn griffiekosten verbonden. Het instellen van beroep schorst de werking van het vastgestelde bestemmingsplan niet.
Inwerkingtreding
Het bestemmingsplan treedt in werking daags na het aflopen van de beroepstermijn.
Voorlopige voorziening
Om de werking van het wijzigingsplan te schorsen, kan een belanghebbende tijdens de inzagetermijn een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift. Tevens moet het spoedeisende belang worden aangegeven. Ook aan een verzoek om een voorlopige voorziening zijn griffiekosten verbonden.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de behandelend ambtenaar, bereikbaar via telefoonnummer 0413-281237 of email; info@gemeentemaashorst.nl