Besluit Omgevingsvergunning, het kappen van 48 dode en onomkeerbaar zieke bomen, Batau-Zuid, Doorslag, Jutphaas-Wijkersloot, Rijnhuizen, Z2024-00001931

Burgemeester en wethouders van gemeente Nieuwegein maken het volgende bekend:

Besluit over omgevingsvergunning Batau-Zuid, Doorslag, Jutphaas-Wijkersloot, Rijnhuizen

Omschrijving: het kappen van 48 dode en onomkeerbaar zieke bomen

Kenmerk: Z2024-00001931

Datum verzending: 28 november 2024

Besluit: Beschikking op aanvraag

 

Wilt u meer informatie?

U kunt een besluit opvragen bij het Omgevingsloket. Dat doet u door een verzoek te mailen aan omgevingsloket@nieuwegein.nl. Vermeld in uw mailbericht ook uw telefoonnummer en geef duidelijk aan welk besluit u wilt inzien. U krijgt dan via een antwoordmail een digitale versie van het besluit aangeboden. Als u een besluit bij het Omgevingsloket wilt inzien, kan dat alleen op afspraak. Het loket bevindt zich bij bij de receptie op de eerste etage van het Stadshuis aan het Stadsplein 1 te Nieuwegein (3431 LZ). U kunt van 08.30 uur tot 17.00 uur via ons Klant Contact Centrum, tel. 14 030, een afspraak maken.

Uitvoering van een besluit

Dit besluit krijgt rechtskracht (mag worden uitgevoerd) vanaf 4 weken na de dag dat het aan de aanvrager bekend is gemaakt door toezending. Het besluit is echter nog niet onherroepelijk omdat er nog bezwaar kan worden aangetekend door belanghebbenden. Binnen de termijn van 4 weken kan iemand die bezwaar heeft gemaakt ook een verzoek om een voorlopige voorziening indienen. Dan treedt de omgevingsvergunning niet in werking voordat de rechter op dat verzoek heeft beslist. Belanghebbenden kunnen de voorzieningenrechter in zo’n geval verzoeken om de opschorting op te heffen of te wijzigen.

Wilt u bezwaar indienen?

Als u het niet eens bent met een besluit, kunt u hiertegen in bezwaar gaan. U kunt een bezwaarschrift indienen bij Burgemeester en wethouders van Nieuwegein, Postbus 1, 3430 AA Nieuwegein. Het bezwaar moet u indienen binnen een termijn van zes weken die aanvangt op de dag nadat de gemeente het besluit aan de aanvrager heeft verzonden (de ‘datum verzending’ staat hierboven vermeld). Om bezwaar in te stellen moet u belanghebbende zijn bij het betreffende besluit. Uw bezwaarschrift bevat in ieder geval: uw naam en adres, de datum, de reden waarom u bezwaar indient en uw handtekening. Geef verder duidelijk aan om welk besluit het gaat, bijvoorbeeld door de omschrijving en het kenmerk te vermelden.

Voorlopige voorziening

Wilt u de inwerkingtreding van de vergunning tijdelijk uitstellen? Dan kunt u een verzoek om een voorlopige voorziening indienen. Dit kan alleen als u ook bezwaar instelt. U doet dit verzoek bij de Rechtbank Midden-Nederland, afdeling Bestuursrecht, o.v.v. voorlopige voorzieningen, postbus 16005, 3500 DA Utrecht. U kunt een verzoek om een voorlopige voorziening ook digitaal indienen bij de genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Kosten

Aan het instellen van bezwaar zijn geen kosten verbonden. Aan het verzoeken om een voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden. De informatiebalie van de Rechtbank Midden-Nederland tel: 030-2233010 of www.rechtspraak.nl/Procedures/Tarieven-griffierecht/) kan u hierover informeren.

Naar boven