Gemeenteblad van Noordoostpolder
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Noordoostpolder | Gemeenteblad 2024, 501483 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Noordoostpolder | Gemeenteblad 2024, 501483 | ander besluit van algemene strekking |
Het college van burgemeester en wethouders van gemeente Noordoostpolder
artikel 160 van de Gemeentewet
de Financiële beheersverordening gemeente Noordoostpolder
de Budgetregeling van gemeente Noordoostpolder
de Mandaatregeling van gemeente Noordoostpolder
de Besturingsfilosofie van gemeente Noordoostpolder, september 2023
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
Bureau bedrijfsvoeringstrategie & Control: een groep medewerkers met functies die overwegend strategisch adviseren en direct ondersteunend zijn aan de directie en/of college op het gebied van bedrijfsvoering. Daarnaast dragen zij zorg voor onafhankelijke toetsing vanuit de toezichthoudende rol op diverse aspecten van de bedrijfsvoering van de gemeente;
Integraal management: een managementconcept dat is gebaseerd op het uitgangspunt dat de manager, binnen vastgestelde kaders, verantwoordelijk is voor het realiseren van de door het bestuur en de directie gestelde doelen met de ter beschikking gestelde mensen en middelen binnen het cluster waaraan leiding wordt gegeven;
Planning en control: het plannen van het uit te voeren gemeentelijk beleid in de vorm van maatschappelijke effecten, doelen, prestaties en de daarvoor beschikbare middelen (planning) en de (voortgang)rapportage(s) daarover en uiteindelijk de beheersing van en de verantwoording over de middeleninzet in relatie tot de te behalen dan wel de behaalde resultaten (control);
Artikel 3 Algemene uitgangspunten voor de sturing van de organisatie
Voor de uitoefening van één of meer van hun bevoegdheden kunnen college en de burgemeester - in de zin van eigenstandig bestuursorgaan - mandaten en volmachten verlenen. Onder mandaat is toegestaan indien het mandaat daarin voorziet. De Mandaatregeling gemeente Noordoostpolder en het bijbehorende mandaatregister zijn hierop van toepassing.
Artikel 4 Hoofdtaken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden gemeentesecretaris
Draagt – op grond van door het college verkregen mandaat en met inachtneming van de Budgetregeling gemeente Noordoostpolder – zorg voor de realisering van de aan budgetten verbonden taakstelling(en) ten aanzien van (delen van) producten/investeringen/(hulp)kostenplaatsen die door het college aan hem zijn toegewezen.
Artikel 5 Hoofdtaken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden algemeen directeur
Draagt – op grond van door het college verkregen mandaat en met inachtneming van de Budgetregeling gemeente Noordoostpolder – zorg voor de realisering van de aan budgetten verbonden taakstelling(en) ten aanzien van (delen van) producten/investeringen/(hulp)kostenplaatsen die door het college aan hem zijn toegewezen.
Artikel 12 Hoofdtaken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden managers
Onder verantwoordelijkheid van de managers geven medewerkers van het cluster op professionele, doelmatige en effectieve wijze invulling aan het beleid zoals vastgelegd in de programmabegroting, worden uitvoeringsplannen voorbereid, uitgevoerd, geëvalueerd en wordt verantwoording afgelegd binnen de daarvoor gestelde kaders en middelen waaronder financiën.
De manager van een cluster draagt – op grond van door het college verkregen mandaat en met inachtneming van de Budgetregeling gemeente Noordoostpolder – zorg voor de realisering van de aan budgetten verbonden taakstelling(en) ten aanzien van (delen van) producten/investeringen/(hulp)kostenplaatsen die door het college aan hem zijn toegewezen.
Artikel 13 Hoofdtaken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden teamleiders
Draagt – op grond van door het college verkregen mandaat en met inachtneming van de Budgetregeling gemeente Noordoostpolder – zorg voor de realisering van de aan budgetten verbonden taakstelling(en) ten aanzien van (delen van) producten/investeringen/(hulp)kostenplaatsen die door het college aan het team zijn toegewezen.
Artikel 17 Ondersteunende werkzaamheden deelneming in rechtspersonen
Werknemers die als vertegenwoordiger van het gemeentebestuur deel uitmaken van enig bestuur of raad van rechtspersonen, zijn verplicht om op nader door het college te bepalen wijze verslag uit te brengen aan de directie en het college over hun werkzaamheden als bestuurslid van de desbetreffende rechtspersoon.
In geval dit Organisatiestatuut niet of niet in redelijkheid voorziet, kan de directie een bijzondere voorziening treffen.
Artikel 19 Intrekking oude Organisatiestatuut
Het Organisatiestatuut zoals vastgesteld op 15 oktober 2019 wordt ingetrokken.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-501483.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.