Burgemeester en wethouders maken bekend, dat de gemeenteraad op 4 juli 2023 heeft besloten de coördinatieregeling van artikel 3:30 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) van toepassing te verklaren voor de sanering van een bedrijfsbestemming en het bouwen van 40 woningen. Daardoor wordt ingevolge het bepaalde in artikel 3.31 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) en artikel 3:12 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) bekend gemaakt dat de gemeenteraad op dinsdag 5 november 2024 het bestemmingsplan ‘Park Looburgh’ met identificatienummer NL.IMRO.1724.BPBplb1117-VAST heeft vastgesteld. Tevens heeft het college op dinsdag 19 november 2024 de omgevingsvergunning ‘Bouwen van 40 woningen (plan Park Looburgh)’ vergund.
Inhoud
Het vastgestelde bestemmingsplan ‘Park Looburgh’ voorziet in een woningbouwontwikkeling voor 40 woningen. In de toelichting van het bestemmingsplan leest u daar meer over. De omgevingsvergunning maakt de nieuwbouw van 40 woningen mogelijk. Tegen vergoeding kan een exemplaar van het bestemmingsplan en van de omgevingsvergunning worden verkregen.
Inzage
Het bestemmingsplan ‘Park Looburgh’ met als identificatienummer NL.IMRO.1724.BPBplb1117-VAST ligt vanaf dinsdag 26 november 2024 ter inzage bij de receptie in het gemeentehuis, Burgemeester Magneestraat 1 te Bergeijk. Voor het inzien van het bestemmingsplan moet u een afspraak maken. Het bestemmingsplan is digitaal in te zien op https://omgevingswet.overheid.nl/regels-op-de-kaart/zoeken Daar kunt u het bestemmingsplan onder meer vinden via het identificatienummer.
De omgevingsvergunning ‘Bouwen van 40 woningen (plan Park Looburgh)’ kunt u digitaal bekijken via https://www.bergeijk.nl/digitaal-ter-inzage
Beroep
Vanaf dinsdag 26 november 2024 kunnen belanghebbenden die tijdig een zienswijze hebben ingediend op het ontwerpbestemmingsplan en belanghebbenden die aantonen redelijkerwijs niet in staat te zijn geweest hun zienswijze op het ontwerpbestemmingsplan bij de gemeenteraad naar voren te brengen, gedurende zes weken beroep tegen het besluit van de raad instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s Gravenhage.
Een beroep moet worden ondertekend en tenminste bevatten: naam en adres van de indiener, dagtekening, omschrijving van het besluit waartegen het beroep zich richt, alsmede de gronden van het beroep.
Tevens kan de indiener van een beroep vanaf dinsdag 26 november 2024 gedurende 6 weken bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrecht van de Raad van State een verzoek om voorlopige voorziening indienen tegen het besluit van de raad.
Het besluit van de raad treedt in werking daags na afloop van genoemde beroepstermijn. Indien binnen de beroepstermijn door de indiener van een beroepschrift een verzoek om voorlopige voorziening als hierboven genoemd is ingediend, treedt het besluit niet in werking voordat op dat verzoek is beslist.