Aanleiding
Burgemeester en wethouders van de gemeente Schagen maken bekend dat zij het voornemen hebben om de recreatiehaven, aan de Lagedijkerweg 2b te Schagen, groot ca. 15.596m², kadastraal bekend gemeente Schagen, sectie G, nummers 705, 950, 1002, 2406 en 2550 (gedeeltelijk) , één-op-één te laten beheren door de thans beherende partij.
Motivering beheer
De betreffende locatie wordt door de beherende partij al sinds 2010 beheerd. Beheerder heeft het stuk grond in beheer als recreatiehaven, met bestemming ‘exploiteren van een recreatiehaven’. Beheerder heeft het stuk grond gedurende de beheerperiode niet-commercieel geëxploiteerd en onderhouden. Gebleken is dat de thans beherende partij over de vaardigheden, deskundigheid en het netwerk beschikt om het beheer van de recreatiehaven op zorgvuldige wijze te verrichtten.
Eén gegadigde
Het in beheer te geven perceel is reeds 14 jaar in beheer bij beoogd beheerder. Beheerder heeft nautische kennis, geen winstoogmerk, regionale nautische contacten, en kennis van verordening voor ligplaatsen. Gemeente heeft in de ruimste zin van het woord geen plannen voor een andere bestemming dan de huidige. De gemeente Schagen meent dat gelet op de expertise van de beoogd beheerder en het gebruik van het te beheren maatschappelijk onroerend goed de beoogde beheerder de enige serieuze gegadigde is die voor het beheer van de recreatiehaven in aanmerking komt.
Reageren
Tegen het voorgenomen beheer kunnen geen zienswijzen, bezwaren of beroep in de zin van de Algemene wet bestuursrecht worden ingediend c.q. ingesteld. Mocht u zich niet kunnen verenigen met de voorgenomen in-beheer-geving en merkt u zichzelf aan als een serieuze gegadigde voor de betreffende grond, dan dient u dat gemotiveerd en schriftelijk kenbaar te maken bij de gemeente Schagen. De schriftelijke reactie kan worden gestuurd aan het college van burgemeester en wethouders van Schagen, t.a.v. Vastgoed en Grondzaken, Postbus 8, 1740 AA Schagen. Reageren per e-mail is ook mogelijk naar vastgoed@schagen.nl.
De reactie moet binnen een termijn van 20 dagen na publicatie van deze bekendmaking zijn ingediend. Deze termijn merken wij aan als vervaltermijn. Bij ontbreken van een tijdig en gemotiveerde reactie vervalt het recht tegen al het voornoemde in rechte op te komen en/of daarop enige vordering tot schadevergoeding of welke andere aanspraak dan ook te baseren, althans heeft u uw rechten daarop verwerkt. De gemeente en de gegadigde voor het beheer zouden immers onredelijk worden benadeeld, indien pas na deze termijn alsnog tegen het voornemen tot beheer respectievelijk het aangaan van de overeenkomst zou worden opgekomen.
Informatie
Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met het taakveld Vastgoed en Grondzaken via het algemene telefoonnummer van de gemeente: 0224-210 400.