Gemeente Heusden - Omgevingsvergunning vergunningsvrij – Grotestraat 12A, 5151 JE, Drunen, veranderen winkel met bovenwoning tot één woning

 

 

Het college van Heusden heeft een aanvraag voor een omgevingsvergunning ontvangen voor de activiteit:

 

Afwijken van de regels in het omgevingsplan

 

Voor het veranderen van een winkel met bovenwoning tot één woning aan de Grotestraat 12A in Drunen.

 

Vergunningsvrij

Het college van Heusden heeft op 18 november 2024 een besluit genomen met als inhoud dat geen omgevingsvergunning nodig is voor deze activiteit.

 

De functieverandering van het pand, past binnen het (tijdelijk)omgevingsplan. Op grond van het bestemmingsplan Drunen, herziening 2014, heeft het perceel de bestemming Gemengd. Binnen deze bestemming is onder meer toegestaan:

“woningen, voor zover deze als zodanig bestaan en rechtens mogen bestaan op het tijdstip van het van kracht worden van het plan, behoudens ter plaatse van de aanduiding 'wonen uitgesloten'”.

 

De gemeente Heusden heeft vastgesteld dat er legaal een bestaande bovenwoning aanwezig is.

Hierdoor is er bij recht één woning toegestaan en bestond er als zodanig één woning op het tijdstip van het van kracht worden van het plan. Binnen de bestemming is het mogelijk om deze woning intern geheel uit te breiden tot één woning.

 

Het besluit is op 18 november 2024 verzonden en bij de gemeente bekend onder nummer 1689289.

 

Bezwaar

Bent u het niet eens met het besluit, dan kunt u daartegen binnen zes weken na de dag van bekendmaking een bezwaarschrift indienen. De termijn gaat in één dag na toezending van het besluit aan de aanvrager.

 

U kunt alleen op deze 2 manieren bezwaar maken

  • Online via de website www.heusden.nl (u kunt inloggen met uw DigiD)

  • U kunt uw bezwaar ook per post sturen naar Gemeente Heusden, Postbus 41, 5250 AA Vlijmen

 

In het bezwaarschrift moet in ieder geval staan:

  • 1.

    Uw naam en adresgegevens;

  • 2.

    datum waarop u het bezwaarschrift indient;

  • 3.

    een omschrijving of een kopie van het besluit waar u het niet mee eens bent;

  • 4.

    de redenen van het bezwaar;

  • 5.

    uw handtekening. Verstuurt u het bezwaarschrift digitaal dan is uw DigiD uw digitale handtekening.

 

Daarnaast kunt u aangeven of u wilt worden gehoord.

 

Voorlopige voorziening

Gedurende de termijn dat uw bezwaarschrift in behandeling is, kan al gebruik worden gemaakt van het besluit. Om dit te voorkomen, kunt u bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank een voorlopige voorziening aanvragen. Dit houdt in dat u verzoekt het besluit tijdelijk te schorsen. Dit kan tegelijk met of na het indienen van het bezwaarschrift.

Een voorlopige voorziening vraagt u aan bij de Rechtbank Oost-Brabant, team Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. Digitaal aanvragen kan ook via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

 

Voor een verzoek om een voorlopige voorziening betaalt u griffiekosten.

Meer informatie

Graag bij uw schriftelijke reactie het zaaknummer vermelden.

Voor vragen kunt u contact opnemen met het cluster Omgevingsvergunningen van de gemeente Heusden, telefoon: (073) 513 1789.

 

Naar boven