Vaststelling bestemmingsplan ‘Nieuwstraat 15, 17 en 19’

Burgemeester en wethouders maken volgens het bepaalde in artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) en de Algemene wet bestuursrecht (Awb) bekend dat de gemeenteraad op 15 oktober 2024 het bestemmingsplan 'Nieuwstraat 15, 17 en 19' gewijzigd heeft vastgesteld.

Bestemmingsplan ‘Nieuwstraat 15, 17 en 19’

Dit bestemmingsplan voorziet in een woningbouwontwikkeling op de percelen Nieuwstraat 15, 17 en 19. Op de percelen staan momenteel een langgevelboerderij (15 en 17) en een vrijstaande woning (19). De bestaande bebouwing zal in zijn geheel worden gesaneerd. Het plan voorziet in de nieuwbouw van acht semi-bungalows en drie appartementencomplexen met ieder zes appartementen. Een uitgebreide toelichting en onderbouwing van het plan vindt u in de toelichting op het bestemmingsplan.

Inzage

Het gewijzigd vastgestelde bestemmingsplan is digitaal in te zien op de website www.ruimtelijkeplannen.nl en op www.veldhoven.nl. Het bestemmingsplan kan ook worden ingezien op het gemeentehuis. Maak hiervoor eerst een afspraak. U kunt hiervoor contact opnemen met de afdeling Regie en Ontwikkeling. Stuur een e-mail naar gemeente@veldhoven.nl of bel telefoonnummer 14 040.

Beroep

Bent u het niet eens met het besluit van de gemeenteraad? Met ingang van vrijdag 22 november 2024 kunt u gedurende 6 weken in beroep gaan bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. In uw beroepschrift geeft u duidelijk aan met welk onderdeel van het vastgestelde bestemmingsplan u het niet mee eens bent.

Het is ook mogelijk om via het digitaal loket van de Raad van de State een beroepschrift in te dienen. Kijk voor meer informatie hierover op de volgende website; https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/. U heeft een DigiD nodig om van het digitaal loket gebruik te kunnen maken.

Als u beroep instelt kunt u ook een voorlopige voorziening vragen bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het moet dan gaan om een spoedeisende situatie. Voor het in behandeling nemen van een verzoek om een voorlopige voorziening moet u griffierecht betalen. De griffie van de Afdeling bestuursrechtspraak informeert u over de hoogte van het griffierecht en de wijze van betaling.

Heeft u vragen?

Voor vragen of opmerkingen over de inhoud van dit artikel kunt u contact opnemen met de afdeling Regie en Ontwikkeling. Stuur een e-mail naar gemeente@veldhoven.nl of bel telefoonnummer 14 040.

 

Veldhoven, 21 november 2024

Naar boven